Zavřít recenzi

Škoda Felicia 1.3

“Vůz byl koupen v katastrofálním stavu, nerad bych takovou investici opakoval, nicméně auto mělo i řadu pozitiv. ”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 1995 
  • Typ motoru: Š 781.136 B 
  • Stav km při koupi: 182 000 km 
  • Stav km nyní: 190 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 5 let
  • Průměrná spotřeba: 6 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

7
 

Jízdní vlastnosti

5
 

Komfort

4
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

10
 
Hodnocení celkem 6.8
Auto jsem koupil neuváženě za 3550 Kč na Aukru. Bylo v takovém stavu, že z dnešního pohledu byl naprostý nesmysl ho opravovat. Možná tak dodělat na poli. Zprvu bylo zatuhlé pravé přední kolo po dlouhém stání, nefunkční autobaterie, nefunkční startér, nefunkční větrák na chlazení, přehřívalo se. Hlavním problémem byla ale naprosto katastrofální koroze. Podlaha byla v takovém stavu, že v ní šlo prorazit pěstmi díru o velikosti metr krát 30 cm. Nicméně držela natolik pohromadě, že po důkladném zamaskování prošla Felicie bez oprav na TK. Po pár týdnech a odpadnutí kytu v ní byly dvě menší díry ven z auta. Přední kolo bylo uvolněno ručně, vyměněna baterie, startér, větrák. Přehřívání se vlastně dodnes (po 5 letech nepodařilo vyřešit). Bylo vyměněno čidlo, budíky, větrák, situace se zmírnila. Nakonec provedena výměna i motoru, což situaci ještě zhoršilo. Auto hospodaří s teplotou na červených čárkách - první či druhé. K poslední bílé se naštěstí nedostává často, to už je zle. Před první technickou bylo nutno vyvařit částečně prahy, aby opakovaně prošlo a opravit brzdy (ocelový pístek, ...).

Po dvou letech platné TK bylo auto odstaveno. Po nich mu byly vyvařeny prahy, vyměněny brzdové a benzínové trubičky. Brzdové šly na skrz, auto přestalo brzdit při krátké projíždce (nejprve začalo chodit jedno kolo do smyku). Vyvařena byla i děravá podlaha, šrouby byly tak zarezlé, že musely být sedačky uřezány i s nimi. Po všech opravách ale došlo ke katastrofě. Vyklepaly se naprosto nesmyslně umístěné šroubky (uvolněné, stržené) nad sáním přímo do něj. Nebyla zde jakákoliv zábrana, sítko nic. Praskl válec, jelikož auto bylo roztahováno, kvůli tomu, že nechtělo chytit. Bodejť se šroubkama ve spalovacím prostoru. Šroubky vyrazily několik otisků v pístu i válci. Jeden z válců praskl. Bylo nutno vyměnit motor. Byl vyměněn (1500 Kč za motor) u autoopraváře. Zprvu trvalo než se zaběhl, byl dán i k autoelektrikáři, který ho šteloval. Zůstal ale problém s přehříváním. Vyměněny stěrače, pojistková skříňka (do vozu zatékalo).

Při nehodě jsem projel ve vyšší rychlosti přes obrubník, obě kola bouchla. Jedno rameno se ohnulo a vypadla poloosa. Bylo ještě možné auto odtáhnout domů naštěstí, vysypal se výfuk a jedna další součástka byla vyměněna. Oprava byla provedena i s opravou okolo 3 tisíc (použité díly).

Díky bohu za obrovskou nabídku laciných dílů nejen nových ale především z vrakovišť. Ale oprava tohoto vozu byl naprostý nesmysl z dnešního pohledu.

Silné stránky

Spotřeba
laciná běžná údržba
ceny a nabídka náhradních dílů

Slabé stránky

Neustálé přehřívání se
Značná koroze (podlaha, prahy, lemy)
nesmyslné šroubky nad sáním motoru
zakusující se pedál brzdy
zakusující se pedál spojky při silných vedrech
do auta zatékalo přes asi měněné okno

Závady a opravy na autě

Výměna startéru
Výměna baterie
Vyvaření zadní části prahů (3000 Kč)
Připevnění plastových lemů
Sbíhavost
Oprava brzd, výměna brzdového válečku
Výměna teplotního čidla
Výměna termostatu
Výměna budíků
Výměna větráku
Vykytování pátých dveří
Vyvaření prahu
Výměna čepu
Výměna všech brzdových a benzínových trubiček
Vyvaření podlahy
Výměna motoru
Doplnění chybějícího oleje v převodovce
Výměna pojistkového panelu
Výměna zatuhlých stěračů po dlouhém stání
Výměna nefunkčního topení
Po nehodě výměna pravého ramene, poloosy, čepu, přední části výfuku a obou předních pneumatik




Doplnění recenze ze dne 06.08.2016

Auto si dokáže dlouhodobě držet spotřebu okolo 6 litrů, při velmi úsporné jízdě i okolo 5,5 litru. V rámci běžného provozu se po opravách mezi jednotlivými TK dalo považovat i relativně za spolehlivé. Zápory nicméně převažovali. Jízdní vlasnosti nejsou nicmoc, je to Felicie no. Felicie nemá posilovač řízení, na to je řízení ale výborné v porovnání se Žigulíkem. Objevily se menší problémy se synchrony na jedníčce a dvojce. Jednička tam při malém pohybu bez meziplynu již nešla dát, dvojka s obtížemi. Zpátečka se musela dorazit až dozadu. Komfort je při řezání zatáček otřesný. To máte velké problémy se udržet na sedačce. A celkově to není zrovna pohodlné auto. V autě se dá najít celá řada nedomyšlených věcí, kterým se při dalším vývoji Felicií již výrobci částečně vyhnuli. Felicie byla mezi prvními tísíci vyrobenými (v lednu 1995).

<
Přejít na standardní verzi stránky »