Zavřít recenzi

Renault Thalia 1.5 dCi

“Říká se, že tyhle motory jsou nespolehlivé, ale není to tak úplně pravda”
  • Rok výroby: 2006 
  • Typ motoru:  
  • Stav km při koupi: 90 000 km 
  • Stav km nyní: 216 970 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 rok
  • Průměrná spotřeba: 5,5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

7
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

10
 
Hodnocení celkem 8.8
Auto jako rodina jsme koupili někdy před 8ti lety s tím, že můj otec autům (ani ničemu podobnému) vůbec nerozumí. Mě to samozřejmě bylo z pohledu desetiletého jedno, byť jsem se o auta okrajově zajímal. Auto se rodiče snažili ze začátku nějak udržovat, na což však později začali kašlat. Řekl bych, že je to vidět, i když asi ne moc.

Auto i přes neúdržbu funguje tak jak má, tedy většinou. Za teplých dnů jsem nezaznamenal žádné problémy, bohužel v mrazech to po ránu bývá horší. Auto startuje dlouho a někdy se hold musí použít kabely. Celkově mi přijde, že má vůz trošku zvýšenou kouřivost, motor bývá hlavně před větším ohřátím hlučný a líný.

Postupem času přestalo jít otevírat okno u spolujezdce nebo zvenčí otvírat jedny ze zadních dveří, to jsou však de fakto drobnosti. Nejvíce nepraktické mi však přijde plastový nárazník, kterému stačí k prasknutí drobná nehoda, ke které dojde snadno např. při vyjíždění, apod.

Co se pohodlí týká, jde vidět, že jde o starší auto střední třídy, tudíž mohu říct minimálně jako řidič, že to může být lepší. Spotřeba se pohybuje od 5 do 7 litrů.

Silné stránky

Spolehlivost motoru
Relativně nízká spotřeba

Slabé stránky

Horší zimní starty
Křehký plastový nárazník

Závady a opravy na autě

Myslím, že na to, že je nepříliš udržováno, je celkem spolehlivé. Za těch nějakých 8 let, co auto máme, nedocházelo k žádným větším problémům.

cca 125 000 km: přední ložiska - 3 000 Kč
cca 150 000 km: spojka - 7 000 Kč
cca 190 000 km: problém s imobilizérem - 2 000 Kč
2x nová autobaterie - celkem asi 3 000 Kč
a potom nějaké drobné opravy před STK
<
Přejít na standardní verzi stránky »