Zavřít recenzi

Volkswagen Passat 2.3 V5

“Zatím spokojenost”
Foto 1 / 4
  • Rok výroby: 2002 
  • Typ motoru: AZX 
  • Stav km při koupi: 315 000 km 
  • Stav km nyní: 330 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 2 měs.
  • Průměrná spotřeba: 9 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

8
 
Hodnocení celkem 8.8
K autu jsem se dostal nahodou, když jsem si večer projížděl inzeráty a díval se po novém kočáru, co by nahradil můj dosluhující Fiat Brava. Auto bylo za super peníze, tak jsem se jel na něho podívat na druhý den. Hned jsem ho vzal, za ty peníze bylo a je fakt v luxusnim stavu. Abych se přiznal, ani nevim co jsem to koupil, neznám skoro nikoho kdo má Passata s tímhle motorem, většina má legendární 1.9 TDi a sem tam se objeví 1.8 T, o tomhle motoru nikde ani zmínka, i na internetu jsem nenašel žádnou recenzi, akorat co jsem si zjistil, že je to atmosfericky motor, který je prý spolehlivý a nic se na něm až tak nekazí ( uvidíme časem :) ) , akorát jako nevýhoda byla uvedena vysoká spotřeba paliva. Auto bylo vyrobeno v roce 2002 a do provozu šlo v roce 2003, najeto má už přes 300 000 km podle Cebie, kde jsem si po koupi auto nechal prověřit, jinak na tachometru svítílo při koupi 215 000 km a opravdu nešlo poznat, že auto už má za sebou takovou porci kilometrů, mě se ani nechtělo věřit, že to má 215 000 km, a ani ve snu by mě nenapadlo že to už bude mit přes 300 000 km. V roce 2012 to nechal bývalý majitel přestavět na LPG, bomba je misto rezervy, což je super a hrdlo na plnění LPG je vedle toho kde se tankuje benzin, takže ani nejde poznat, že auto je na LPG.

MOTOR

Po nastartování je auto strašně tiché, skoro ani nejde poznat, že je nastartovano, ne jak ty TDi, kde to člověk pozná hned :) . Motor prozatim vodu ani olej nežere a doufam, že to i tak zustane. Aby auto trochu jelo musi se motor trochu vytočit, atmosfera, ale pak jede, zkoušel jsem jak na benzin i LPG a nejde to poznat na jaky druh paliva jede ten motor. Motor má ve vyšších otáčkách opravdu nádherný zvuk, takový jako mají americké atmosféry a lidi se na ulici někdy otáčí a dívají co to jede. Co se týče spotřeby, tak mi palubní PC většinou ukazuje spotřebu kolem 9 l na 100 km. Nejmin co se mi podařilo prozatim jet podle palubniho PC je 6,8 l na 100 km, ale byla to taková pohodová jízda. Nezkoušel jsem ještě kolik ujedu na obě plné nádrže nebo na benzínovou nádrž, jezdím na to LPG a to ujedu na plnou přes 300 km a co se týče benzínu, tak tankuju vždy půlku nádrže, protože jak se auto nastartuje, tak chvilku běží na benzín. Jednou za měsíc jezdím tak 2 až 3 dny jen na benzín, aby se vyjela nádrž a prý se to má takhle dělat u aut co jezdí na LPG, že to není dobré, když auto jezdí furt na LPG. Co se týče po motoristické stránce tak jsem s autem spokojený, motor má výkon a to i když v autě jsou 4 lidi a kufr je plný, tak to jede kopec nekopec a nemusí se podřazovat, to platí i při předjiždění a nejezdí to zas za tolik. Málem jsem zapoměl, nemusí se na tom motoru dělat rozvody, dokud nezačne chrastit řetěz, akorát pak se člověk prohne, protože musí jít motor ven.

KOMFORT

Auto je oproti Fiatu co jsem měl opravdu komfortní, i když je auto snižené a jsou na něm tvrdší pružiny, tak akorát kde to jde poznat je rozbitá cesta a nebo když člověk veme kanal. Co mi akorát trochu vadí, že se do auta hůř nastupuje a vystupuje, takže tam časem dám asi originál pružiny. Na zimu mám obuté kola R16, na léto mi nechal majitel R18, tak uvidím jak se na nich bude jezdit.

INTERIER

Napíšu to jedním slovem, opravdu luxusní. Sedačky pohodlné, mám je polokožené s alcantarou a vyhřivané, v lepších sedadlech jsem prozatím neseděl. Vevnitř nikde nic nevrže. Co se mi hodně líbí je modré podsvícení interiéru. Na delší cesty ocením loketní opěrku a tempomat, který funguje opravdu na jedničku. Prozatím jsem nechal v autě originální autorádio, i když je jen na kazety, ale dá se ovládat na volantu. Dál co je opravdu super, je vyhřivané přední okno a zpětná zrcátka. Klimatizaci jsem neměl prozatím možnost vyzkoušet uvidíme v létě, ale vím že funguje. Dál se mi líbí Climatronic, to je hodně dobrá věc, auto v zimě topí během chvilky, nemlží se mi okna v autě a jednoduše se ovládá. Další věc co je super je deštový senzor, stači dát páčku nahoru a auto samo stírá podle intenzity deště. Dovnitř se úplně s přehledem vlezou 4 dospělé osoby, i 5 lidí se dá odvézt, ale na delší cestu už to není moc pohodlné. Kufr je obrovský, neměl jsem ještě problém že bych něco neodvezl.

EXTERIER

Tady nené třeba nic psát, každy to auto zná, je to ten legendární Passat B5.5. Akorát na co jsem si musel zvykat po koupi, byla délka a šiřka toho vozidla, jsem rád že jsem to nikde neodřel a ani nikoho na parkovišti nenaboural, ted už to auto ovládám na 1.

Kdyby měl někdo nějaký dotaz na ten motor, tak napište odepišu, nevim co už bych napsal, jsem s autem naprosto spokojeny a doufám, že mi bude dlouho sloužit a nebudu muset do něho vrážet velké peníze, přejít z Fiatu do Passatu, to se nedá popsat, ne že by byl Fiat špatný, sloužil dobře, nemužu mu nic do dneška vytknout, ale Passat je Passat :)

Silné stránky

Motor
Interiér
Sedadla
Výbava
Světla vepředu jsou xenony a svítí na 1

Slabé stránky

Na dálnici tomu chybí 6 převodový stupen

Závady a opravy na autě

Oprava zámku kufru, nešel otevřít kufr
Jak přišli ted první mrazy, tak auto ráno špatně startovalo až jednou nechytlo vůbec, nová autobaterie.
Cívka prvního válce, ještě originál VW, takže mě čeká ještě časem výměna dalších 4.
Výmena hadičky ostřikovačů.
<
Přejít na standardní verzi stránky »