Zavřít recenzi

Honda Jazz 1.3i VTEC, 75kW, Comfort

“Pro mě překvapivě skvělý vůz, který bych si i přes několik věcí, které mi lezou na nervy, koupil určitě znovu.”
  • Rok výroby: 2018 
  • Typ motoru:  
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 9 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 3 měs.

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

8
 
Hodnocení celkem 8.0
Autem dojíždím denně 120 km po dálnici do práce. Měřím 190 cm. Byl jsem velice příjemně překvapen vnitřním prostorem. Když se pohodlně usadím za volant, tak si za sebe bez jakýchkoliv úprav v pohodě sednu a nebudu se cítit stísněně. Což se mi často nestává. A ještě je za mnou plnohodnotný zavazadlový prostor.

Pozice a prostor za volantem je na segment tohoto vozu výborná. Veškeré ovládání je v dosahu a přesně tam, kde má být. Kvalita zpracování interiéru je skvělá i když plasty by mohly být měkčí. Vnitřní prostor je v daném segmentu prostě bezkonkurenční ve všech třech směrech. Můžu v klidu převážet i běžky. V podstatě můžu převážet úplně cokoliv, protože naprosto skvělá věc jsou Magic Seats - nahoru nebo do polahy sklopná sedadla, která násobí variabilitu již tak prostorného interiéru. Skvělá je také Relax pozice, tedy dozadu sklopené a dopředu posunuté přední spolujezdcovo sedadlo, kdy spolujezdec sedí na zadním sedadle s nataženýma nohama na předním sedadle a odpočívá. Opěradlo zadního sedadla je nastavitelné ve dvou pozicích. Loketní opěrka je naproti tomu odfláknutá, v podstatě ani neexistuje. Je to molitanem potažená část středového tunelu.
Čekal bych výkonnější topení a klimatizaci. Příjde mi, že zahřátí interiéru trvá příliš dlouho.
Co mě opravdu vytáčí jsou ostřikovače, které nedostatečně ostřikují čelní sklo, i když je přenastavím. A tím pádem mi stěrače dělají šmouhy.
Škoda, že auto nelze nastavit, aby se po rozjetí uzamklo. Automatické přepínání dálkových světel je dobrý nápad, ale provedení je tristní a bohužel nelze vypnout. Ale to jsou asi jediné nedomyšlené věci. Jinak jde vidět, že konstruktéři v Hondě nejsou žádná béčka.
Motor je živý a točivý, naprosto skvěle spřevodovaný. A podle mého názoru má příznivou spotřebu 4.8 l/100km, když to lechtám a max. 5.8 - 6.0 l/100km, když na to šlapu nebo jedu 130 km/h po dálnici.
6. převodový stupeň je opravdu plnohodnotný, ne jen dálniční udržovačka. Všechny rychlosti tam padají jako po másle, ale ta zpátečka... to je hrůza, i když ji řadím podle pokynů v servisním manuálu, tak tam lupne vždy až tak napotřetí. Nejsem v žádném případě fanoušek downsizingu, a přesto jsem z tohoto motoru nadšený. Inženýři v Hondě odvedli skvělou práci. A hlavně, je atmosferický, tedy nemá turbo...
Podvozek je nečekaně sportovní, přesto není příliš tvrdý. I přes vyšší karoserii, můžu poměrně rázně řezat zatáčky. Takže si nečekaně užívám i sportovní jízdu a zároveň i komfort. Protimluv, ale přesto to funguje. Řízení je příjemně tužší, žádná měkota. Brzdy jsou pěkně ostré, tedy více než dostačující.
Co mě ale dělá trochu vrásky na čele je nestabilita při rychlostech kolem 130 km/h, když fouká i jen sebemenší vítr.
Výbava Comfort má několik bezpečnostních asistentů, 6 (nebo možná i 8) airbagů a 5 hvězdiček ze všech testů NCAP (mrkněte na videa na youtube), takže se při jízdě člověk cítí v bezpečí.

I přes několik menších nedostatků jsem zatím s autem velice spokojen a koupil bych si ho určitě znova. Pro rodinu s dětmi ideální volba. A UFO design je prostě cool....

Jen pro ilustraci uvádím seznam svých bývalých vozidel, s kterými mohu srovnávat: Škoda Felicie 1.3i, Fabie 1.4i, Octavia 1.9TDi, Seat Leon 1.6i, Ford Escort 1.6i, Citroen C5 2.0HDi a 2.2HDi, Nissan Micra 1.2i, Kia Picanto 1.0i, BMW E46 330i

Silné stránky

Magic Seats (naprosto skvělý vynález)
Vnitřní prostor a variabilita interiéru
Živý motor s příznivou spotřebou
Převodovka (kromě řazení zpátečky)
Výborná ergonomie a výbava
Spousta bezpečnostních prvků a 5*NCAP
Výhled z vozu
UFO design (buď ho milujete nebo nesnášíte)
Kvalita zpracování interiéru

Slabé stránky

Řazení zpátečky (ale jinak je převodovka skvělá)
Ostřikovače a stěrače
Ventilace a klimatizace (ohřev trvá hrozně dlouho)
Loketní opěrka (příliš nízko)
Boční zpětná zrcátka se hrozně špiní
Plasty na dveřích by mohly být měkčí
Automatické přepínání dálkových světel
25 litrová nádrž (ale rozumím proč víc nejde)

Závady a opravy na autě

žádné
<
Přejít na standardní verzi stránky »