Volkswagen Passat B5
“Super dělník do nepohody - proto se ho nechci zbavit”
- Rok výroby: 1998
- Typ motoru: 1,9 TDI 81KW
- Stav km při koupi: 230 000 km
- Stav km nyní: 420 000 km
- Způsob řazení: manuál
- Status vozu při koupi:
- Jak dlouho auto používáte?
8 let
- Průměrná spotřeba: 5.3 l/100 km
Hodnocení a zkušenosti s autem
Autu bych nic nevyčítal, turbo je pořád původní a celkově dávám autu dost za uši a nešetřím ho - polní cesty, xkrát jsem dřel o vanu (ta pořád drží :D), jednou jsem skočil na polní cestě tak, že to urvalo kryt motoru a i podběhy (cestou tam to jen lehce skočilo, z druhé strany to házelo 3x tolik) - auto je prostě nezmar a servis není nijak extra drahý - z těchto držáků jej předčí jen O1 - díky jinak řešené přední nápravě, ale ta zase není tak pohodlná :)
Silné stránky
Levný servis
pohodlné cestování
nízká spotřeba
odolnost
Slabé stránky
koroze
vrzající palubka
Závady a opravy na autě
Auto jsem koupil ojeté (2010/2011) v prvním roce jsem dělal olej a rozvody hydroštely, další rok spojka a kompletní podvozek - tlumiče + ramena a nějaké další drobnosti (cca 260 00km) další roky to byly povětšinou jen drobnosti (homokyneťáky apod - zkrátka nic extra nákladného krom kabeláže, kde mě ale asi servis trochu natáhnul, ale chybama se člověk učí). Mezi lety 2013 - 2016 mě žádné velké náklady nečekaly, ale sem tam se něco dělalo, ale jen běžné věci jako brzdy apod.) v zimě 2017 mi pašík přestal topit - zanesené topení což nebylo úplně levné (rozebírá se celá palubka atd.) Podvozek vydržel do roku 2018 a cca 315 tis km (stav nebyl katastrofální, ale raději dělám věci dřív, než později) a spolu s ním se dělaly i silentbloky na motoru a spojce. Později se auto začalo klepat, ale jen na neutrál (cca do 1100 ot) - většinou lidi říkali, že jde o spojku - tu mi kontrolovali v servisu (výjimečně jsem byl v jiném = chyba, ale to jsem zjistil až později) a řekli že je OK. Tak jsem jel tam jako vždy a řekl jim, že spojka to není, že ta se už kontrolovala a že silentbloky jsou měněné - takže se udělali vstřiky - všechny už byly na repas....ale auto klepalo dál, i když jelo nepatrně lépe :) - nakonec je napadlo podívat se na spojku - po její výměně klepání ustalo.......