Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto jsem koupil neuváženě za 3550 Kč na Aukru. Bylo v takovém stavu, že z dnešního pohledu byl naprostý nesmysl ho opravovat. Možná tak dodělat na poli. Zprvu bylo zatuhlé pravé přední kolo po dlouhém stání, nefunkční autobaterie, nefunkční startér, nefunkční větrák na chlazení, přehřívalo se. Hlavním problémem byla ale naprosto katastrofální koroze. Podlaha byla v takovém stavu, že v ní šlo prorazit pěstmi díru o velikosti metr krát 30 cm. Nicméně držela natolik pohromadě, že po důkladném zamaskování prošla Felicie bez oprav na TK. Po pár týdnech a odpadnutí kytu v ní byly dvě menší díry ven z auta. Přední kolo bylo uvolněno ručně, vyměněna baterie, startér, větrák. Přehřívání se vlastně dodnes (po 5 letech nepodařilo vyřešit). Bylo vyměněno čidlo, budíky, větrák, situace se zmírnila. Nakonec provedena výměna i motoru, což situaci ještě zhoršilo. Auto hospodaří s teplotou na červených čárkách - první či druhé. K poslední bílé se naštěstí nedostává často, to už je zle. Před první technickou bylo nutno vyvařit částečně prahy, aby opakovaně prošlo a opravit brzdy (ocelový pístek, ...).
Po dvou letech platné TK bylo auto odstaveno. Po nich mu byly vyvařeny prahy, vyměněny brzdové a benzínové trubičky. Brzdové šly na skrz, auto přestalo brzdit při krátké projíždce (nejprve začalo chodit jedno kolo do smyku). Vyvařena byla i děravá podlaha, šrouby byly tak zarezlé, že musely být sedačky uřezány i s nimi. Po všech opravách ale došlo ke katastrofě. Vyklepaly se naprosto nesmyslně umístěné šroubky (uvolněné, stržené) nad sáním přímo do něj. Nebyla zde jakákoliv zábrana, sítko nic. Praskl válec, jelikož auto bylo roztahováno, kvůli tomu, že nechtělo chytit. Bodejť se šroubkama ve spalovacím prostoru. Šroubky vyrazily několik otisků v pístu i válci. Jeden z válců praskl. Bylo nutno vyměnit motor. Byl vyměněn (1500 Kč za motor) u autoopraváře. Zprvu trvalo než se zaběhl, byl dán i k autoelektrikáři, který ho šteloval. Zůstal ale problém s přehříváním. Vyměněny stěrače, pojistková skříňka (do vozu zatékalo).
Při nehodě jsem projel ve vyšší rychlosti přes obrubník, obě kola bouchla. Jedno rameno se ohnulo a vypadla poloosa. Bylo ještě možné auto odtáhnout domů naštěstí, vysypal se výfuk a jedna další součástka byla vyměněna. Oprava byla provedena i s opravou okolo 3 tisíc (použité díly).
Díky bohu za obrovskou nabídku laciných dílů nejen nových ale především z vrakovišť. Ale oprava tohoto vozu byl naprostý nesmysl z dnešního pohledu.
Silné stránky
Spotřeba
laciná běžná údržba
ceny a nabídka náhradních dílů
Slabé stránky
Neustálé přehřívání se
Značná koroze (podlaha, prahy, lemy)
nesmyslné šroubky nad sáním motoru
zakusující se pedál brzdy
zakusující se pedál spojky při silných vedrech
do auta zatékalo přes asi měněné okno