Zavřít recenzi

Toyota Aygo 1.0

“Spolehlivý a cenově dostupný vůz s malými náklady na provoz”
Foto 1 / 3
  • Rok výroby: 2012 
  • Typ motoru:  
  • Stav km při koupi: 50 000 km 
  • Stav km nyní: 65 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 rok
  • Průměrná spotřeba: 4,8 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

10
 
Hodnocení celkem 9.4
Protože moje původní C1, která byla zakoupená nová, měla už po 12ti letech najeto téměř 200 000, což je na mini docela dost, rozhodl jsem se obnovit svůj vozový park. Vzhledem k tomu, že za celou tuto dobu nemělo moje kolíně žádnou (opravdu ŽÁDNOU) závadu, neměnilo se na ní nic jiného, než olej, filtry a jednou brzdové destičky a kotouče, rozhodl jsem se opět pro kolíně. Po zkušenosti s předváděcím aygem nové generace jsem se rozhodl zakoupit aygo první řady. To nové mi prostě nesedlo. Nemohl jsem najít vhodnou polohu za volantem. Překážela mi páčka omezovače rychlosti, volant byl i ve své nejvyšší poloze moc nízko, ležel mi téměř na stehnech. Trpělivě jsem hledal málo ojetý exemplář první řady, až se zadařilo. Vůz v krásné barvě Tabasco po starém pánovi (starosta malé obce) s malým nájezdem, v provedení Czech Edition (klima, vše v elektrice, metalíza, čtyři airbagy, atd...
Po odstranění jeho lidové tvořivosti (strašiče zvěře, samolepky, teploměr s čidlem vedeným bílou dvoulinkou po blatníku až do kabiny, opravě ulomené mřížky, apod., jsem absolvoval STK (bez problémů) a začal jezdit. K mému údivu se ve voze ozývaly různé pazvuky. Klepání kolíčků zamykání předních dveří na obou stranách, drnčení slunečních clon, klepání z kufru, rezonance nezatížené sedačky spolujezdce. Vše jsem vyřešil sám, ale svědčí to o tom, že novější verze už nejsou tak dokonalé, jako ta první, z roku 2006. Jistě je zde na vině šetření výrobce změnou původních materiálů. Jinak vůz ničím nezklamal, je spolehlivý, spotřeba se pohybuje od 4,1 do 4,8 litrů na sto. Po dálnici bez problémů frčí, ve městě je obratný a hbitý. Na octávky už nemá, technický pokrok ostatních výrobců jej už dohonil :-) Samé turbomotory... Ale přesto to není žádná brzda provozu. S manželkou už jezdíme sami, holky nám odrostly a mají jiné zájmy, než cestovat s rodiči. Takže toto auto je pro nás rozumná volba, s malými náklady na provoz, údržbu, i třeba pneumatiky. Kdysi jsem v recenzi na moji první C1 psal, že není jiné auto, za které bych ji vyměnil. To platí i nyní. Aygo první generace je pro nás dokonalé přibližovadlo.

Silné stránky

Spolehlivost
Nízké provozní náklady
Hbité a úsporné
Všude se vejde
Hezký design
Levný servis

Slabé stránky

Závady a opravy na autě

Vychytání zvěrstev, která na autě napáchal původní majitel (utržená mřížka pod nárazníkem, odstranění nehomologovaných doplňků, výměna držáku sluneční clony, která byla poškozená).
<
Přejít na standardní verzi stránky »