Zavřít recenzi

Renault Thalia 1.4, 55 KW

“Auto, které je určeno jen pro určitou skupinu lidí - vzhledem k velikosti.”
  • Rok výroby: 2003 
  • Typ motoru:  
  • Stav km při koupi: 72 000 km 
  • Stav km nyní: 123 000 km 
  • Způsob řazení:  
  • Jak dlouho auto používáte? 3 roky
  • Průměrná spotřeba: 7.5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

5
 
Hodnocení celkem 7.0
• Chtěl bych uvést, že tohle auto hodnotím jako (na to co jsem zatím měl) spolehlivé. Možná, taky protože nemá žádnou výbavu (klima, el. posilovač, stahování oken). Pro mladou rodinu vzhledem k vnitřnímu prostoru k nepoužití, jen jako druhé auto, nebo na důchodek. Za ty peníze koupíte větší. Za tři roky užívání jsem měnil cívku 1500, těsnění pod hlavou + práce celkem 6200. No a ložiska kol. Ložiska jsou asi hlavní pohromou tohoto auta. Přední ložiska Vás až tak nevyjdou draho i s prací cca 1200, ale zadní to je větší zátěž. Ty jsou vlisovaná v brzdicím bubnu, no a když už má něco najeto přece nebudete nové lisovat do starého bubnu. Nové ložisko stojí cca 1100 + práce. Nový buben s ložiskem od TRW 1700, 500 čelisti, jak je to rozhozené tak i prasátko 400 = cca 2500, nepočítam za práci, dělal jsem to sám. Tak takové zadní ložisko, které hučí a vyměnitéto v páru, Vás klidně výjde jen za mat. na 5000, což je rána, ale zase klid. Samozřejmě se to dá i naflikovat a vyměnit jen buben s ložiskem… Tak si říkám, na co spolehlivější ložiska, když za cca 100 tis. km musíte stejně vyměnit vyžité brzdy. Originál 1 ks buben stojí 7500. U takového typu auta je to docela podpásovka. Ještě jsem měnil lanko plynu 1100. Nejde sehnat druhovýrobu a dva díly výfuku cca 2500. Spekuloval jsem i ze svíčkama nejlepší jsou, ale originály jinak to nejede. V Renaultu se dají sehnat Motrio nesou tak drahé a jsou super. Trochu nechápu systém v Renaultu, když kupujete nějaký díl, tak nejde ho objednat bez rizika, protože si tam dávali co chtěli a je pak problém vědět co od které firmy tam bude pasovat. Tento zmatek neznám u vozu „D“. Rozhodně nechci nikoho od auta odrazovat jiné mě dokázaly vytrestat daleko víc, tohle jsou jen spotřební položky. Obdivuji, ale majitele aut, kteří píší za 100 tis. km jsem měnil jen oleje a leju benzín. Takové štěstí já tedy nikdy neměl. Trochu teď lituji, že jsem si nekoupil Megana I,II byl téměř za stejné peníze a v kombi, to byla asi velká chyba. Stejný výrobce, stejná koncepce dostalbych víc za stejný peníze.
Klady:
- dobrá průjezdnost po lesních cestách.
- myslím, že se tak až nekazí
- nikde není viditelná rez
Zápory:
- vnitřní prostor
- při nákupu ND není jasné, který v daném ročníku tam bude z katalogu pasovat. Zmatek oproti vozům D
- vysoké ceny. Nové stálo cca 200 tis. po 13 letech 50 tis. To stojí i auta větší, vybavenější a v kombi, tak proč Thalia za stejno.

Závady a opravy na autě

- cívka
- těsnění pod hlavou
- lanko plynu
- dva díly výfuku
- ložiska 2x PP, 1x PZ
<
Přejít na standardní verzi stránky »