Zavřít recenzi

Renault R11 1,7 GTX

“Veterán, který teprve čeká na správnou chvíli, kdy bude veřejně oceňován.”
Foto 1 / 13
  • Rok výroby: 1985 
  • Typ motoru:  
  • Stav km při koupi: 157 000 km 
  • Stav km nyní: 160 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 16 měs.
  • Průměrná spotřeba: 6,5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

5
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

2
 

Náhradní díly

1
 
Hodnocení celkem 4.8
Zatím nemám moc zkušeností s užíváním vozu, najezdil jsem jen asi necelé 3 tis. km. Překvapil mě velký vnitřní prostor, jakkoli jde o malý vůz a příjemné plavné a měkké pérování, které již nelz získat u dnešních vozů francouzské produkce.
Vůz není určen k běžnému jezdění, bude používán hlavně k účastem na veteránských akcích.

Silné stránky

veterán, již ne běžně k vidění na silnicích
příjemná a dynamická jízda s vozem
Spotřeba kolem 6,5 l i přes objem motoru 1,7 litru
Velký vnitřní prostor a pohodlí posádky

Slabé stránky

Náhradní díly již téměř nedostupné
Zatím nevyhraněná tržní pozice jako veterána

Závady a opravy na autě

Téměř bezprostředně po pořízení R 11 jsem ho předal na kompletní obnovu - rekonstrukci karoserie (formou generální opravy)včetně nového laku v původní barvě. Vozidlo bylo na rekonstrukci cca 1 1/4 roku a přivezl jsem jej zhruba před 2 týdny. mechanické opravy nebylo potřeba dělat, vůz byl v dobrém stavu, jen jsem jej nechal kompletně zkontrolavat opravnou provádějící rekonstrukci karoserie. V závěru rekonstrukce byl vůz na STK, kde jedinou závadou, kterou STK vyznačila byla prošlá doba expirace některých položek v lékárničce. 22. 8. 2018 ještě vůz projde kompletní výměnou všech provozních náplní a výměnou - doplněním maziva v ložiskách kol. Řekl bych, že generální oparvou jsem vůz odebral hrobníkovi z lopaty tak asi za 10 minut 12.

Doplnění recenze ze dne 14.01.2020

Stav km nyní: 161 500 km

Vůz jsem během roku používal minimáleně byl jsem jen na jedné ůspolečenské veteránské akci a jedné vyjížďce. Pořád ještě sháním některé díly k dokončení rekonstrukce. Podařilo se mi v poslední době sehnat střešní lišty a zadní spoiler, obojí však bude potřebovat repasi, Do interieru jsem sehnal průchodku pro ovládání zadního zpětného zrcátka zevnitř a hlavici řadící páky, původní mi zůstávala v dlani. Interier mám už úplně dořešený a zvenku mi tedy chybí jen boční prahové lišy. Vůz už bude brzy téměř kompletní, jakoby vyjel z výroby.

Doplnění recenze ze dne 26.08.2020

Stav km nyní: 161 600 km

Pokračuji v opravách a omlazení vozu. Teď je právě na kompletním přetěsnění motoru a převodovky (nová těsnění a všechny simerinky u obou podskupin), výměně rozvodů, výměně manžet na polosách, repasi vodní pumpy a výměně spojky (lamela, přítlačňák i ložisko), dál nějaké drobnosti v elektrice a výměna řemenu k alternátoru. Dělá to stejný servis, který dělal generální opravu karoserie. Kromě toho jsem vyměnil kola za litá po repasi (původní, dávaná jako příplatková výbava) a nasadil nové pneumatiky. Také jsem svépomocí repasoval stěrače. Auto se pomalinku dostává do stavu jako u skoro nového vozu. Už mi zbude jen poněkud oživit interier v další fázi rekonstrukce, ovšem tady to bude chtít odbornou čalounickou práci.

Doplnění recenze ze dne 21.09.2022

Vůz jsem vylepšil nádherně repasovanými původními litými koly (tehdy prodávanými za příplatek, které nahradily plechové disky, se kterými jsem to koupil a novými pneumatikami. Občas se už s vozem někde blýsknu, ale zatím jen na renaultských veteránských srazech. Ukázalo se, že dostat se na veteránské akce v širším měřítku je poměrně obtížné, jde o dost uzavřenou společnost, která mezi sebe nerada pouští nové lidi.

<
Přejít na standardní verzi stránky »