Zavřít recenzi

Mazda 6 2,2

“Jsem mazdař jak poleno, ale tohle mě těžce rozhodilo ”
  • Rok výroby: 2013 
  • Typ motoru:  
  • Stav km při koupi: 34 000 km 
  • Stav km nyní: 150 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 2 roky
  • Průměrná spotřeba: 6,7 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

6
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

8
 
Hodnocení celkem 8.4
Auto je velice hezké a výbava je skvělá (revolution). Jízdní vlastnosti takřka nesrovnatelné a jedinečné. Poměr cena výkon jízdně pro řidiče úžasné. Automatické dálkové, mrtvé úhly, jízda do kopce, ochrana proti nárazu při jízdě ve městě - automatická brzda, kůže, vyhřívání sedaček atd. Pecka.

Pokud by se auto vyrábělo s větší důsledností a se snahou to za každou cenu dotáhnout do nějakého standardu, který uvozuje sakra značku a kvalitu, bylo by to nejlepší auto všech dob z buy again faktorem, designem, pohodlím, pohledností. Motor na to měl parametry, i když třeba čtyřkolka a 200 koní bylo zase jiné kafe. 150 koní a krouťák 400 byl dostačující a příjemný. Tichý diesel a parádní zátah v širokém spektru otáček.

Jenomže teď k tomu, co se nepovedlo.

Slyšíte fičet vítr kolem zrcátek. Při rychlostech na 160 kmh vibruje přední kapota. Když přejedete vyrostlou pampelišku, máte pocit, že Vám někdo páře auto zespodu, protože je tam snad jen plech a hned čalounění. Je opravdu slyšet hluk od kol respektive od podvozku. Za deště máte pocit, že jste schovaní ve stanu, třeba zkusit :D Převodovka není robustní a spolehlivá má otravné mouchy. Vibrovala páka, při řazení bylo slyšet chrčení při přechodu přes středovou polohu, částečně řešeno stížnostmi v servise. Motor měl typickou závadu, na kterou Mazda nereagovala aktivně svolávačkou. I po opravě auto ztrácelo tah, například jedete 140-150 a najednou zhrubne chod motoru a při mírném stoupání klesne rychlost ze 140 na 150 a při sešlápnutí plynu zrychlujete třeba 16 vteřin, než se auto opět rozjede na 150. Mnohem častěji, už jsem po zhrubnutí chodu raději zvolil schování se do pravého pruhu. Velmi zvláštní jev, na který mi v servise řekli, že se u nás jezdí 130kmh ( A problém vyřešen :D ) Ošahaný volant - špatná kůže. Když i přesto máte auto rádi, tak si chcete přehodit řidičovo stínítko a vytáhnete ho i se špuntem, který proti inženýrskému Audi, ještě nechodí ani do školky. Achjo!!!

Silné stránky

povedená myšlenka převedena do reality
výborná spotřeba při lehké noze i ve městě
pohodlí ergnomie a výbava
jízdní vlasnosti a design
povedená myšlenka převedena do reality
řidičsky neuvěřitelně příjemné
atraktivní pro oči a rádi do něj zpět nasedáte
do auta se těšíte

Slabé stránky

převodovka a motor způsobují nespavost
slabší lak - pozor na myčky
nerobustní zážitky na každém rohu
zkuste si například klip na stínitko na řidičem :D
kéž by přitlačili na materiálech a vychytávkách

Závady a opravy na autě

oleje a běžná údržba
vakuová pumpa
oprava turba
výměna vačkové hřídele
pokus o odstranění vibrací v převodovce při jízdě na 5 (110kmh) a 6 (130kmh) objevilo se znovu
oprava zvláštních zvuků při přeřazování z 1 na 2 a 2 až 3 - hrůza! zlepšení po opravě
brzdové kotouče a desky
levý zadní třmen!
svoláno na vzpěry 5 dveří
přední čidlo v zimě přestalo fungovat - výměna cca 1500kč
<
Přejít na standardní verzi stránky »