Zavřít recenzi

Volkswagen Passat 1,9 TDi

“Bezkonkurenční držák a pracant s perfektní spotřebou .”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 1997 
  • Typ motoru: AFN 
  • Stav km při koupi: 140 000 km 
  • Stav km nyní: 300 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 10 let
  • Průměrná spotřeba: 5,5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

10
 
Hodnocení celkem 9.0
Auto ,hlavně můj modelový rok ,už je v současné době dost za zenitem ,ale myslím si ,že kolem roku 2000 to bylo jedno s nejlepších přibližovadel ,které se dalo vůbec koupit.
Když pominu nešťastné řešení přední nápravy tak jinak velice dobré auto.
- Jen pro zajímavost momentálně mám najeto reálně něco okolo 450000km a vozidlo má stále původní výfuk,starter ,altík a bez jediného zásahu přímo do motoru a vstřikování!!!..dnešní koncernové motory mají co dohánět....v drtivé většině případů.
-Konkrétně můj Pašík má bezkonkurenční zimní starty ....snad ze všech Dieslů co jsem kdy zažil.I v minus 25stupních, naskočil po 14dnech stání na první šup!!Jen jednou za celou dobu nechytil hned (první zimu ihned po koupi vozu),ale to jsme po sléze zjistili bylo, protože mu fungovala jen jedna žhavící svíčka ze 4 !!!
- Jízdní vlastnosti hlavně v mezních situacích jsou trošku rozporuplné...není to žádný kličkovací speciál ,spíše dálniční koráb.
- Můj konkrétní vůz dost trpí na slabý nástup brzd.... prý to je netěstnostmi podlatlakových hadiček k posilovači...uvidíme.

Jako shrnutí bych tento vůz hodnotil známkou - 1 .... všechny jeho neduhy pro mne osobně vyvažuje jeho neskutečná spolehlivost v té základní věci, pro které byly auta vůbec stvořeny a to dostat lidi a náklad z bodu A do bodu B , to Pašík rozhodně milionkrát perfektně splnil.

Silné stránky

Prostor jak pro posádku,tak pro zavazadla
Velmi úsporný
Snad poslední kvalitní dílenské zpracování od VW
Výborná odolnost vůči korozi
Dá se na něj sehnat cokoliv ,kdykoliv
Vynikající poměr cena /výkon

Slabé stránky

Přední náprava

Závady a opravy na autě

Závad za dobu mého užívání nebylo nejméně,ale vzhledem ke stáří vozu a nájezdu km vcelku odpovídající.Vozidlo sice koupeno s 145000km ...ale tenkrát jsem byl ještě hloupý mlaďoch s důvěrou v solidnost Bazarníků....dle odborníků stočeno minimálně o 100-150000km!!
Výčet oprav:
- Ihned po koupi značné problémy s centrálním zamykání a stahování oken ...samy se stahovaly,vozidlo se nekontrolovatelně odemykalo apd....chyba v totálně promočených a zoxidovaných spojích kabelů pod kobercem u řidiče...vyčištěno ,zaizolováno a šlape to už 9 let.
-Cca po roce požívání na 17 ráfcích s 225/45 17 pneu přední víceprvková hliníková náprava.
V bazaru kde jsem vozidlo koupil dali na prodej novou ...samo tu nejlevnější co mohli...vydržela rok ...skoro všechny silentbloky rozpraskané s vůli...výměna za nápravu za cca 6000kč vydržela cca 40000km a zase na výměnu skoro všech prvků...výměna za Febi cca 8000kč.Dvě ramena po půl roce na jedné straně odešly znovu - chyba ,ale v dementovi v servise ,který při montáži poškodil prachovky na kulových čepech a ty odešly oba.Momentálně na nápravě najeto cca 100000km a v pořádku.
-Z těch zásadnějších oprav v 250000km turbo - repase 9000kč s prací.
-Permanentní pálení žárovek ve světlech - loni výměna obou značně žlutých lamp za nové....pálení žárovek přestalo!! + vidím kam jedu...přeleštění starých lamp bylo sice efektní ,ale rychle zašly znova.
-Během užívání výměna zadních tlumičů,tekly oba...přední jsou snad ještě původní a fungují bez problémů...nechápu.
-Při 280000km uletěla po předchozím podezřelém pískání volnoběžka alternátoru a zaryla se mi krásně skrz vrtuli do chladiče....oprava svépomocí cca 1500kč..chladič přežil bez nového otvoru.
-Rozlámaná a zaseklá spínací skřínka ...výměna za novou cca 500kč
-Permanentní minimální unik chladící kapaliny z bloku ...2x v servise 3x teče...příští týden další pokus o utěsnění u prý fachmana...se uvidí.
-V cca 270000km výměna hlavního brzdového válce cca 5000kč ...a že jich je ,těch druhů co tam můžou být....až 4tý byl ten co jsem potřeboval,..i když dle tabulek tam měly sedět všechny.
-V cca 230000km výměna obou homokinetických kloubů a ložisek v předních kolech ...hučely a v zatáčkách cvakaly - cca 6000kč s prací.
- 2x výměna váhy vzduchu cca 3000/ks
- 2x rozhýbání lopatek regulace turba - za to jsem si ale mohl sám ,svým uprděným stylem jízdy
- 2x rozvody cca 5000kč s prací.
<
Přejít na standardní verzi stránky »