Známá výrobní značka
Vysoká úroveň seriově dodávané komfortní výbavy
Nízká spotřeba
Povedený vzhled vozu a pohodlí
Řídká servisní síť
Vysoké ceny oprav a dílů po uplynutí záruky
Hyundai I 30 zatím bez závad. Jediný problém, který jsem měl bylo minulý týden to, že jsem dostal ránu kamenem do čelního skla, ale jen těsně nad přední hranu palubní desky asi 3 cm, a to na pravé straně. Chtěl jsem to opravit zacelením, protože žádný rukodělný servis nepřidělá nové sklo tak jako výroba a proto chci to původní sklo udržet na voze. Jenže ve značkovém servisu v Praze na Butovicích mi technik řekl, že to zacelit nejde a že jen výměna skla za cca 16 tisíc Kč. tak jsem zajel do jednoho z autosklo servisů v Praze 7, tam to bez problému na počkání asi tak za 3/4 hodiny opravili k plné spokojenosti za cca 1 tis. Kč. I když jsem ten vůz koupil v tom Butovickém servisu, právě přišli o zákazníka a vůz tam dávat do servisu nebudu, protože nemám jistotu, že vzhledem k jejich nenažranosti nebudou opravovat více, než bude nezbytně nutné.
Vůz má nyní najeto těsně před první povinnou roční prohlídkou, která nastane za 2 týdny. Průměrná spotřeba je 4,83 litru nafty, nejnižší dílčí spotřeba byla zatím 4,32 litru a nejvyšší dílčí spotřeba 5,28 litru. S vozem jsem měl ale vážné technické potíže, odstraněné formou 2 záručních oprav během roku. Šlo o nefunkčnost katalyzátoru, přesněji řečeno fitru DPF, který nikdy nesepnul, aby se vypálil. Závada se projevovala úplnou ztrátou výkonu motoru až do jeho vypnutí, po nastartování pak vůz zase chvíli jel normálně. V první fázi byl vyměnen ten katalyzátor, ale problémy přetrvávaly a tak ve druhé fázi bylo ještě vyměněno čidlo měření teploty v tom DPF filtru, které jak se ukázalo, také nepracovalo správně. Jiné závady to auto nemělo, ale úplně stačilo, kdybych to musel platit, stálo by to cca 60 tisíc. Problémy se projevovaly mezi 8 – 14 tis. km a než bylo vyřešeno to trvalo dost dlouho, jednak dlouhý termín přistavení k opravě, jednak samotná oprava. Nicméně zatím se zdá, že problém byl odstraněn. S vozem jsem ale jinak spokojený, velmi pohodlný, ve vysoké výbavě vzhledem k tomu, že to byla střední verze ceny a je velmi skladný, skoro až neuvěřitelně.
Vůz v současné době prodávám, odešel jsem do důchodu a musím snížit počet aut, které mám, abych je vůbec uživil. V současné době je vůz zcela bez závad. Od minulého doplnění recenze se neprojevila žádná závada, jen jsem musel jet na výměnu kyslíkové sondy v motoru v důsledku svolávací akce výrobce a současně vyměnili řídící SW.