Zavřít recenzi

Škoda Rapid 1.0 TSI 81 kW

“Svižné, prostorné a úsporné auto bez větších slabin.”
Foto 1 / 2
  • Rok výroby: 2017 
  • Typ motoru:  
  • Stav km při koupi: 13 km 
  • Stav km nyní: 5 600 km 
  • Způsob řazení:  
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 6 měs.
  • Průměrná spotřeba: 6 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

6
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

10
 
Hodnocení celkem 8.4
Rapid byl pořizován jako všestranné auto, které musí zvládnout rodinné využití a trasy všeho druhu. Původně jsem už delší dobu přemýšlel o Fiatu Tipo, ale tomu uškodila vzdálenost od nejbližšího prodejce, vyšší spotřeba T-Jetu a poměrně vysoké ceny této motorizace. Padlo rozhodnutí jít do Rapidu, ale tím výběr teprve začal. Na výběr bylo mezi starším 1.2 TSI a modernizovaným 1.0 TSI 81 kW. Chtěl jsem spíše 1.2, ale skladové vozy byly ve směšné výbavě nebo směšně drahé, takže se šlo do faceliftu s litrovým motorem. Po chvíli laborování s konfigurátorem jsem si řekl, že šetřit se nevyplatí, a objednal se Style Plus se silnější motorizací.

Začnu motorem, který vzbuzuje největší kontroverze. Je to tříválcový 1.0 TSI ve výkonnější variantě 81 kW (200 Nm), která je spojena s šestistupňovou, příjemně přesnou převodovkou. Motor je pro Rapid zcela dostatečný, nevadí mu ani svižnější tempo a vyšší zátěž. Vysoký točivý moment je znát, takže i do kopce nebo ve čtyřech si zachovává pružnost. V rozletu ho brzdí jen delší převody. Zvyknout si musíte na charakteristiku oturbeného tříválce. Okolo volnoběhu je téměř mrtvý, kolem 1500 ot. se velmi rychle probouzí k životu a od 2000 ot. naplno táhne bez dunění a vibrací. Častěji musíte využít jedničku, když pomalu popojíždíte. Litřík se nechá vytáčet i do vysokých otáček, ale náhlé zaražení do sedaček nečekejte. Spotřeba zhruba 4,5 - 6,5 litrů, bomba!

Podvozek bych zhodnotil jen krátce, většinou jsem jezdil na zimních patnáctkách 185/60. Na těch v zatáčkách docela plaval. Ale přesto si nechá líbit docela dost, aniž by zasahovalo ESP (to jsem vyprovokoval jen na sněhu a břečce). Přijde mi, že v extrému má zadek tendenci sebou trochu házet, jinak je auto přirozeně nedotáčivé. Komfort jsem čekal lepší, zvlášť na takových pneu, ale jde to.

Interiér je prostorný, zejména na délku. Tím se také nejvíce liší od Fabie III. Kufr asi netřeba popisovat, je velký a jeho variabilitu ještě rozšiřuje středový tunel v zadní loketní opěrce. Sedadla pohodlná, ale přecejen bych zvažoval příplatek za sportovní, pokud nejste širší než delší a chcete být v zatáčkách pevně usazeni. Měkčené plasty v interiéru nehledejte, ale jinak jsou materiály v pohodě a současný Rapid vypadá uvnitř velmi pěkně. Žádné pazvuky se za půl roku neprojevily.

Nový infotainment Swing se velmi povedl. Jde ovládat kolečkem a tlačítky, nebo jednoduše dotykově. Škoda Surround hraje pěkně, ale nefunguje pro rádio. Bluetooth funguje dobře, ale po nehodě jsem kvůli němu měl problém dovolat se na tísňovou linku (už jsem stál mimo auto).

Další výbava: Světelný senzor funguje velmi opatrně (lze nastavit) a reaguje i na déšť, zatmavovací zrcátko cajk. Dešťový senzor můžete široce nastavit nebo úplně vypnout. Bi-xenony svítí docela pěkně, vzhledem k ceně. Vyhřívaná sedadla mají dva stupně, hodně a málo. Tempomat se nevypne ani přeřazením. Start/stop je rychlý, ale nepříliš citlivý k motoru.

Nakonec bych zmínil solidní bezpečnost, kdy při reálném čelním crash testu nedošlo k vážnému zranění a všechny bezpečnostní prvky od airbagů po multikolizní brzdu perfektně zafungovaly.

Silné stránky

Dynamika
Spotřeba
Poměr ceny a výbavy
Podélná prostornost
Design
Přesné řazení
Příjemný infotainment
Bezpečnost

Slabé stránky

Neochota a dunění nad volnoběhem
Na 15 kolech nic moc chování
Ve vyšších rychlostech aerodynamický hluk od dveří
El. okna nejdou po vypnutí motoru

Závady a opravy na autě

Za půl roku nic zásadního. Jen mě překvapilo, že stříbrná lišta v nárazníku po zimě již oxidovala. Auto utrpělo nehodu s totální škodou.
<
Přejít na standardní verzi stránky »