Zavřít recenzi

Hyundai i30 Tricolor III

“Pohodlný rodinný vůz pro cesty do zaměstnání i pro delší cesty”
Foto 1 / 3
  • Rok výroby: 2019 
  • Typ motoru: 1,6 CRDi 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 1 200 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Jak dlouho auto používáte? 1 měs.
  • Průměrná spotřeba: 4,41 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

6
 
Hodnocení celkem 8.0
Návrat ke Hyundai po roce a čtvrt (dříve vůz Hyundai H1).
Spotřeba průměrná při braní po návratu do plné: 4:41 l/100 Km. Spotřeba měřená počítačem: 4,1 litru. Rozdíl: +0,3 litru. Vyloženě na dieselgate to nevypadá. Lze očekávat, že spotřeba po zajetí asi trochu klesne.
S vozem velká spokojenost, padl mi do ruky jak ulitý. V horských zatáčkách zatáčkách drží jako přibitý. Pohodlné řízení i posaz za volantem. Vyzkoušel jsem většinu funkcí, od automatického přepínání světel dálkové/tlumené při potkávání vozidel nebo dle osvětlení v obci, přes udržování vozu v jízdním pruhu – funkce sama koriguje řízení místo šoféra, po tempomat, který je v mé verzi neadaptivní, ale na rozdíl od Peugeotu Boxer podstatně jednodušeji nastavitelný, vlastně intuitivně, nastaví se aktuální hodnota, kterou vůz právě jede. Jediná funkce se jeví trochu podivná, a to je sledování únavy řidiče. Údaj se nejspíše odvíjí od poslední přestávky, kterou je pro tuto funkci vypnutí zapalování. No a s dobou jízdy „měřená“ pozornost postupně ubývá. Jenže se nám stalo, že jsme přijeli k bouračce, převrácený vůz, hasiči a záchranáři se činili. My čekali a koukali. Měl jsem za sebou asi tak 350 km bez zastávky, utahaný jsem byl, že jsem téměř viděl dvojitě, moc jsme nenaspali a cesta byla dlouhá, pozornost byla už na displeji v dolní polovině šipky. Jenže po té „přestávce“ vůz oznamoval perfektní pozornost, zatímco já byl zralý na kutě…..Nebo aspoň do hospody. Zvykám si na stop start system motoru při zastavení, ale tu funkci asi budu vypínat, zvyšuje opotřebení startéru a věnce setrvačníku. Velmi příjemná sedadla, nijak měkká a dobře vedou tělo. Audio systém, velmi dobrý zvuk, jak rádia, tak záznamů MP3 z flash disku.
Co mi na vozu vadí? Poněkud horší výhled dozadu, tvar pojistky na rychlostní páce při řazení zpátečky, jakýsi divný zobáček, je sice elegantní, ale tak trochu neuchopitelný a pak ještě dunění karoserie, při nižších otáčkách. Jenže tady je otázka, jestli to není spíše plus, signalizuje to potřebu podřadit a myslím, že je to daleko přesnější info, než signál k přeřazení na počítači.
Od 18.2.2019 začal vůz jezdit v denním režimu do práce, před tím jen výletově pro účely zajíždění.

Silné stránky

Známá výrobní značka
Vysoká úroveň seriově dodávané komfortní výbavy
Nízká spotřeba
Povedený vzhled vozu a pohodlí

Slabé stránky

Řídká servisní síť
Vysoké ceny oprav a dílů po uplynutí záruky

Závady a opravy na autě

Vůz je nový a zatím se žádná závada neprojevila, takže nebylo třeba ani provádět opravy.

Doplnění recenze ze dne 06.06.2019

Stav km nyní: 6 300 km

Hyundai I 30 zatím bez závad. Jediný problém, který jsem měl bylo minulý týden to, že jsem dostal ránu kamenem do čelního skla, ale jen těsně nad přední hranu palubní desky asi 3 cm, a to na pravé straně. Chtěl jsem to opravit zacelením, protože žádný rukodělný servis nepřidělá nové sklo tak jako výroba a proto chci to původní sklo udržet na voze. Jenže ve značkovém servisu v Praze na Butovicích mi technik řekl, že to zacelit nejde a že jen výměna skla za cca 16 tisíc Kč. tak jsem zajel do jednoho z autosklo servisů v Praze 7, tam to bez problému na počkání asi tak za 3/4 hodiny opravili k plné spokojenosti za cca 1 tis. Kč. I když jsem ten vůz koupil v tom Butovickém servisu, právě přišli o zákazníka a vůz tam dávat do servisu nebudu, protože nemám jistotu, že vzhledem k jejich nenažranosti nebudou opravovat více, než bude nezbytně nutné.

Doplnění recenze ze dne 14.01.2020

Stav km nyní: 19 240 km

Vůz má nyní najeto těsně před první povinnou roční prohlídkou, která nastane za 2 týdny. Průměrná spotřeba je 4,83 litru nafty, nejnižší dílčí spotřeba byla zatím 4,32 litru a nejvyšší dílčí spotřeba 5,28 litru. S vozem jsem měl ale vážné technické potíže, odstraněné formou 2 záručních oprav během roku. Šlo o nefunkčnost katalyzátoru, přesněji řečeno fitru DPF, který nikdy nesepnul, aby se vypálil. Závada se projevovala úplnou ztrátou výkonu motoru až do jeho vypnutí, po nastartování pak vůz zase chvíli jel normálně. V první fázi byl vyměnen ten katalyzátor, ale problémy přetrvávaly a tak ve druhé fázi bylo ještě vyměněno čidlo měření teploty v tom DPF filtru, které jak se ukázalo, také nepracovalo správně. Jiné závady to auto nemělo, ale úplně stačilo, kdybych to musel platit, stálo by to cca 60 tisíc. Problémy se projevovaly mezi 8 – 14 tis. km a než bylo vyřešeno to trvalo dost dlouho, jednak dlouhý termín přistavení k opravě, jednak samotná oprava. Nicméně zatím se zdá, že problém byl odstraněn. S vozem jsem ale jinak spokojený, velmi pohodlný, ve vysoké výbavě vzhledem k tomu, že to byla střední verze ceny a je velmi skladný, skoro až neuvěřitelně.

Doplnění recenze ze dne 29.05.2021

Stav km nyní: 37 700 km

Vůz v současné době prodávám, odešel jsem do důchodu a musím snížit počet aut, které mám, abych je vůbec uživil. V současné době je vůz zcela bez závad. Od minulého doplnění recenze se neprojevila žádná závada, jen jsem musel jet na výměnu kyslíkové sondy v motoru v důsledku svolávací akce výrobce a současně vyměnili řídící SW.

<
Přejít na standardní verzi stránky »