Alfa Romeo 159 1.9 JTDm
“Každý auto má sví mouchy,”
- Rok výroby: 2007
- Typ motoru:
- Stav km při koupi: 197 000 km
- Stav km nyní: 225 000 km
- Způsob řazení: automat
Hodnocení a zkušenosti s autem
Design velmi zdařilý i po tolika letech.
Celkem dobré jízdní vlastnosti,vzhledem k hmotnosti a slušné bezpečnosti auta dle testů.Pevnost karosérie je velmi dobrá,žádné kroucení,ani vibrace nejsou.Dobré boční vedení sedaček a možnost úpravy posezu za volantem.
Tvrdší podvozek,korespondující se sportovním charakterem vozu.
Mám Q-tronic.Považuji za velmi zdařilý automat.Velmi kladně hodnotím jeho včasně řazení i podřazení dle stylu jízdy.U rozjezdů je nutno počítat s malou prodlevou.Jinak nemám výhrady.
Trochu pomalejší ventilace a zahřívání po studeném ránu.Nutno navolit manuálně ofuk okna,jinak se rozjede po několika minutách.
Co mě zklamalo je osvit hlavních světlometů.Což hodnotím ,jako nejhorší u všech aut co jsem měl(cca 20).
Nechápu kdo to mohl zhomologovat.Bylo nutno přistoupit k nelegální přestavbě na xenony,jinak bylo auto v noci nepoužitelné,neřkuli životu nebezpečné.I tak je to jen tak,tak.
Zpracování interiéru hodnotím u auta za mega+ spíše průměrně.Třeba mezery u rámečků ventilace,nebo kombinace zdařilého kovu palubky a nevhodného plastu krytu řadičky.
Silné stránky
Design
Automat
Slabé stránky
Nedotažené detaily
Špatně dostupný servis
Hlavní světlomety
Závady a opravy na autě
Po půl roce po koupi začal zlobit DPF.Po pár vyčištění přes diag,jsem ho vymontoval a vyčistil čističem.
Dalo to zase skoro rok pokoj,pak už s tím nešlo nic dělat.Diagnostika hlásila třeba 120 procent bez nutnosti regenerace,při 70 zase spadla do nouzáku a podobně.Protože jde o jedno trubkový systém(bez měření diference tlaků),přišla na řadu trubka a šel ven.Zatím dobrý,uvidíme do budoucna zda bude nutná úprava softu.Jde o auto s E4,takže proje na STK i bez DPF,obal tam nechám...
Na diadu hlásí pár nesmyslů řídící jednotky vnitřních obvodů,bez možnosti vymazání a nějaké zjevné poruchy.
Zatím nebudu řešit.Občas roblémy s kabely v motorovém prostoru.Je nutno občas zahýbat,jinak nesvítí jedno světlo,nebo hlásí něco na palubce.
Po vydrolení pryžové výplně hlavní řemenice(tlumení vibrací) a napadání kousků pryže do rozvodů,přeskočil řemen a motor se potkal.
Přitom by tam stačilo dát krycí plech mezi řemenici a rozvod v hodnotě 100 korun,když to přeženu.
Místo toho je škoda za mnoho tisíc korun.
Opravu jsem prováděl svépomocí,neboť jsem už několik motorů opravoval a peněz není nazbyt.
Už při sundavání hlavy mě udivila její subtilnost a ty mini ventily a skoro žádné mezery mezi válci,
ou zlaté 90´roky a pořádné motory.