Zavřít recenzi

Opel Omega 2.2Dti

“Velké rodinné auto pro velmi trpělivého člověka.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 2002 
  • Typ motoru: 2.2Dti 
  • Stav km při koupi: 270 000 km 
  • Stav km nyní: 290 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 2 roky
  • Průměrná spotřeba: 7,2 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

4
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

6
 

Náhradní díly

6
 
Hodnocení celkem 6.4
Popravdě zkušenosti z ní jsou takové že je to opravdu pohodlné auto s obrovským kufrem a po sklopení sedaček vznikne lůžko ke spánku dvou 190cm vysokých osob, má dokonalou klimatizaci na které si přesně nastavíte teplotu a žádná nemoc vás díky tomu neohrožuje. Ale tolik problémů jsem s autem nezažil. Sám se už bojím s ní jet dál od domu, aby mě někde znovu nenechala. Auto jsem koupil od mého skvělého kamaráda a bylo v opravdu slušném stavu, bez koroze, kvalitně servisováno. Ale po těch 250.000km už to auto ukazuje, že je v důchodu a že je na čase buďto hodně zainvestovat a mít pevné nervy a nebo to vzdát a poslat ho kamkoli jinam do světa, kde ty nervy mají. Po 13-ti letech bylo prodáno z německa do čech, kde putovalo po přátelích, takže víme co se s autem dělo. Po 16-ti letech začala koroze nejel podvozku ale i v podlaku karoserie. Tohle auto může ocenit nějaký šikovný člověk, který má chuť se o auto starat a co má velkou rodinu nebo neustále vozí nějaké veliké nákupy, ale pro obyčejné lidi co s tím chtějí jezdit do práce a z práce nebo dokonce na výlety někam dál bych řekl, že tohle auto opravdu není. Auto jsem sice pořizoval za krásných 35.000kč ale díly na to auto nejsou zrovna nic levného ani průměrného. Odvážím se říci, že auto se všemi opravami mě vyšlo na necelých 60.000kč. Připadám si jako bych vlastnil Alfu Romeo.. Je tu spousty maličkostí které opravdu rozčílí, ale pokud se autu dá dost péče tak se z něj stane skvělý společník.. Takže můj závěr na Omegu je takový, že ji miluji a zároveň šíleně nenávidím.

Silné stránky

Prostornost
Klimatizace
Pohodlí
Jízdní vlastnosti
Atraktivní vzhled
Pohon zadních kol
Celkem slušná spotřeba na tak velké auto

Slabé stránky

Slabý motor
Turbo téměř bez zátahu
Věčná poruchovost
Chrastění čudlíků zámku dveří
Rychle a opravdu hodně rezne
Kolísání otáček
Cukání při klidné městské jízdě
Shánění drobných dílů
Ceny dílů
Neschopnost originál rádia přehrát MP3

Závady a opravy na autě

Po roce každodenního ježdění odešla spínací skříňka, nešlo otočit klíčem a samozřejmě se zamkl volant, takže odtah domů abych s tím něco provedl. Po koupi nové spínací skříňky se vysypala, ještě než jsme ji namontovali a až další vydržela. Ve 270.000km měněno palivové čerpadlo a ve 280.000km palivový a vzduchový filtr. Auto neustále cuká při lehkém škádlení plynu po městech a při startu kolísají otáčky (jako asi u každé omegy s tímto motorem). Mimochodem jezdím na kvalitní naftu včetně aditiv. Při 282.000km odešla baterie, pořídil jsem tedy novou a už nešlo odblokovat rádio tudíž kupováno ještě rádio. Při 285.000km se vysypal zámek kaslíku ve kterém jsem měl papíry od vozu, takže jsem ho musel vytrhnout- důsledkem toho je, že světlo z kaslíku neuvěřitelně oslňuje a dodnes nevím jak to opravit. Ve 288.000km žhavící svíčky, čepy řízení, geometrie, uložení předních tlumičů, zahnána koroze pp dvěří a zadních blatníků a nové čelní sklo které samovolně přes noc prasklo. Ve 290.000 už omega přes zažloutlá světla téměř nesvítila takže byla koupena nová světla.
<
Přejít na standardní verzi stránky »