Škoda Fabia II
“Toto auto je špatně navržené i vyrobené a nikomu bych jej nepřál.”
- Rok výroby: 2009
- Typ motoru: 1,4 16V
- Stav km při koupi: 78 000 km
- Stav km nyní: 86 000 km
- Způsob řazení: manuál
- Status vozu při koupi:
- Jak dlouho auto používáte?
1 rok
- Průměrná spotřeba: 6 l/100 km
Hodnocení a zkušenosti s autem
Letní pneumatiky jsou Continental 195/55 R15. Na těchto pneumatikách je auto uvnitř dosti hlučné a je cítit každá nerovnost. Na špatném povrchu plave, nejhorší jsou vyjeté koleje, ve vyšších rychlostech je hodně citlivé na boční vítr. V zatáčkách na horším povrchu hodně odskakuje zadní náprava. Na užších zimních pneu je vše výrazně lepší. Motor i převodovka jsou OK, jen se musí hodně točit, aby to jelo. Pak má motor výrazný jadrný zvuk. Návod doporučuje řadit vyšší stupeň už pod 2000 ot, což je úplně absurdní. Spotřeba je příjemná, na delších trasách se dá dostat i k 5l/100km dle palubního počítače. Zpátečka občas nechce zaskočit na první pokus. Brzdy v pořádku až na ruční. Halogeny mizerně svítí, rozhraní mezi osvětlenou plochou a tmou je dost ostré, takže buď oslňujete protijedoucí, nebo nic nevidíte. Voda z čelního skla za jízdy odtéká do boku a pak přes boční okénka, takže za deště není v bočních zrcátkách vůbec nic vidět. Zrcátka jsou navíc dost malá. Roh palubní desky pod autorádiem je přesně v místě, kde má řidič koleno. Spínací skříňka je umístěna tak, že je možno klíč kolenem snadno urazit. Někteří řidiči při řazení neomylně praští do ovladače hlasitosti. Chování elektroniky je občas dost neintuitivní, elektrická okénka někdy po vypnutí zapalování jdou ovládat, někdy nejdou. Klimatizace si žije vlastním životem i v manuálním režimu. Autorádio na FM neumí ukázat frekvenci, nelze podle ní hledat stanice. Když je okolo 4°C, při každém mírném poklesu teploty pod tuto hodnotu auto zapípá. Měření spotřeby a dojezdu dost kecá směrem k optimismu a pokud je v nádrži málo paliva, opět na vás bude auto každou chvíli pípat.
Silné stránky
spotřeba
jízdní projev na dobré silnici
Slabé stránky
koroze
spolehlivost
ergonomie
vzhled
Závady a opravy na autě
Tento výrobek se koupil minulou zimu do rodiny jako náhrada za přestárlou Ibizu 1,8 z roku 1994, se kterou jsme byli maximálně spokojeni. U koupě jsem bohužel nebyl. Auto bylo na pohled v perfektním stavu a s jasnou historií. Hned po koupi jsem si všiml špatně brzdící ruční brzdy, která v kopci sotva udržela prázdné auto, a orezlosti dílů podvozku. V servisu proběhla výměna oleje a rozvodů, s ruční brzdou si neporadili, jen to "nějak vyčistili" a teď je to trochu lepší, ale na technické bude nejspíš problém. Ruční brzda umí po jízdě v dešti a následujícím několikadenním stání zareznout tak brutálně, že lze zadní kola táhnout ve smyku. Dále se na nerovnostech ozývají pazvuky někde z prostoru pod palubní deskou, připomíná to vymlácený čep, ale v servisu opět nic nenašli. V prochladlém autě vrže celý interiér, navíc je při některých otáčkách velmi hlučný ventilátor topení. Materiál palubní desky nápadně připomíná legendární IPUR ve Škodě 120. Před zimou jsem ošetřil podvozek, koroze podvozku byla poměrně rozsáhlá, zejména na zadní nápravě. Díky vyústění výfuku pod autem pára kondenzuje v prostoru pod kufrem a zde už začínala reznout i karoserie. Dokonce i z nábojů přední nápravy se loupou pláty rzi. Uvidím, co to provede přes zimu, ale u takto starého auta bych tak rozsáhlé napadení nečekal. Z dalších drobných závad mě napadá třeba téměř nefunkční CD přehrávač.