Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto vlastním asi rok. Je celkem pohodlné, má vyšší posez. Na své skromné rozměry je uvnitř místa dost, nikde nic nevrže, kombinovaná spotřeba: město40%, okresky 60% je do 5 litrů. Při cestě cca 30 km po okreskách je spotřeba 4l, ale dá se jet i za 3,5. Zvláštnost je pal. počítač ukazující spotřebu v KM na L, např. 25km/l odpovídá spotřebě 4L/100. Těžký motor je v takhle malém a lehkém autě znát, hlavně v zatáčkách, kdy ve vyšších rychlostech je nedotáčivé.
Ve výbavě ELX má city posilovač, kdy ve městě není problém točit volantem jedním prstem a při zvyšování rychlosti se automaticky zredukuje tuhost řízení. Ze začátku docela nezvyk, že není cítit odezva od vozovky ale člověk si zvykne a už na city nedám dopustit. Dále 4 airbagy, originální subwoofer, nastavitelná výška sedadla řidiče, nastavení bederní opěrky řidiče, výškově nastavitelný volant, el. okna, centrální zamykání a abs.
Motor 1.9JTD 59kw, 196NM při 15OO ot. Vstřikování common rail. Do 1800ot mrtvo, pak začne spínat turbo a táhne až do 3000ot, kdy sice dál ještě zrychluje ale už se mu moc nechce. Startování během chvilky jak u benzínu. V zimě jsem každý ráno na první nažhavení bez problému nastartoval a jel 300m do práce. Oproti benzínu se trochu déle ohřívá, v zimě až tak po 10 km, v létě 5km. Zkoušel jsem maximálku a přes 176 dá dostat jen z kopce.
Náklady na údržbu:
při koupi jsem nechal vyměnit olej a filtry, bylo zapotřebí vyměnit silentblok na výfuku a nové přední brzdy. Sumasumárum cena 2500kc i s prací.
S autem jsem spokojený,od přátel jsem slyšel, ITAL- elektrika bude blbnout, budeš do toho jen cpát peníze atd.... Děkuji všem lidem co šíří takové fámy, alespoň díky takovým řečem jsou ceny italských aut tak nízko.