Fiat Punto 1.2 8V 44Kw
“Povedený vůz pro skromné lidi s menším příjmem nebo ty kteří nechcou pracovat proto aby uživili auto.”
- Rok výroby: 1999
- Typ motoru:
- Stav km při koupi: 88 300 km
- Stav km nyní: 190 000 km
- Způsob řazení: manuál
- Status vozu při koupi:
- Jak dlouho auto používáte?
6 let
Hodnocení a zkušenosti s autem
Jezdil jsem do práce a všude téhda před deseti lety svým vozem Škoda Favorit (poslední stříkačka)....z kopců vyřazoval nebo brzdil motorem k dosažení co nejlepší spotřeby ale přes to jsem se dostal pod sedm litrů málo kdy spíše jsem měl průměrnou kolem 7,5 - 8 litrů na 100km. Kamarád v práci měl Fiata Punto MK2 1.2 8V 44kw se kterým mi trvrdil že má spotřebu 1kč/1km jelikož má LPG což se mi zdálo až jako nereálný rozdíl... Po asi dalších dvou letech a 2kg kitu na prazích Favorita jsem uznal že je načase jít do novějšího vozu s menší spotřebou a uvažoval co pořídím... pořád jsem byl skeptický co se týče značky Fiat a její nechvalné pověsti ale vidina úspory byla silnější :D Pořizovací ceny ojetin i spotřeba na benzín+plyn hrála do karet Fiatu... nebylo co řešit a začal jsem objíždět ojetiny. Trvalo to dalšího půl roku než jsem našel něco kloudného s málo km ale nakonec našel... byl to dvojkový Fiat Punto 1.2 8V 44kw s 88000km na tachometru a zdálo se že v opečovávaném stavu. Po asi 2000km zkušebního provozu nastal čas namontovat LPG a tak jsem jej tehdy před 6ti léty pořídil za nějakých 24-25tis.kč (myslím že dnes už se dá pořídit výrazně levněji). Co čert nechtěl po pár stech km mi fouklo těsnění pod hlavou tak jsem se jej jako ještě zcela nepolíbený opravami atomobilu rozhodl udělat včetně rozvodů sám před domem... a nedopadlo to dobře :D najezdil jsem možná tisíc km a fouklo znovu... údajně málo dotažené šrouby na hlavě což si nemyslím už jsem na to nervy neměl a zavezl jej do servisu kde mi udělali těsnění podruhé jenže po dalších 3tisících fouklo těsnění znovu!:D To už byly takové nervy že jsem se vozu italské značky chtěl zbavit ale dobře to dopadlo... auto mám dodnes a do servisu co se týče dílů jsem od té doby (6let) dal opravdu pár korun...Díly na Punto jsou levné a spousta práce na tom člověk zvládne udělat sám pokud ho to hlavně baví jako mne! Když je hezky otevřu si garáž pustím rádio a opaluju se u toho :D ...taková pohoda... zároveň se člověk naučí a zjistí jak se o auto starat. Punto jako takové jsem si kupoval s tím že bude na 5let provozu nebo najetých 100.000km. Nyní po šesti letech a 100.000km mám STK na další dva roky a myslím že vykonalo službu přes krutý začátek na výbornou. I kamarád servisák který Fiaty bytostně nesnášel už uznal že je to povedené auto ale zdůvodňuje to tím že v něm nic nic není a nemá se tak na něm co zkur... :D Však je to takový Favorit nebo spíše Fábia z Itálie a já se jen směju když někdo říká že je Fábie lepší auto... :D Za mne je to nastejno jen jsem ušetřil u koupě i za pohonné hmoty. Ale jo i Punto má své mouchy jako každé auto(!!!) nic méně takové že je člověk buď nemusí řešit nebo stojí opravdu pár korun...Co se týče servisu který jsem dělal tak to bylo již zminěné těsnění pod hlavou, nyní druhé brzdové kotouče s deskama na předek (jelikož jako garážový majster nevím že se musí čistit uložení pro desky,pístky a pod. Nic méně i tak mnou měněné první obložení od Bremba najelo 70.000km - nepodcenit čištění najelo by ještě dalších 20-30tis.km) cena prvních od Bremba 1100kč poté Textar za 1500kč, obložení na zadek taky druhé (u prvního a levnějšího obložení Kamoka se strhaly zuby na samostavech) Textar cena 800kč, lana ruční brzdy cca200kč?, výfuk Bosal kompet od svodů dozadu ten jsem měnil před čtyřmi roky zřejmě ještě jako originál po (15letech??) cena 2500,-, ramena přední nápravy TRW ty mne vyšly z bazoše jako starý ale nový nahrádní díl na 900kč za oba kusy včetně pošty + čepy TRW už nevím ale asi kolem 300kč za oba kusy(po výměně najeto nejméně 70.000km a stále bez vůlí), sada rozvodů Ina i s pumpou také druhá výměna s cenou 1100Kč , manžety poloos za 250kč oba kusy, kabely ke svíčkám taky pár stovek..., Baterie 2ks jedna nová odešla po třech letech jak je zykem a ta druhá kupovaná už jako starší s větší kapacitou (doporučuji) z auta co šlo na zvrakování...krom těchto dílů jen olej co 10.000km filtr tak 30.000km a svíčky asi taky tak co 30.000km. Spotřeba mi opravdu vychází na 1kč/km jako téhdy kamarádovi z práce a opravdu už nejsem brzdič v provozu... S motorkou na vozíku za autem mám najeto nejméně 10.000km a tam už spotřeba vychází na nějakých 1,2 - 1,3kč v případě jízdy na dálnici s nohou opravdu na podlaze(44kw) ale po okreskách se dá jezdit i s naloženým vozíkem za tu 1kč/km. Ovšem u provozu na LPG musí člověk počítat s pořizovacími i servisními náklady jako jsou revize co rok a dražších emisí... vstřiky mi vydržely cca 80.000km (nové vstřiky včetně revize a výměny filru stály 4000,-) a nádrž se mění co deset let. Sečteno podtrženo neudělal jsem vůbec špatně a dvojkové punto 8V mohu každému jen doporučit! :)
Silné stránky
Jednoduchost
Spolehlivost
Spotřeba
Vyrobeno a vlastník v evropě
Pořizovací hodnota
Slabé stránky
slabší odhlučnění ale jen proti vozům vyšší třídy
slabé světlomety pro jízdu ve tmě
nekomfortní podvozek ale také oproti vozům v.třídy
ženskou už na to v dnešní době člověk nesbalí
Závady a opravy na autě
Těsnění pod hlavou - výměna se povedla bohužel až na po třetí což sice nebude vada auta jako takového nic méně fouknuté těsnění nepovažuji ji za běžný servis jako výměnu oleje proto ji uvádím, upadlé ramena z kloubů stěračů, konektory pro žárovky předních světel přepájeny zadní konektor pro jedno ze světel poškozen, tlumiče dveří kufru-výměna, páčka přepínání dálkových světel-horší funkce už od pořízení ale vím jak na ní proto neřeším, zpětná zrcátka a jejich ovládání taktéž nefunkční přičemž minimálně jedno vlivem nehody což ale taky neřeším a vždy si zrcátka nastavím ručně po stažení okénka :D