Zavřít recenzi

Peugeot 307 1,6 16V break

“krásné, prostorné, pohodlné, ale má své mouchy”
Foto 1 / 3
  • Rok výroby: 2006 
  • Typ motoru: 1,6 16V 
  • Stav km při koupi: 130 000 km 
  • Stav km nyní: 165 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 2 roky
  • Průměrná spotřeba: 8,0 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

7
 
Hodnocení celkem 8.0
Auto jsem pořídil z dovozu z Německa. Jedná se o moji první zkušenost s frncouzským vozem, do té doby jsem měl zkušenost především s koncernovými vozy. Co se týká pohodlí, je P307 úžasně komfortní auto, s kterým jsem absolvoval i dlouhé zahraniční cesty a ani jednou jsem z auta nevystoupil rozlámaný (to se o koncernu říct nedá). Auto je prostorné, má velké čelní sklo, takže i ve městě je dobrý výhled i na semafory, zadní sedadla také pohodlná s dostatkem místa na hlavu a kolena díky velkému rozvoru. Kufr je na můj vkus trošku kratší, avšak záď je vcelku svislá, takže převézt v kufru např. pračku je i tak možné. Výkon 80 kW je dostatečný, auto krásně táhne od nižších otáček, avšak živé začíná být až kolem 4000 otáček, pro předjíždění je vždy lepší podřadit. Do táhlých kopců se jen tak nezadýchá ani naložené. Motor celkově točí vyšší otáčky, je to potom vidět i na spotřebě, pro dálniční jízdu by mu slušela 6ka. Spotřeba za 35t km je průměrná 8l/100 a je to kombinací města, dálnice a okresek se svižnější jízdou. Při klidné jízdě do 90 km/hod by byla spotřeba až o litr nižší. Na silnici sedí skvěle, zvlášť na 16 kolech, zatáčky projíždí s chutí, jen se pak víc naklání. Kdo chce, užije si klidné rodinné svezení i zábavnější jízdu po okreskách.
Francouzi mají některé věci proti koncernu jinak a ne vždy to je k užitku...namátkou umístění rezervy pod autem (rezerva dostává zabrat povětrnostními vlivy, naviják se může zaseknout), s tím spjaté umístění odkládacích míst v podlaze kufru až vzadu u zadních sedaček (nevyužitelné, pokud máte plný kufr), cyklovač stěračů automatický dle rychlosti vozidla a automatické stírání pomocí čidla, které se snadno zmate šmouhou na skle (nelze nastavit stírání dle své potřeby), toploměr v autě je téměř k ničemu, asi se o něco ohřívá a ukazuje bludy.
Co se týká spolehlivosti, vždy mě dovezl. V akutních případech potřeboval pouze dolít olej (zhruba 1 litr za rok) nebo vyměnit žárovku. I přes různé vrzání má člověk pocit solidního auta, které ho nenechá ve štychu.

Silné stránky

prostorné
velká okna, dobrý výhled
atraktivní vzhled
dostatečně výkonný motor
pohodlné sedačky i na dlouhou jízdu

Slabé stránky

kratší kufr
cyklovač stěračů nelze nastavit
rezerva pod autem
nízký předek (obrubníky apod.)
vyšší otáčky, vyšší spotřeba

Závady a opravy na autě

-130.000km výměna oleje vč. filtrů (3. výměna, německý majitel měnil po 40.000 km)
-únik klimatizace -> výměna chladiče, doplnění a dezinfekce
-rozhýbání čelisti brzdy na PZ kole
-výměna pouzdra klíče
-výměna spálené patice LP žárovky H7, začouzený světlomet
-140.000km výměna oleje vč. filtrů
-155.000km výměna oleje vč. filtrů
-výměna čidla parkovacího asistentu
-výměna napínací kladky a řemene
-ošetření podvozku ochranným nástřikem
-instalace okenních fólií Bruxsafol Quantum

ne(vy)řešené závady
-vadný vysílač DO v klíči, lze odemykat na vzdálenost cca 10 cm od dveří řidiče
-padající otáčky při vonoběhu a následné chcípnutí motoru (stávalo se pouze ve Francii v nadmořských výškách 1.000 až 2.000 m.n.m., při návratu do ČR bez příhody)
-vrzání převodovky při houpání chvíli po startu a při klidné jízdě (přejezd nerovnosti, přeřazení, brždění motorem) - promazání pružinek nepomohlo
-vrzání v přední částí při plném rejdu v nízkých rychlostech (např. parkování)
-chyba stahování PP okna, při zavírání nejdříve sjede dolů
-špatné navíjení bezp. pásu řidiče
<
Přejít na standardní verzi stránky »