Zavřít recenzi

Hyundai iX20 1.6

“Prostorné, tiché, snadno ovladatelné za příznivou cenu”
  • Rok výroby: 2015 
  • Typ motoru:  
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 25 700 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 rok
  • Průměrná spotřeba: 6.5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

10
 
Hodnocení celkem 8.8
V rodině jsme měli dve malá auta a poté, co jsem jedno předali dceři, vyvstala potřeba něčeho univerzálnějšího, ale stále realativně malého s čím by se dalo bezproblémově parkovat na přeplněném sídlišti i ve středu Prahy..Další požadavky byly: vnitřní prostor pro 4 dospělé (vzadu se musel vejít 190cm vysoký syn a přežít i občasnou cestu na Slovensko), slušný výkon, abychom se nemuseli vléct za každých kamiónem a nízké TCO celkové náklady, během 10ti let plánujeme nájzd cca 200000km. to vše se mělo vejít do cca 300000kč +-...
Napřed jsem si říkal, že to bude brnkačka takové auto najít, později jsem už propadal skoro zoufalství, vzadu byl problém pro vyšší pasažéry, do 300k se nedal sehnat trochu výkonější motor, ojetinu jsme nechtěli...
Protože jsem z MB, tak jsem uvažovali pocopitelně také o Škodě, jenže: Fabia byla malá, Rapid dost drahý nato, že je to slepenec z vysloužilých komponent, Oktávka s trochu slušným motorem drahá a navíc éně se zdála zbytečntě dlouhá, Yeti vyhovoval ve všem, ale cena byla přes 400 a to ještě s motorem nic moc.
Cintroen C3 Picasso byl prostorný, ale přístrojovka jak z kosmické lodi Voschod, Meriva splňovala vše až an vyšší cenu za 1.4T, ale ženě se nelíbily ty dveře..nakkonec se na autosalonu v Lysé usadila v ix20 a že prý už odsud nevyleze ať to koupím i s ní :)...následovala týenní zápůjčka 1.4ky, byli jsme spokojeni až na dynamiku, takže nakkonec ix20 1.6...

1) vzhled: je to individuální záležtost, ale nám se ix20ka prostě líbí, ne že by to byl nějaký umělecký skvost, to snad žádné menší praktické auto, ale pohled na něm prostě spočinul se zalíbením..
2) vnitřní prostor: nezdá se to (lidi říkali, to je něco jako fabka že jo:), ale místa se opravdu dost, ovšem za předpokladu, že přední sedadla nejsou naležato, kluk si pohodlně sedne do zadu a před koleny má ještě na dlaň místa! Interiér působí vzdušně a je slušně široký, nenajde tam sice "broušenou ocel" jen tmavý plast, ale je robustní, všechny ovládací prvky mají jednoznačné a inuitivní ovládání, vše lze dělat po paměti, ale pro "hračičky" to může být nuda.Kufr je rozdělen vyjímatelnou podlahou na prostory 314+108 litrů, zadní sedadla lez posunout (2+1) o 13cm dopředu a získat tak celem max 570l prostoru, v tom případě se pochopitelně omezí prstor pro cestující vzadu.
Nastupování na všechna místa je pohodlné, což se hodí při převozu našich rodičů k lékaři apod, nedovedu si představit, jak by se 86letý otec skádal do něčeho s výškou 1.4x.
3) Motor+převodovka: 1.6, 125 hp, 6ti kvalt,jeden z nejlepších atmo motorů, který si dnes v této kategorii můžete koupit.Táhne solidně od 1500ot/min a končí na 6400ot/min. Reakce na plyn je okamžitá a výkon graduje plynule až do omezaovače.Tak to mám rád a to jsem si užíval i u Swifta.
I-50 km/h, II-90+km/h, III-140km/h, IV- skoro 190 (vše tacho), akcelerace při předjiždění na 3ku z 80-120 cca 7.5 s, na 4ku 90-120 cca 9s, pružnost na 4ku z 60 na 100 cca 11s, z 80-120 na 6ku 19s.
Tady jsou turbomotory pochopitelně o něco lepší, to mě ale netrápí, pro mě to je dostatečné.
řazení je lehké, přesné, zpátečka se řadí doleva dopředu přes pojistku, proto je potřeba netlačit jedničku silou doleva, jinak bude kolidovat s pojistkou zpátečky.
V praxi je možné převodové stupně přeskakovat:1-3-6, na dálnic dám 6ku a nemám poteřbu podřazovat ani do stoupání ani při výletech dolevého pruhu..
Dlouhodobá spotřeba 6.5 litru/100km, nejnižší 4.9l, nejvyšší 8.5 (dálnice, zima,vítr, 140 tacho)
4) Podvozek:relativně komfortní (s ohledem na třídu a cenu auta), běžné nerovnosti zvládá dobře a tiše, krátké příčné o dost hůře, když vjedete do nějaké jámy nebo přejedete vystouplé koleje větší rychlostí, dočkát se hlasitého bouchnutí, ale pořád to je v rámci normy u takových aut. I v této cenové ketegiórii by se ovšem našly kofortnější podvozky, ale není zo zásadní rozdíl.
Na normální silnici se naopak povdozek tichý jako celé auto (o to víc vás pak překvapí to bouchtuní, když třeba přejíždíte žel přejezd s vysouplýma kolejema..), ovládá se velmi příjemně, vše je lehoučké a přesné, řízení přitom dobře drží přímý směr i při 150km/h.
Pokud jde o stabilitu podvozek toho zvládne opravdu hodně (jak jsem se jednu i nechtěně přesvědči) do nějakých 120km/h, pak je třeba dávat větší pozor na boční vítr. I při 150 jsem se cítíl v bezpečí (jinak bych tolik nejel, nejsem sebevrah), ale dálniční křižník tohle auto není, hlavně z hlediska sppoteřby a citlivotsi na boční vítr), do 110-120 je autíčko tiché, na 120 se hluk zvolna zvyšuje, ale pořád není nějak rušivý (můžete mluvit se spolucestujícími i poschochat radio an normální hlasitost). Krátkodobě jsem zkusil max. cca 190 tacho, od 160 je už hluk (hlavně aerodynamický) nepříjemný pro delší cestu.
Na okresce jezdím 80-110 a díky širokému rozchodu (1553/1557mm) je auto hodně stabilní, nemám ovšem koule na to, abych zkoušel limity:), ESP zatím nebliklo ani jednou (jen v zimě trakce).

Celkové zhodnocení: v součtu parametrů cena+prostor+výkon+komfort+záruka+pojistka nevidím konkurenta...POZOR!, rozhodně netvrdím, že nejsou leší auta, jen ten součet vychází už nevychází tak dobře...
BTW, povinné i havarijní mám za 9600kč/rok se spoluúčastí 0%..

Silné stránky

cena, prostor, přijatelný komfort a dynamika

Slabé stránky

podvozek má své rezervy

Závady a opravy na autě

Žádné
<
Přejít na standardní verzi stránky »