Zavřít recenzi

Škoda Rapid 1.0

“Příšerný nebezpečný slaboučký hlučný chrastítko”
  • Rok výroby: 2017 
  • Typ motoru: tsi 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 49 000 km 
  • Způsob řazení:  
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 10 měs.
  • Průměrná spotřeba: 5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

5
 

Jízdní vlastnosti

2
 

Komfort

3
 

Provozní náklady

1
 

Náhradní díly

5
 
Hodnocení celkem 3.2
Vozidlo mám jako firemní na operativní leasing. Měsíčně najezdím okolo 5000 km drtivou většinu mimo dálnice. Ve vozidle jezdím u 99% sám.
J í z d n í v l a s t n o s t i vozidla mě udržují v neustálém střehu. Vzhledem k tomu, že pod kapotou to má motorek z holicího strojku, je nutno mu neustále šlapat na krček. při rozjezdu je třeba hodně plynu, do kopečku spousty plynu, do kopce všechen plyn. Znamená to, že auto buď hrabe, nebo se motorek dusí. Přináší to zajímavé situace, hlavně na křižovatkách, kdy je třeba urychleně zmizet a ono nic. Je to nebezpečné.
Vozidlo je lehoučké a proto dokáže na suché rovné silnici poměrně slušně zrychlit, ale to pouze za optimálních podmínek. Je neuvěřitelně citlivé na boční vítr, na mokru nejsou boční posuny o metr žádnou výjimkou. předjetí kamionu je vyloženě nebezpečné. Při větru tedy max rychlost 80 km/h.
Zpátečka je tak rychlá (inu, rapid), že do menšího kopečku vždycky pálíte spojku. Pokud je auto plné lidí, pálíte ji vždycky a někdy se do prudšího kopce zacouvat nedá, auto hrabe nebo smrdí spojka. Nebezpečné.
Řazení je nepřesné, dráhy dlouhé, fofrklacek se bimbá u nového auta o 3 cm na každou stranu.
Náklony v zatáčkách-když udělám s autem losí test v pondělí, ve čtvrtek je ještě nakloněné. Zvláštní na tom betonovém podvozku...
O v l á d á n í - výše uvedené jistě předjímá ovládání vozidla za jízdy. Soustřeďme se na ovládací prvky. Zrcátka jsou dostatečná a mají mrtvý úhel stejný jako jiné škodovky. Ovšem kterej de...l vymyslel, že se interiérové zrcátko nedá vyklopit a pak vrátit do stejné polohy ? Asi se domníval, že tónování zadního skla postačí. Nepostačí. Pokud za vámi jede oslňovač, musíte zrcátko sklopit a pak ho pracně štelovat do správné polohy. Při jízdě v noci to děláte pořád. Volant je příjemný do ruky, dobře reaguje. Ovládání rádia a dalších věcí funguje dobře a je v dobré poloze. Je ovšem z tak hnusnýho plastu, ostré hrany válečků hlasitosti, něco strašnýho. Navíc mezery mezi plasty jsou velké a nestejnoměrné, řemeslně tragické.
Jak bylo řečeno, řazení je nepřesné, dlouhé, při sklopené pravé opěrce vyloženě akrobatické.
Pedály v dobré poloze, nekloužou, reagují dobře.
Brzdy- brzdy jsou vyloženě nanicovaté. Jsou nepřesné, pozdě reagují, při delším či prudkém brzdění tuhnou a přestávají reagovat. Když jsem po přesednutí do své AUDI po měsíci a šlápnul na brzdy stejnou silou jako v Rapidu, málem jsem proletěl čelním sklem. Jak je auto lehké s motorkem z holicího strojku, brždění do zatáčky v podstatě ihned způsobuje ujíždění auta ve směru pohybu a tlačení se ze zatáčky. Na kluzku nebezpečné.
Komfort jízdy . Volant reaguje celkem plynule. Betonový podvozek přenáší každičký kamínek do vaší páteře a usazuje plotýnky do nepřirozených pozic. Večer se vám třesou nohy i hlas. Když pevně uchopíte volant, cítíte tytéž vibrace, takže po půl roce si vypěstujete syndrom karpálního tunelu a zchromnete i na ruce.
Hluk v kabině je neskutečný, nezasvěcen se hned ptá, proč je ten diesel tak hlučný. Hukot gum to celkem vyrovnává, ovšem svištění větru tomu přidává ty správné bolestné výšky. Pokud nenosíte dělostřelecké ucpávky uší, po pár hodinách z uší krvácíte.
Při každém přeřazení se ozve rána, která je uvnitř slyšet, zvenku se lidi ohlížejí, jak to lupne.
Při pootevřeném okénku dovnitř prší, nebo stříká voda z ostřikovačů a to i při nejmenší rychlosti.
Vyhřívání zadního skla je tak slabé, že vyhřívá tak za půl hodiny.
Do držáku brýlí ve stropním panelu se nevejdou brýle.
Středový sloupek je tak široký, že při pohledu doprava zamaskuje konvoj tanků Sherman. Hodně tomu pomáhá i opěrka hlavy spolujezdce, která hned za sloupkem brání výhledu. Při odbočení vlevo se musíte komicky kývat, aby jste bezpečně odbočili.
Středová opěrka má podivné seřizování. Výhodou je úložný prostor. Jakmile ji zvednete kolmo, prostor se z 50% pokusů samovolně otevře a vše se vysype dozadu.
Rádio a je daleko, když chci kliknout na krajní ovladač, musím se předklonit

Silné stránky

Dá se vypnout senzor světel a stěrače

Slabé stránky

Slabý motor
Nestabilita v zatáčkách
Hluk v kabině

Závady a opravy na autě

Spotřeba oleje, zejména prvních 10 000 km, 2x dolito v servisu
<
Přejít na standardní verzi stránky »