Pohodlný vůz s kultivovaným chodem motoru
Velký obytný (ložný) prostor 10 m3
Nízká spotřeba vzhledem k velikosti vozu
Dobré reference k vozu před nákupem
Vynikající financování součástí nabídky k vozu
Zatím se neprojevily
Vůz po návratu z dovolené v Itálii v 08/2012 měl najeto 6 tis. km a potřeboval drobné servisní záruční zásahy. Jednak se odchlipoval plast na bočních šoupacích dveřích, velmi vrzala okna při spouštění a vytahování a pískaly brzdy. Všechno bylo v rámci záruky odstraněno během asi 1,5 hodiny, téměř na počkání. Nyní upravuji v rámci reklamace způsob provedení instalace přídavného topení, které mělo v ložném prostoru nízkou účinnost. I zde byla reklamace provedení instalace uznána a bude změněno umístění hlavního ovladače topení, teplotního čidla a přisávání vzduchu, tak, aby se účinnost topení vzadu zvýšila a prakticky bude topení vyřazeno pro vyhřívání přední kabiny a veškerý výkon nasměrován dozadu.
Vůz stále bez technických závad. Blue HDi kapalinu doplňuji po 5 tis. km, neboli podruhé, spotřeba byla 4,7 litru na těch 5 tis. Km. Spotřeba nafty průměrná 7,47 l. Musel jsem vyměnit pravé zpětné zrcadlo, protože jsem ho zničil nárazem na vodící tabuli na jedné z četných uzavírek kousek za Benešovem asi před měsícem, kdy ta vodící tabule trčela mezi stovkami dalších asi o 3/4 metru do vozovky.
Vůz zatím v zimě nepoužívám ani v letošním roce. Letos jsme Projeli řadu zemí, dostali jsme se s vozem až do Albanie a Řecka. Nemám tak nějak motiv k zimním karavanistickým výletům. Vůz po celou dobu šlapal jako hodinky bez jediné závady. Protože na konci března uplynou 2 roky od jeho zkoupení, jeho první cesta letos povede do servisu k první servisní prohlídce, interval je dvouletý. S vozem jsem naprosto spokojený, snad až na lak, který jak se ukázalo není dvouvrstvý, ale jednovrstvý s leskem. Totiž jeho pravá strana byla ošlehaná od větví stromů, jak silničáři v různých zemích, nejen u nás kašlou na jejich ořezávání. No když jsem ty škrábance chtěl přeleštit, ukázalo se, že ubírám barvu, kdyby byl dvouvrstvý s bezbarvým lakem navrch, žádná barva by se na leštícím hadru neobjevila.
Vůz jezdí i nadále bez závad, dokončil jsem obytnou vestavbu, namontoval kuchyňskou servisní skříň s PB vařičem, umyvadlem, 2 nádržemi na vodu 40 litrů (čistou a špinavou) a stolem. Zavedl jsem do obytného prostoru 2x 12 V zásuvku.
Předchozí dva příspěvky patřily k recenzi na R11, omluva za chybu a prosba, zda by to mohl admin vymazat.
Vůz má najeto 37 700 km. Bohužel se mi tam začala objevovat podivná závada - hláška hill hoder unavalible, see hanbook. Když se to objeví, tak motor ztrácí na výkonu, někdy se musí i vypnout a znovu nastartovat. Už jsem to měl na záruční opravě 2x, vždy se to objevilo na diagnostice, poprvé to prý dělal brzdový spínač a podruhé měnili elektrický pedál plynu. Teď to půjde pozítří na opravu potřetí. Obávám se ale, že to opět neopraví a nevím, jestli na základě toho bych měl po 3 stejných závadách řešit výměnu vozu. Ani bych nechtěl, vzhledem k té obytné vestavbě.
Vůz má již 4,5 roku a 5. letá záruka se blíží ke konci. Stále přetrvává problém se závadou na elektroinstalaci popsanou v předchozím doplňujícím příspěvku. Vůz byl na opravě této závady počtvrté v březnu 2022 a popáté je tam právě nyní. Začal jsem vyjednávat ohledně možnosti odstoupení od smlouvy v záruce, ale rychle mě v servisu uklidnili tím, že to se vztahuje na zákonnou 2 letou záruku a ne na dodatečnou 3 letou dobrovolnou záruku výrobce. Tentokrát jsem věc řešil už přímo s ředitelem společnosti Domanský, kde jsem jej koupil a bylo mi přislíbeno, že závadu určitě odstraní ve spolupráci se servisním poradenským centrem výrobce ve Francii. Do opravy jej přijali přednostně hned druhý den, kdy jsem ředitele firmy kontaktoval. Jiné závady vůz nemá a nebýt tohoto trvalého problému byl bych s ním plně spokojený. Zatím vůz neprošel havárií. Na STK v 04/2022 zcela bez závad a s nulovými emisemi.
Vůz je již po záruce, ale stále bez technických problémů. Pořád s ním v zimě nejezdím. Závada popsaná výše byla na až 5. pokus odstraněna. S vozem jezdím prakticky výhradně na dlouhé cesty vůz teď šlape jako hodinky a má průměrnou spotřebu necelých 7. litrů nafty / 100 km. Letos plánuji cestu do Španělska a Portugalska. Nyní hledám servis, který se mi o vůz bude po záruce starat. Důvod - neúnosné ceny v autorizovaných opravnách. Jak jinak.