Zavřít recenzi

Honda Civic 2,2 iDTEC

“Skvělý vůz který jsem dlouho hledal - asi byl vyrobený pro mne :-)”
Foto 1 / 3
  • Rok výroby: 2012 
  • Typ motoru:  
  • Stav km při koupi: 42 400 km 
  • Stav km nyní: 51 600 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Průměrná spotřeba: 4,2 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

6
 
Hodnocení celkem 8.8
Tuhle recenzi jsem prostě napsat musel. Za prvé tak trochu navazuje na poslední recenzi pro mne skvělého vozu - Nissan Almera 2,2 Di - viz. -
www.cars.cz/autorecenze/auta/Nissan/Almera/Recenze-Nissan-Almera-Novy-Nissan-uz-neni-starsi-Nis-1408038925089505.html
- a za drhé - tyhle vozy (Honda Civic 2,2 i-DTEC) najdete na našich silnicích jako šáfránu.
A recenze, zkušenosti nebo hodnocení majitelů - v podstatě nula.... To co píšou recenze časopisů a autobazarů - to je často tak protichůdné, že ani mně to před zakoupením vozu zase tak moc nenapovídalo...

Já osobně jsem hledal opět japonce s co nejtěžším motorem v naftě - s objemem nad 2 litry, ale nic moc velkého.

Proč - moje požadavky a podmínky:

- tahám více jak tunový karavan = musí to být motor v naftě. Ideál těžký motor, tandem je pak skvěle vyvážený ...
- bydlíme na Šumavě = denně v zimě jízda přes hory, na sjezdovky, pracovně na výuky lyžování - po zkušenostech s Nissanem nechci /a nepotřebuji/ čtyřkolku = stačí hoooodně těžký motor v naftě, který je ideálně ještě uložený před přední nápravou - pak se "vykloktá" skoro na volnoběh úplně všude....
- chci co největší kufr a úložné prostory (desítky párů lyží, vybavení, v létě převoz koloběžek)...
- tvrdě požaduji minimální spotřebu (mám osmé auto, na každém najeto od 250000 = první Lada 1500 přes malou Fiestu 1,6D - 460000 km, pak Golf 1,36 GTD / 210000, pak Fiat Brava 1,9 JTD / 145000 - největší katstrofa !!! - a nyní Nissan Almera 2,2 Di - 3000000 / a na nákupy Toyota Yaris 0,9 - 125000 - a to už je na peněžence poznat)...
- požaduji lepší pružení i stabilitu než např. Golf - po svezení v VI. generaci vzadu mne ještě týden brněla pr....) ...
- musí to trochu jet, občas dojíždím na 1 denní obrátku na lyže do Alp (testy nových lyží), a to se po dálnici loudat prostě nedá... Nissan si udržel bez problému 180 na trvalou, pod to bych jít nechtěl...
- kdyby pánbůh dal, poruchovost na úrovni Nissana - a jsem v automobilovém nebi :-) ....
- no a ohledně financí - hledal jsem něco do 250000 kč.... ideál do 50000 km...
- a to poslední - je mi úplně, ale úplně šumafuk, jak auto bude vypadat. Jsem praktik - a z toho neslevím. Nic mi nebude platná blonďatá kráska, kterou mi budou na pohled všichni závidět - ale neuvaří nic, budou se jí lámat nehty a bude mne stát balík každý rok. Tak asi tak....


Po prvním náznaku zestárnutí Nissana (viz recenze) začalo hledání - dva měsíce s pomocníkem Googlem, desítky recenzí, technických parametrů, hodnocení....

Zůstli pouze dva kandidáti - on totiž tak těžký a objemově velký motor v mnoha menších autech nenajdete = takže zůstala Mazda 3 - 2,2 / a Honda Civic 2,2....
Přiznám se, že Honda byla až na konci - původně tam nebyla vůbec. Ne kvůli parametrům, ale na pohled mi připadal maličká.... jenomže jsem stále nacházel pouze 8.generaci - a ta je opravdu na pohled z venku taková - jakoby - "krásná lentilka" ... :-)

První výjezd na test "něčeho" před zakoupením - Mazda 3 - 2,2 - 50000 najeto, slušná cena.
Jenomže - stačil pohled na podvozek a - PROBOHA ! I můj 14-ti letý Nissan byl zespoda v lepším stavu, než tříletá Mazda !!! Červená, rudá, plná puchýřů na celém podvozku... Nic zakrytováno, nic nastříkáno - antikorozní ochrana totálně k ničemu... A druhá to samé - třetí také. A my bydlíme na horách s plným = denním zimním provozem... A pérování u Mazdy = vysoce sportovní žebřiňák...

Co dál.. ? Až po několika týdnech jsem objevil, že Civic má už 9.generaci. Po přečtení parametrů, vlastností a funkcí mne tohle auto opravdu zaujalo.... Jenomže - kde ho sehnat? Podmínka - minimálně jeté = do 50000 km. V březnu 2016 byly k dispozici pouze 3 exempláře v celé ČR, z toho dvě bílé, jedna hnědá - ta vypadala velice stylově, především z blízka.

Takže výjezd za prvním kouskem / po cestě jsme se stavěli u druhého adepta ve té hnědé barvě - pouze "na kukačku", bylo moc drahé. Auto úžasné, jako nové, snad to ani nejezdilo... 3 roky v provozu, telefonát s původní majitelkou - vše ok. Najeto minimum, tohle ještě není ani pořádně zajeté. Jen ta cena .....
Takže jedeme dál - tam ušetříme cca 50 000 = bílá barva, dobrá cena, "prý" i kilometry ok. Výlet 240 km byl ale jen k zlosti - auto viditelně "olítané", podle mnoha známek kilometry nikdy nemohly sedět - zašpiněné, potrhané od kun, neumyté - na bílé barvě viditelná každá šmouha - i od deště... bazar raději nebudu jmenovat...

Návrat domů = nic.

Nebudu to protahovat, na to, co máme doma (ona hnědá barva - prodej před Mototechnu), jsem se jel podívat 3x - a byl jsem v tom až po uši... Takže cena necena - za nové by to byl skoro dvojnásobek.... a to, co rozhodlo - Civic s motorem 2,2 se už nevyrábí. Takže zakoupení kdykoliv později by pouze znamenalo olítanější a starší vůz. A trh mi nic lepšího (podle mých požadavků) prostě nenabízí. Rozhodnuto - odvezeno - a jak dál?

Výkon 150 koníků jsem si nejprve představoval jinak. Srovnávám se 110 u Nissana, moc velký rozdíl mi to nepřipadalo... Pravda - extrémně dlouhé kvalty a 17" kola dynamice nepřidají... Taky se spotřebou jsem se v prvním týdnu nedostal pod 5,2.

Následovaly cílené úpravy, část po zkušenostech s předešlými vozy:

1) po výměně palivového filtru nám spadla spotřeba o 1 litr (!!!!!) Filtr zaprasený jako boty, kdoví co tam bylo tankováno. Navíc - palivový filtr u tohoto motoru je velký jako papírová štamprdle !!! Výměnu doporučuji po 30000 km - max!! Filtr u Nissana jsem měnil po 150000 km - používal jsem o 30% větší filtr od Manna než byl originál..... A bez jediného problému. Štamprdle u Hondy se ucpala po 42000 km - i z kopce při brždění motorem citelně auto pocukávalo, jako když je zapnuté klima. Ani servis Honda v Německu nevěděl, kde může být problém. Výměna palivového filtru - přehrání/obnova softwaru (v Německu je to standard po výměně palivového filtru) a bylo po problému. Po odjezdu ze servise mne auto neskutečně "kopalo" do zad při každém přidání plynu....

2) Takhle velký motor (představte si 4 půllitry vedle sebe !!!) potřebuje dostatek = obrovské množství - vzduchu - především v tahu a ve vyšších otáčkách (karavan, stoupání). I Nissan jezdil na sportovní filtr doplněný o bavlněnou vložku zachycující mikronečistoty. Po výměně fitru a po úpravě sání tak, aby nebral horký vzduch z motoru, táhl ve všech otáčkách jako mezek - už od 1500 až do maxima.
Honda má navíc mezichladič stlačeného vzduchu (intercooler), ukrytý před levým předním kolem. A světe div se - vstup vzduchu se dal "otevřít" min. o 20% ! Pro ideální proudění bylo nutné vyštípat části plastových krytů na vstupu, které bránily plnému a hladkému proudění vzduchu k chladiči a uzavřít "obtékací kanál", který není z venku vidět, ale je to díra za mlhovkou, kudy proud vzduchu utíká do blatníku a jen minimálně se tlačí do chladiče!
Zároveň jsem mu nasměroval studený vzduch více do sání, odstranil gumové těsnění před sáním, které bránilo studenému tlakovému vzduchu vnikat přímo před sání, vyměnil jsem filtr - a náhle mne akcelerace tlačila do sedačky tak silně, že si při plném odpichu raději opírám hlavu o sedačku.... Neporovnatelné - neuvřitelné - neskutečné.... odhaduji nárůst výkonu na cca 160 koníků - teď už Nissan opravdu nemá šanci.
Palivo Verva se 60-ti oktany sice prý není v motorech moc cítit, ale u této motorizace ho ihned poznáte hlavně "dole" - tedy do středních otáček - v mohutnějším zátahu. Jen nesmíte pedál hned naplno položit na podlahu ! To se mu najednou jakoby nechce - takže hezky nadávkovat vše čistě do tahu - a pro plný výkon pokládejte pedál jen střední rychlostí. Motor se vám odmění mnohem rychlejší reakcí a plynulým tahem až nad 5000 otáček.

3) 17" kola šla ihned do bazaru... ta děsná šířka u malého auta (225), nízký profil a velký průměr byly sice na pohled atraktivní, a auto skvěle sedělo hlavně na dálnici nad 180 km/hod - ale zase ten odpor, tvrdost a reakce volantu - nepříjemné a zbytečné...
A tak především proto, že druhá povolená velikost je 205/55/16 - a průměr pneumatik této velikosti je o celé 2cm (!) menší, než u původního rozměru na 17", spadla po výměně okamžitě i spotřeba, zlepšila se dynamika v rozjezdech, zvedl se kroutící moment (důležité pro karavan), vyrovnal se handycap dlouhých převodů a auto se krásně uklidnilo na nerovnostech - nebylo co řešit. Také praktičnost výměny za zimní pneu, které by měly být co nejužší (tedy 205), je u mne obrovská. A už vůbec nemluvím o 50% lepším chování auta za mokra - v loužích a na vrstvě vody v rychlosti, kde i přes obrovskou váhu čumáku (1100 kg s řidičem) předek prostě nepříjemně plaval. U pneu 205 tohle neznám.... Na běžné ježdění tahle šířka perfektně sedí, řízení je jemnější a "měkčí" - prostě trefa do černého...

A teď trochu z provozu:

- po mnoha letech za volantem (řidič autobusu + dojíždění do práce = najeto po tolika letech kolem 2 mil. km) jsem už ztratil dřívější chuť někam jezdit - a vůbec si sedat za volant.

Dámy a pánové - s tímhla autíčkem jsem opět onemocněl.... Je to droga. Začal jsem se jen tak "projíždět", na každou cestu kamkoliv se doslova těším.
Tohle jsem snad nikdy nezažil.... radost z řízení, radost z "jen tak pomalého lajdání-se krajinou" s plně otevřenými okny jako v gabrioletu (skvělé vnitřní proudění vzduchu!!!!), odpálení vozu do maxima při předjíždění, nebo když se mi prostě nějaký blbec jen tak nalepí na nárazník...
Nájezdy do zatáček s obrovskou rezervou, jejíchž hranice pořád a pořád dokola hledám - a nenacházím :-) , vychutnávám si skvělé brzdy pod plnou palbou i v zatáčce z kopce - kouzlo tkví v rozložení účinku brzd, kdy u Hondy budete dřív měnit zadní brzdy než přední, k tomu dokonalý stabilizační systém, skvělá zadní naprava (kdo tohle kritizuje, je idiot - jen Japonec věděl, proč se "držet kliky".... Při brždění - a naladění brz víc "na zadek" - se zadní část vozu "tlačí k zemi" = tlačí se dolů a zvyšuje se tak tlak na zadní pneumatiky. Víceprvková náprava žene auto "na čumák" a odlehčuje zadní osu.... vyzkoušejte při couvání - při zatažení ruční brzdy zvedne Honda "zadek" nahoru = klika nápravy tlačí kola dolů a karoserii nahoru / při jízdě dopředu si zadek dřepne dolů.... Skvělé. Včetně nepatrného "multilinku" díky hydraulickému uložení čepů zadní nápravy. Zkoušel jsem zadek rozhoupat- nemáte šanci. Plavné vlnění vždy jakoby předběhlo směr točení ... skvělé.

Je toho víc - je toho tolik, že bych o plusech tohoto - a dalších - řešení mohl psát hodiny - jak a proč se skvěle tlačí v záběru přední kola do asfaltu (rozložení váhy nad a před přední osou, nádrž hodně vepředu = pod sedačkou) - tlačí se do asfaltu tak, jako když máte čtyřkolku... ani na mokrém asfaltu s vypnutým protikluzem kola při rozjezdu neutrhnete, na trávě vyjedete neskutečné stoupáky i s karavanem atd. atd.

Prostě - jsem nadšen....

A spotřeba?

Průměr na meziměstských trasách 2-3 lidé, do 110km/hod, klasické předjíždění - kolem 4,2
Šumava - ostrá jízda do práce a zpět - kolem 5,2
Sám, klídek, 50 km při řece tam a zpátky - do 100km/hod, 4x předjíždět náklaďák - 3,7
S karavanem + 2 osoby, do 110km/hod - ostře - 8,7
S karavanem zpět 3 osoby - přejezd Šumavy, kopce, klesání - do 80km/hod - 7,8
Rovina solo stabilních 70/80km/hod - do 3 Litrů
V devadesáti 3,5
Po městě - do 5 litrů

Auto má giga-obrovskou setrvačnost. Dokážete s ním jezdit mezi vesnicemi na 50% pod plynem - na 50% dojezdem. Za cedulí to roztáhnout na plno na 100 - vyhodit - a máte "plachtění" zajištěné na neskutečné vzdálenosti (podle terénu, samozřejmě)...

Skvěle naladěný plynový pedál opravdu navozuje dojem "větší turbodíry". Jenomže - tohle není sporťák. To je rodinný vůz... a taťka od rodiny nechce trhat hlavy a lámat vaz rodince v autě... Proto je tah naladěný na plynulý záběr po přeřazení, kdy máte pocit, že to "chvilku trvá". Zkusíte plyn rychle uvolnit - a zase to "chvilku tvá". Kdyby to tak nebylo, pak by byla jízda neskutečně nepříjemná - především pro spolujezdce = hlava by jim lítala jenom dozadu - dopředu - a zase dozadu... stačila by necitlivá noha. Tohle auto jezdí "klidně" za vás...
Chcete okamžitý záběr? Nechte si přeladit software, určitě to nebude problém. Já jsem ale nadšený - nejsem na závodní trati a vychutnávám si, jak můžu s plynem dělat co chci - a vůz se chová jako kdyby měl na začátku záběru 3 tuny - a pak se pomalu - ale svižně - odlehčoval. A to je skvělá práce ! Především pro posádku to znamená ten nej... pocit. Věřte mi - jako spolujezdec bleju hondě často - a v silnějších autech i rychle :-). A tohle je neskutečné milosrdenství :-)

Co je ještě jiné? Brždění motorem - tak na tohle nejsem zvyklý... motor tam prostě při brždění z kopce - není !!! Prostě - nebrzdí... brzdí jen minimálně. Opět - jako kdyby mělo auto 3-4 tuny...
Na vině bude konstrukce motoru - "hochverdichtet" to nazývají Němci. Tyhle motory mají neskutečně krátkou kompresní dráhu. A to se odrazí v brzdících silách, které skoro neexistují.
Údiv vzbudí i doběh motoru po vypnutí klíčku... klasická nafta dvakrát houpne - a stojí. Horký motor u Civica se po vypnutí klíčku točí ještě 5 min... - no přeháním, ale připomíná mi to zastavování starého bezkompresního motoru - klak-klak-klak-klaaak-klaaaak. A je ticho :-)
I vtom je tajemství skvělé spotřeby - motor překonává minimální protitlaky a odpory. Skvělé.

O výbavě moc psát nebudu - to si přečtete všude. Pro mne je skvělá - snadno jsem si zvyknul - přehledná, praktická - co mi vadí beru jako nutné zlo, nic s tím stejně neudělám (start-stop tlačítko, neideální programy na rozvod vzduchu / fouká to kam nechci, citlivé přední sklo na zamlžování...)

Co je skvělé a bezkonkurenční -
- sklopné zadní sedačky a obrovský kufr, zadní okno není sice největší, ale NIKDY se nezašpiní (co mi byla platná výkladní skříň u Nissana, když byla pořád zasraná od víření za autem...), nádrž vepředu (skvělé zatížení předku v zimě a volný prostor vzadu), výška posezení ideální (pro mne = vidím i přední hranu jinak neviditlné kapoty), váha těžkého motoru skvěle vede a navíc - výborně pomáhá pružení přes nerovnosti - pokud máme na kouli 1 tunu s karavanem, máme úžasný pocit hydropneumatického pérování...), obrovský úhel otevření dveří, prostor pro 2 kola za sedačkami, prostor pod zadními sedačkami, šířka dna kufru až 125cm !!!, fantastické ticho za jízdy - tohle není klasický nafťák, kdo s námi jel, byl přesvědčen, že máme benzin... znám benzinové motory mnohem hlučnější než tohle.
Skvělé je i kompletní zadeklování podvozku plastem - látkou a krytím i v podbězích - včetně krytů lemu blatníků, na které spousta hlupáků nadává... až budete jezdi denně po Šumavě, kde se sype silnice JENOM drceným štěrkem = kameny - pak byste si plastem zadeklovali nejraději i přední sklo !!! Já tohle jenom vítám - geniální. U Nissana lakujeme lemy blatníků po každé zimě a natíráme plastovým tmelem...


A negativa? Co je na h... a udělal bych to jinak -

- díky vyšší podlaze pod předními sedačkami (nádrž) nemůže v zimě proudit teplo po podlaze dozadu.... škoda. Není to drastické, ale mohlo to být lepší - prostě v mrazu to chce vzadu víc ponožek.. A dál - hele - já už toho víc nenajdu....

Prostě - pokud vše vydrží a bude sloužit - já jsem tohle auto prostě hledal.

Je to jako s manželkou - možná byste vy nebyli spokojeni s tou mojí - a já s tou Vaší. Možná by se mi / Vám ani nelíbila.

A to je na životě to skvělé - je třeba hledat co vám sedne.

Jen komunista si myslel, že nám všem stačí jedna barva - jedna velikost - a jedna výplata...

Časem určitě přidám - teď už jdu spát... je dost pozdě a těšim se ráno na cestu do práce :-) :-) :-)

Závady a opravy na autě

Pouze běžná údržba po zakoupení - výměny všech filtrů, brzdové destičky, olej vmotoru....

Doplnění recenze ze dne 10.08.2016

Doplnění recenze:

Co závěrem - snad jen ještě doporučení - pokud chcete zkoušet dynamiku vozidla, vypínejte tlačítko ESP - je to nejen stabilizační, ale také protiskluzový systém. Ten v případě mohutného záběru kol může ovlivnit dynamiku vozidla i pouhou nerovností na vozovce, průhybem materiálu pneumatik u vyšších vzorků (záleží na citlivosti nastavení) atd. Po jeho vypnutí řízení motoru nic nepřepočítává a dynamika je znatelně agresívnější!

Také zalepení intercooleru = chladiče stlačeného vzduchu - nečistotami, je častý problém projevující se v dynamice a spotřebě vozu. O tomto problému často majitelé vůbec neví. Koukněte za levou přední mlhovku (ve směru jízdy), a pokud jsou voštiny chladiče ucpané blátem ( a solí hned po první zimě), je možné opatrně - ale pracně - vyjmout ochranou mřížku a chladič opatrně pročisit - třeby proudem vody, ale s malým tlakem!!! Voštiny chladiče jsou extrémně měkké!

A pro ty, kdo koupi tohoto auta zvažují: NEVĚŘTE ŽÁDNÝM RECENZÍM - uvažujte mozkem. Nevěřte ani té mojí - ta je z mé hlavy, ne z Vaší. Může Vám pomoci, ale není tak důležitá jako osobní vyzkoušení. Opět - je to jako s manželkou :-) Co vyhovuje mně, nemusí být pro Vás také to nej :-)

Zvažte ale především obrovské zavazadlové prostory, bezkonkurenční ve své třídě a v podstatě na první pohled neúměrné celkové velikosti vozu. Lepší rodinný vůz si opravdu nedovedu představit...
Zvažte exkluzivní spotřebu, rozměry ideální do jakékoliv garáže a pro stání venku, agilitu i sílu vozu pro případný přívěs. Pokud bydlíte na horách nebo jezdíte přes kopečky i v zimě - díky zatížení předku (a to i ve vozech s jiným motorem / třeba i benzin = nádrž vepředu !!) nenajdete v této kategorii nic lepšího. Také plně naložený kufr ovlivňuje stoupavost opravdu minimálně - je umístěný přímo nad zadním kolem, bez zadního převisu, který jinak nadlehčuje přední osu - viz. katastrofální stoupací vlastnosti v zimě u všech kombíků (kromě čtyřkolek)... V prudkém stoupání při rozjezdu byste jim při naloženém kufru snad i rukou nadzvedli přední nápravu... I tohle byl důvod, proč jsem nebral žádné kombi - po složení sedaček mám k dispozici prostor s absolutně rovnou podlahou, dostačující i k přespání - i k přepravě obrovského nákladu jako v mnoha kombi-provedení.

Zvažte také povinné ručení - já platím 3800, ale po velkých bonusech a slevách.
Takže - pokud potřebujete malého tahouna s obrovským kufrem, rychlého, polehlivého - a i když dražšího - neváhejte. Pokud najdete exemplář s počtem kilometrů do 80000, bude to skvělá koupě.

Snad jen pozor na servis - není všude, někde nemusí být vůbec.
Jezdím 38 km do SRN, raději než 60km do Plzně - platím sice víc, ale viditelně mechanici vědí přesně co dělají. Nepotřebuji čekat na termín 3-4 týdny, část oprav jde na počkání. Po opravě dostanete na sedačky dárek a vždy poukaz na nějakou službu - naposledy to byl poukaz na výrobu náhradního klíče s vyhledávací službou....

Sám jsem ovšem zvědavý, jak tohle dopadne - auto je vždy tak trochu sázka do loterie - co napíšu tak po 200 000 km? Především motoricky - to ostatní je mi už dnes jasné.

Tak - hodně štěstí i vám :-)

Doplnění recenze ze dne 30.09.2016

Stav km nyní: 56 800 km

Tak jsem od pořízení auta nalítal skoro 15000 km a mohu se podělit o další poznatky:

- nejnižší dosažená spotřeba - pro 95 km po silnicích SRN, do 110km/hod, dvě osoby, celkově hodně plynule - 3,4

- dosažená spotřeba dálková - pro 890km Rakousko a zpět, část dálnice (tak 50/50) - rychlosti na dálnici od nuly do 180-230 km/hod, pod 180 minimlálně / jak to šlo, tedy pořád plná akcelerace, 3 osoby + 6 párů lyží, kompletní zimní výbava = plný kufr - průměr podle počítače 5,2 - zkoušeno přímým měřením při dolévání nafty počítač proměřuje +0,1 - +0,2 / takže kolem 5 litrů.

- dálková spotřeba po okreskách - Rakousko a zpět 830km - 3 osoby, 10 párů lyží, plný zimní kufr, plný výkon s předjížděním do 110 km/hod - 4,8

- nejvyšší dosažená spotřeba pro vysoce sportovní jízdu (zaspal jsem termín - tedy 1 osoba - 40km)- 5,4

- průměr při průjezdu městem - kolem 4 litrů... pustíte plyn = 0. Díky téměř nulovému odporu při brždění motorem (viz předcházející texty) dojíždíte neskutečně daleko se spotřebou 0. Rozjezdy přes tempomat (viz dále) = nad 15 litrů okamžité spotřeby nepůjdete - při výjezdu z Plzně po 2 hodinovém popojíždění - průměr 4,2.... Co dodat.

Celkově ke spotřebě - jsem nadšen.

Hodně se píše o "zázraku ve spotřebě" u nového motoru 1,6 i-DTEC.
Nevidím v tom rozdíl.
Absolutně žádný...
Jen snížení váhy na čumáku (a menší výkon a krouťák) = já v tom vidím nevýhody, pro mne těžší předek hlavně lépe táhne a sedí v zimě a při jízdě s karavanem skvěle dovažuje tandem, skvěle pruží a nedrncá předek, skvěle sedí v hlubší vodě na silnici při lijáku - a ten rozdíl -48kg u 1,6 dorovná už trochu "tlustější" řidič + jeho plná a moje prázdná nádrž (pod předními sedadly) - a jsme s váhou 1,6 i nad váhou 2,2 a hodně pod jeho výkonem... takže - pro mne jasně vede motorizace 2,2.

Co se mi nelíbí - v běžném provozu jsem prostě nenašel chybu - snad jen nešťastné odstupňování ventilace, kterou si prostě nemohu a nemohu nastavit jak chci... tak to řeším otevřeným okénkem - ale v zimě?
Mimochodem - Civic při úplně stažených oknech = všech - do 90km/hod v teple má ofuky posádky na předních sedadlech stejné jako u gabrioletu ! Skvělé!
P přední okno při +35° můžete mít stažené i na dálnici (jízda pouze řidič)....
Ale ventilační přednastavené programy - to se prostě hodně nepovedlo, když si chci topit a foukat na přední sklo (hodně se mlží = neskutečně ostrý sklon), mám jediný program - foukat na sklo a současně na nohy..
A to je pakárna, při klimatizaci jsou nohy ledové, při topení se zase potí... prostě totální úlet kontruktérů...

Tohle ale přetrpím, tak jako chybějící (levnější) střešní nosič ve výrobních programech všech výrobců - za originál Honda opravdu odmítám dát 6-8000,- ... A tak hledám a řeším - pokud najdete řešení, dejte vědět :-)
Jen pro Vaši informaci - střešní nosiče s upnutím pod rám střechy (dveří) způsobují u této Hondy zatékání pod dveře a až do rámu dveří - jakmile plech oddálí jemné první těsnění, voda vyplní prostor mezi 1. a 2. těsněním a ta může jednak v zimě zamrznout - a je po hehe - kvůli nosiči se nedostanete do auta - a jednak v tekutém stavu lehce překoná i těsnění 2, které není uchycené plošně, ale pouze bodově v malých otvorech cca 10 cm od sebe. Na problém mne upozornil jeden z techniků v SRN - držáky na střechu s upnutím plechem skřípnutým pod těsnění dveří Honda zásadně nedoporučuje. I proto, že jemné těsnění má tvarovou paměť a na jaře po sundání držáku pak zůstává "odchlíplé" a voda vesele nějakou dobu proudí pod dveře...

A jinak?
Snad jsem jen čekal lepší stabilitu ve vysokých rychlostech (na dálnici nad 170/180km/hod), ale to přičítám pneumatikám a plecháčům - tady opravdu doporučuji na 100% používat elektrony a rozměr 17/225 - jinak to musíte sakra hodně hlídat. Možná i zadní uložení nápravy v hydraulických čepech dělá svoje - máte někdo zkušenosti?

Ale jinak - pro běžný provoz do 150km/hod - auto nemá konkurenci.
Nemá moc konkurencí ani při sportovním pojetí jízdy na okreskách, na dálnicích a ani při šnečím "brouzdání se Šumavou".

Díky motoru, který při brždění přes rychlost nemá téměř zádný odpor - a vůz má obrovskou setrvačnost (extrémně obrovskou...), je rozptyl spotřeby při "spoření" a "kašlu na to" absolutně minimální - dělá to na kopcovitých trasách cca 0,2-0,3 litru na 100 km. A tak si jízdu užívám naplno...

Na rovinách to spoří samo - tam půjdete v klidu pod 4 litry - a v kopcích motor neví, že přišlo stoupání - a jen si přidá okamžitou spotřebu, která se ale doběhem z kopce zase skvěle průměruje... a nad 5 se dostanete jen když pojedete v horách "jako prase"... nebo když pojedete do stálého stoupání a nahoře skončíte... Tam si přečtete cca 7,5 litru...

A ještě jeden důležitý poznatek - tlačítko ECO.
V mnoha recenzích se píše, že nemá vnímatelný vliv na provoz a režim motoru.

!!! To ovšem platí pouze "pod nohou"!!!

Přepnete na automat = tempomat - a hle, rozdíl je extrémní. S pomocí temopatu+ECO se přes 4 litry nedostanete ani v Alpách. U rozjezdu přes tempomat je to sice šnek, ale uhlídá okamžitou spotřebu do 15-18 litrů - a když mu nastavíte nad +10 (třeba z 50 rovnou na 150) - bude pořád zrychlovat - zkuste to pod nohou!!! Budete jen koukat celou dobu na budík.
Vypnete ECO - a auto vyletí podle výkonu, okamžitá spotřeba jde na dvojnásobek.

Takže - našel jsem význam tlačítka ECO - a mám ho zapnuté trvale. Při normální jízdě výkon neubírá - a pokud chci šetřit - zapnutí tempomatu je jeden klik - a spotřebu níž už těžko dostanete. A chvátáte "pod tempomatem" - vypnete a i akcelerace je naplno. Skvělé...

I tempomat je skvěle "naladěný" - i v běžném provozu jste schopni jet s pravou nohou mimo pedály - a stačí jen pravý palec, brzda nebo spojka - vše je s tempomatem dokonale sladěné a chybu uděláte jen když zaspíte :-)

Rozjezdy do kopce - geniální. Automat zabrzdí za vás (za určitých podmínek = ne vždy = volíte si sami tlakem na pedál!) a nedovolí při rozjezdu couvnout - drží vás v přesně nastaveném čase (0,5 - 1 s) a pak pomalu pouští - pro manželky - ideální.

Měl jsem strach z filtru pevných částic - geniální japonská konstrukce však nemá konkurenci. Přeměření na stolici po 56000 km - zaplněno na 25%, v podstatě nulový odpor. Filtr si sám vyrábí čpavek nutný pro spalování hrubých částic - takže žádná nádrž, žádné dokupování a dolévání. Stačí občas do nafty jedna lahvička za 120,- Kč (1x za 20000 km podle podmínek provozu) na lepší spalování usazených částic ve filtru - občas mu "dát knedlík" aby všechno vyfouknul a - POZOR! - také NEPOUŽÍVAT tlačitko autostop při zastavení vozidla - každý start je nedokonalé spalování = usazení sazí ve fitru !

Používáte tlačítko = vyšší spotřeba díky plnějšímu fitru, menší výkon, častější autoregenerace = zase vyšší spotřeba = víc sazí.
Používám auto-vynutí motoru jen při delším stání - v zácpách, v kolonách atd. Jinak pro běžný městský provoz = vrah/plnič DPF filtrů !!!

Trochu alchymie je obutí....

Až díky celkovému přezutí a "přeobutí" mi jezdí podvozek jako na polštářích - na rozbitých okreskách to s hlavou trochu mele, ale jakmile dosáhnete magickou hranici 80km/hod - vše se uklidní! Své na tom dělá i váha motoru.... Ani kostky nebo město nejsou nepříjemné - snad jen příčné ocelové koleje, tam je to dusot... ale vyšší a dobře zvolené pneu (tvrdost předních/zadních), to je 80% úspěchu.

Jenom - jak jsem psal - na převažující dálnici nad 150/180 se to prostě musí přezout... Při "nastavení" na dálnice je auto tvrdší, má větší spotřebu, menší akceleraci = krouťák, a je "moc živé" v ruce...

A to moc praktické není - ale nepovažuji to za zásadní problém, volím stálé obutí podle převažujících podmínek = do 150km a horší okresky + karavan a zimní provoz (tedy 16" plech / 205 / vepředu letní - vzadu celoročně zimní, index tvrdosti +1 = tedy 91 / předepsáno 88 - a to sedne vždy, a na všem) ..

Mimochodem - zkoušel jsem "maximálku" (na německé volné dálnici) - při tachometrových 230km/hod jsem měl ještě k dispozici kousek volného pole na otáčkoměru, i při 200 tlačí do zad - ale dál jsem nešel - byl jsem před vzlétnutím :-) :-) :-) ....

Takže i po čase - nadšení a těšení se na každou další jízdu.
Nutím pořád rodinu, abychom už někam jeli - i když jezdím i služebně každý den.

A i kdyby něco "odešlo"? To potěšení ze skvěle nastaveného auta mi opravdu stojí za jakoukoliv opravu...

Tak někdy příště... W.

Doplnění recenze ze dne 09.07.2017

Stav km nyní: 69 700 km

Doplnění recenze po zimním provozu:
__________________________________

Tak máme po první zimě - a přidávám pár zkušeností po nějakém tom dalším tisíci najetých kilomerů (stav nyní 69700) - v první řadě mne v zimě překvapila poměrně velká přetáčivost zádě při výjezdu ze zatáčky na kluzkém povrchu - vše se uklidnilo až při použití speciálních pneumatik s větším množstvím rovných vodících drážek v dezénu (tedy ne šípy !!).
Jinak - stoupavost na jakémkoliv povrchu - 100+%, vodivost ve sněhové břečce, na čistém sněhu i náledí - 100%, vodivost na větší vrstvě vody skvělá - prostě - těžký předek na pneu 205/16 tady boduje a nemá konkurenci. Stačí si ohlídat rychlost nájezdu do zatáčky - lehce přidat - a jedete vždy a všude jako po kolejích, s příjemným tahem čumáku ať to klouže jak to klouže... Ostatní s lehkými benzinovými čumáky stojí na kraji - a vy prostě jedete....
Znovu apeluji na všechny pisálky, kteří rádi přispívají do diskuzí pod recenzemi a vůbec nevnímaji autorovo využívání vozu - pokud už musíte něco psát, pište na dané téma - těžko bude Váš příspěvěk k nevhodnému závodnímu využití tohoto vozu ideální, když majitel potřebuje auto ke karavanu a na zimu do hor - veškeré (až pitomé) připomínky k výhodám lehkých - i když třeba výkoných - benzinových motorů jsou tady k ničemu, sílu nafty a přítlak těžkého předku v zimě ničím nenahradíte, tak jako fantastickou stoupavost i držení v zatáčkách na sněhu při převalování těžkého a silného motoru v otáčkách kolem 2000 je prostě na zimu ideál - lehký benzin, co se musí pořád točit, je mi prostě k ničemu. Tak jako kombík s těžkým zadkem a lehkým předkem je v horách katastrofa, tak je benzin před karavanem cesta do pekel - v jízdních vlastnostech i ve spotřebě.
Tak diskutujte prosím k tématu - potřebuji vůz do hor, na zimu do stoupání a před karavan. Ne závodní benziňák !!!!!
Takže závěrem - jízdní vlastnosti v zimě hodnotím opravdu jako nepřekonatelné a skvělé (až na ten přetáčivý zadek, s tím se prostě musí počítat a hlídat ho - to jsem jinde neznal...), pro karavan je tohle opravdu luxusní auto - spotřeba na dálnici na rovině do 95km/hod kolem 6,5 litru, při 100-110km/hod kolem 9-10 litrů. Průměr při cestování s tunovým karavanem na okreskách máme kolem 8-9 litrů, na dálnicích o litr víc. Loudat se umíme za 6-7 litrů na 100km... Snad jenom si myslím, že tady bude více trpět hydraulické uložení zadní nápravy - občas je cítit lehké zavlnění zadku při extrému = vítr, nerovnosti, míjení vozidel na dálnici - snad hydraulika, snad vyšší pneu...
Jinak spotřeba solo s rodinkou - v klidu do 90km/hod se pohodlně vejdeme do 4 litrů (3,8 - 4,2), to samé ve městě - při sportovnější jízdě kolem 5,5 - to samé v zimě. Za 6 je to už hodně ostrá jízda v horách a nebo na dálnici a spěchání ve městě. Vše je to o využívání setrvačnosti, terénu, vhodném obutí i o údržbě - viz někré drobné úpravy výše popsané.
Ještě jedno zjištění mne utvrdilo v luxusním využití tohoto modelu = lůžková úprava.
Při plném položení sedáků získáte 2 lůžka o délce cca 2m (nutno vyplnit mezeru mezi předními posunutými sedačkami a zadními položenými opěráky např. nafukovacím polštářem - my používáme sedačky z člunu) a s šířkou v ramenou kolem 130cm, se středovým stolečkem mezi hlavami pro lampičku. Ležení doporučuji podložit molitanem (např. 2m molitanové vložky do plastových zahradních křesel), protože zadní plocha opěradel na kterých ležíte není polstrovaná.
Jinak při použití pro cestování - LUXUS. Přespíte tak pohodlně kdykoliv a kdekoliv - spaní není třeba balit a máte takový minikaravan pro cestování. Na střechu box pro zavazadla (úložné prostory na drobnosti máte i pod nohama) + předstan = stačí střecha na čtyřech nohách (využijete za auto nad otevřený kufr) a máte 100% pojízdný stan pro dva. My takto zvyšujeme kapacitu našeho karavanu na pohodlné spaní pro +2 dospělé osoby.... Opravdu - skvělé. Snad jen jedno vám bude vadit jako nám - díky elektrickému ovládání zadních oken musíte větrat celými dveřmi... škoda. Okna fungují jen při zapnutém zapalování = při automaticky rozsvícených světlech / to je dost nepoužitelné :-)...
Takže?
Pro moje využití = 100% volba. Malé nedostatky se učím nevnímat, a jinak je vše jen ideální... Snad vše vydrží a bude držet jako doposud - a pokud hledáte nějaké vhodné auto pro Vás a pro Vaše využití - snad jsem Vám trochu pomohl.
Civica v naftě s motorem 2,2 iDTEC volte na převažující ježdění v horách, na sněhu, v zimě a na břečce - na dálniční přesuny a nebo klidně i před karavan s váhou kolem 1 tuny.
Určitě Vám dovolí i sportovnější svezení - v zimě těžko najdete konkurenci. Těžký čumák se prořízne jakoukoliv břečkou a zatlačí vzorek do plného záběru všude kde to klouže (i na mokré trávě před karavanem - už jsme se otáčeli bez problému i tam, kde by jiní potřebovali řetězy nebo čtyřkolku...)
Pokud bych neměl karavan a nežil bych v horách, mám 1,8 benzin - na nového Civica si ale už moc nemyslím, protože upustil od sklápěcích zadních sedáků - a to je pro mne například nepřekonatelný bonus. Kdo nezkusil - těžko může hodnotit... Také přesun nádrže opět dozadu je pro mne zklamání - prostorově a s ohledem na jízdní vlastnosti v zimě.
Takže - to je asi vše - více se už v této recenzi asi neobjeví - snad jen to, jak dlouho nám vše vydrželo.... A to - doufám - bude až za hooodně let.
Takže - přeji každému majiteli tohoto vozu hooodně najetých kilometrů a ať Vám dělá Hondička alespoň takovou radost a dokonalou službu jako nám - W.

<
Přejít na standardní verzi stránky »