Zavřít recenzi

Peugeot 307 sw 1,6 hdi

“Spokojenost”
Foto 1 / 4
  • Rok výroby: 2007 
  • Typ motoru: 1,6 HDI 
  • Stav km při koupi: 124 000 km 
  • Stav km nyní: 180 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 6 let
  • Průměrná spotřeba: 5,4 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

7
 
Hodnocení celkem 8.0
Suma sumárum, krom výměny spojky kdy za závadu zřejmě mohl z velké části předchozí uživatel, jsem s autem vcelku spokojený. Nějaké mouchy se najdou na každém autě, u mne "zatím" nic vcelku zásadního a až na tu spojku mě nikde auto nikdy nenechalo. Spojka klekla doma v garáži, celkem klika.

Pohodlné auto, zvlášť v porovnání s předchozím WV Sharan, jizdní vlastnosti dostačující, nejsem žádný závodník a když je třeba tak to jede. Sílu jako 1,9 TDi z toho nikdo nevyštrachá, pokud člověk chce jet živě, nutno držet v otáčkách.
Prostoru uvnitř na rozdávání, vzhledem k verzi SW, stačí vykopnout sedačky a dá se tam nacpat i menší skříň.

Bohužel již mám model s FAP, který jednak zvyšuje provozní náklady a pak i problémy. Otec jezdí totožné auto ročník 2005 bez FAP a jezdí s o litr menší spotřebou. Jinak co se oprav a nedostatků týče, tak je na tom obdobně, dá se říci, že krom výměny běžně opotřebovaných dílů (brzdy, stabilizátory, filtry, olej, pneu...) jezdí bez problémů také již cca 50tis.

Čekám co se vyvrbí s tím jak svítí výstraha a pak se uvidí. Pokud někdo ze zkušenějších ví a poradí co s tím, tak v diskuzi vítám jakoukoliv pomoc.

Silné stránky

Pohodlí
Relativně slušná spotřeba při normálním provozu
Povrchová úprava, nikde nic nerezne ani výfuk
Hliníková kapota a plastové blatníky.

Slabé stránky

FAP, resp moderní nesmysly na emise
sem tam drnčí nějaký plastík v interiéru
rezerva pod autem je magořina

Závady a opravy na autě

Po zakoupení běžná údržba nutná při koupi ojetiny, výměna rozvodů včetně vodní pumpy. Dle slov servisáka, rozvody by deklarovaných 200tis asi vydržely, ale pumpa byla na hraně, již si občas kápla dle sedimentu.
Při 125 tis. odešlo ložisko spojky, takže se udělala celá spojka nová. Opět podle slov servisáka, jednak poddimenzované ložisko a pak předchozí majitel prý zřejmě na křižovatkách nevyřazoval ale stál na spojce. Takže suma sumárum chyba jak u Peugeotu tak uživatele.
Při cca 140 tis výměna chladiče klimy, byl silně zoxidovaný a nevydržel tlak.

Při 170 tis. se rozsvítila kontrolka výstrahy a hlásí to "nebezpečí poškození filtru částic", při diagnostice nenalezena závada, respetive servisák řekl, že když diag nevyhodí chybu tak neví na co se zaměřit a co opravit. FAP je za trest, vše funguje, regenerace probíhá, sice již po kratším nájezdu, ale funguje. Kontrolka svítí již 10tis. km a auto jezdí bez negartivních projevů.

Při 175 tis. výměna brzdových kotoučů, zadní podle servisu byly originální včetně destiček.

Jinak průběžně výměny oleje a filtrů, jednou výměna stabilizačních tyček, provozní opotřebování.
<
Přejít na standardní verzi stránky »