Zavřít recenzi

Kia Venga 1,6

“Doporučuji při zkušebních jízdách vždy auto ověřit na nekvalitních vozovkách, to jsme bohužel silně podcenili.”
  • Rok výroby: 2017 
  • Typ motoru: 1600 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 6 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 3 měs.
  • Průměrná spotřeba: 7 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

7
 

Jízdní vlastnosti

4
 

Komfort

6
 

Provozní náklady

5
 

Náhradní díly

7
 
Hodnocení celkem 5.8
Dlouho jsme vybírali nové vozidlo ( 11 let starý FORD Fusion již začal mít své závady...) přičemž nám šlo zejména o prostor uvnitř, větší kufr , vyšší sezení a pokud možno nepřeplňovaný motor. Jsme chalupáři, jezdíme pravidelně cca 70 km za Prahu, převážně dálnice a okresky. Roční nájezd cca 20.000 km. Po velmi dobrých zkušenostech s Fusionem jsme hledali nejprve u Forda - zde ale v osučasné době není bohužel takový typ vozu ( když pominu předraženou Kugu s ne moc velkým kufrem ).Líbil se nám Focus, ale jeho vnitřní prostor není pro vyšší postavy moc vhodný. Ještě jsme zvažovali Suzuki Vitaru či ASX, oba tyto vozy nás ovšem při zkušebních jízdách velmi zklamali velmi malou chutí se rozjet do vyšších rychlostí.

Naše dosavadní zkušenosti s Vengou jsou značně rozporuplné : auto má velmi dobrou variabilitu sezení i prostoru pro zavazadla. Dobře se do něj nastupuje i vystupuje, pohodlná sedadla. Bohužel ale nás zklamal velmi tvrdý podvozek ( přejíždět i malé příčné prahy či díry ve vozovce je utrpení ( když to porovnám s lidovým Fusionem, který měl podvozek mnohem lépe naladěn ). Není to auto na české silnice !!! Příznivá spotřeba je pouze do max. rychlosti 120 km/h ( okolo 6 l ), již při 140 se blíží 10 l. Převodovka má sice 6 rychlostí, ale tyto jsou velmi krátké, na jedničku či dvojku se z křižovatky jen pomalu rozjede, stále nutno řadit. Při zavírání všech dveří je nutno s nimi pořádně bouchnout. Velmi citlivé veškeré plasty uvnitř na oděrky. Zvláštním způsobem se chová brzdový pedál, mnohdy jakoby na počátku nereaguje, ale pak při větším sešlápnutí máme nos na předním skle - je tam jakási mezipoloha, kde se pedál zadrhává ( v servise nám bylo řečeno, že to vengy dělá, je to prý obyčejné auto....). Není to ale nic moc příjemného, při prudké reakci brzdy mám obavy, že to auto za mnou neubrzdí. V zimě do vozu při jízdě poměrně dost fouká - zřejmě nepříliš kvalitně provedená těsnění. Je to škoda, že vůz má i po 10 letech výroby takto nedotažená řešení a působí proto nedospěle..... zejména jízdní projev je oproti Fordu velmi kostrbatý a tvrdý.

Silné stránky

vnitřní prostor a výhled
snadné nastupování a vystupování

Slabé stránky

tvrdý podvozek, uskakuje na nerovnostech
spotřeba při vyšších rychlostech
velmi krátké zpřevodování

Závady a opravy na autě


Zatím žádné, auto je nové.....
<
Přejít na standardní verzi stránky »