Zavřít recenzi

Subaru Legacy 2.5

“Prostě Subaru, víc k tomu říct nejde:).”
  • Rok výroby: 2009 
  • Typ motoru: boxer 
  • Stav km při koupi: 92 620 km 
  • Stav km nyní: 98 800 km 
  • Způsob řazení: automat 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 6 měs.
  • Průměrná spotřeba: 9.0 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

7
 
Hodnocení celkem 9.0
Dlouho jsem vybíral auto, které splní všechny moje požadavky. Vzhled, kvalita, výkon, spolehlivost a hlavně nezapomenutelný pocit z každého ujetého kilometru. Hledal jsem auto, které mě bude bavit! Chtěl jsem auto, které nemá každý druhý člověk. Které je svým způsobem....jedinečné.

Jako jeden z mála jsem se nedíval na spotřebu a nenarval jsem do Subaru nesmyslný a ubohý plyn, který je spíše pro lidi, kteří řeší každou korunu. Pro takové lidi Subaru opravdu není. Kdybych chtěl nějaké úsporné auto, koupím si nějakou malou, línou šunku od Škodovky, kterou musím vytáčet do červena abych z ní něco vymáčkl.

Legacy mě okamžitě udolalo svým vzhledem, kvalitou, výkonem a komfortem. Navenek nikterak nápadné auto, které lehce spadá do kategorie limuzín, ukrývá pod kapotou zvíře! V mém případě atmosférický dvou a půl litrový boxer s (jen čtyřrychlostním) automatickým řazením. Legacy se tváří jakoby ani mouše neuškodilo, ale jakmile mu dáte jen malinko přičuchnout benzínu, začnou se dít divy. Auto je velice hravé, agresivní až drzé. Nechá vás si zablbnout snad na jakémkoliv povrchu. Při každém agresivnějším projetí zatáčky, při každé ostřejší a bláznivější jízdě chce pořád víc a víc! A pokud jste naprostý blázen a šílenec bez sebemenšího pudu sebezáchovy nemusí mít strach, že po šíleném vjetí do zatáčky se zní nedostanete ven. Do řízení vám začne sahat naprosto dokonale propracovaný pohon všech čtyř kol. Ale to jen do doby, kdy nevypnete kontrolu trakce. Pak se ze zvířete stane úplný šílenec, který vás chce zabít a se kterým je nepopsatelná zábava.

Na druhou stranu musím říct, že pokud vás přestane bavit ta šílenost, agrese a zuřivost auta, kterou jste zažili po celý den při blbnutí, tak vás v klidu, v komfortu a v bezpečí odveze domů. A to byla, je a bude vlastnost, kvůli které své TUBARU miluji. Na jednu stranu blázen, který vás bude bavit a na druhou báječní a výjimečný společník na delší cesty.

Často se setkávám s lidmi, kteří OPOVRHUJÍ mým auto z hlediska ceny náhradních dílů. Ano, neříkám, levné opravdu nejsou. Ale v popředí ceny dílů je jejich kvalita. Kupříkladu podvozek není vyráběný z laksního hliníku, který používají automobilky, kterým jde především o zisk než o výdrž ale je vyroben z oceli. A té přidané váhy podvozku si ani nevšimnete. Auto má dostatečný výkon na to, aby jste napráskaly kdejakému namyšlenému blbcovi na semaforu.

Hodně jsem se bavil a četl o tom jaké to se Subaru jako takovém je. Je to domácí mazlíček který vás bude milovat tak jako vy jeho a který vás bude bavit. Ale jako o každého domácí mazlíčka, tak i o Subaru se musíte starat. Není to auto, se kterým vyrazíte do nejbližšího města na nákupy. Musíte ho brát jako koníček a jen jako prostředek na přepravování vašeho líného zadku.

Abych to tak nějak shrnul. Legacy je výjimečné auto. Vyniká skvělým a nenápadným designem, naprosto dokonale propracovaným pohonem všech čtyř kol, kvalitou, výdrží, poctivým zpracováním a chutí vás bavit. Ale jak už jsem řekl, musíte se o něj starat a nedívat se na spotřebu. Přeci jen...jde jen o to jak šlapete na plyn, jak s autem jezdíte a ne o to jaký obsah motoru máte. Pokud sháníte auto, se kterým je sranda, které vydrží když se o něj budete starat, které vás vždy a v celku doveze domů je Lego perfektní možnost za všechny peníze:).







Silné stránky

Kvalita Subaru
Pohon všech čtyř kol
Design
Výbava
Výkon
Hravost
Komfort
Ovladatelnost

Slabé stránky

Loketní opěrka
Občasné zamlžování bočních skel
Měkčí řízení (po čase si člověk zvykne)

Závady a opravy na autě

Až na menší kosmetické vady, prasklý blinkr na zrcátku a prasklou mlhovku bylo auto takřka netknuté. Po zakoupení jsem nechal vyměnit komplet rozvody, svíčky, komplet brzdy a všechny kapaliny. A to jen pro můj dobrý pocit.
<
Přejít na standardní verzi stránky »