Zavřít recenzi

Seat Leon ST 2.0 TDi 110 kW

“Španělský krasoň s německým razítkem.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 2019 
  • Typ motoru: 2,0 TDi, 110 kW 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 14 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 5 měs.

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

7
 
Hodnocení celkem 8.0
Vozdilo je ve výbavě ST Xcellence. Má již nádrž na AdBlue. Příplatková výbavá: Audio prémium Beats, LED světlomety, navigační systém, alarm, Applecar, Androidcar, 17 litá kola (na zimu mám 16).

Dokážu toto vozidlo porovnat s konkurentem VW Golf Variant (bez AdBlue) se stejným motorem a o trochu menší výbavou. Vybrat co je lepší je opravdu těžké. Mou první volbou byl GOLF, ale! Poté co jsem chvílí jezdil se Seatem, tak už to tak jednoznažné není.

Rovnou přejdu k závěru porovnání obou aut:

GOLF se musí zalíbit většímu publiku a musí být koncernová jednička - je pěkné, prostorné, komfortné, rychlé, dobře a lehce ovladatelné, bezpečné, mít prostorný kufr, tiché, ... dokonalé. A to podle mně je.

SEAT - cílí obdobně, ale jeho ostré línie vypadají sportovněji, takže se bude více líbit mladšímu publiku - auto je podle mně hezší, hraje více na emoce, máte tam větší výbavu než u Golfu, barevně osvětlenou lištu na předních sedačkách (Golf má tenunkou jednobarvenou bílou), rychloměr a otačkoměr je ala AUDI bílo červené, prémiová hudba je opravdu prémiová, přední světlomety jsou láska na druhý pohled obzvlášť s LED technologií, ... to opravdu dává radost z jízdy ať je den nebo noc. Ovšem je to trochu daň za méně praktický vůz oproti Golfu. V čem? Pokud jezdíte na delší trasy, tak oceníte dveřní kapsy na 1,5l láhev vody, kterou SEAT rozhodně nemá. Všechny kapsy jsou menší. Porstřední tunel nemá roletku, ale držaky na velkou kávu z automatu nebo 0,5l láhev vody. Na stropě nenajdete u řidiče stropní madlo ani odladací prostor na brýle. V zadním tunelu není odkladací prostor např. na bonbóny, malou kávu (to je na druhou stranu v zadní lokentní opěrce, kterou má také Golf). Volant je méně pohledný, má o několik tlačítek méně než Golf (Golf má ovládání adaptivního tempomatu na volantu Seat má 3 páčku pod volantem), ale po chvilce si na to zvyknete a zjistíte, že ergononie je vlastně lepší než u Golfu. Ovladání tempomatu 3. páčkou pod volantem je mnohem bezpečnější a tlačítka hlasitosti je v vpodobě rolovacího válečku je mnohem lepší v ovladání než jen tlačitko. Na druhou stranu Logo SEAT u nás působí levnou značkou oproti VW. Ukazatel teploty motoru a stavu paliva v nádrži je řešen asi 8 diodami - no to mi tolik praktické nepřijde. Za deního světla není tolik vidět a není tolik kontinulní jako stará dobrá ručička. Kapota motoru u Golfu m plynové vzpěry, nechápu proč je nedali už i do Leona. Ergonomie prostředního tunelu a tlačítek je olfu hezčí - má i krytou schránku - no LEON má lépe posazený display - víš a blže k očím. Ovladání je dobré. Bonus pro LEONA je, že není tak rychle a snadno upatlaný jako u Golfu, kde je černý lesklý lak kolem monitoru. Monitor má u LEONu antilesklý povrch, takže je taký bez otisku. U Golfu to je ráj pro daktyloskopii a noční můra pro přítele Monka.
To byly takové detaily, které vnímate - no dá se na ně zvyknout. Teď přejdu k podstatnějším rozdílům - nasedání do Golfu je o něco příjemnější, zejména na zadní sedadla. Boční sloupek nutí trochu více ohnout hlavu. Nevím jak je to s posedem za volantem pro větší osoby, ale u Golfa to bude možná o něco příjemnější. Kufr - no domníval jem se že Golf má větší, ale není to tak - je to stejné. Pouze Leon má šikmejší hrany, tak může být o něco méně praktičtější na první pohled - ale v podstatě je to jedno. Dvoijté dno, které má LEON je zajívavé řešení, ja používám to nejhlubší. Vozím pravidelně dětský kočárek Stoke Trailz a ještě se mi tam vejdou nějaké cestovní tašky - na hranatý kufr mohu zapomenout. Konstrukce GOLFU je robustnější a plsobí bezpečtnějším dojmem. Zajímavosti je, že když do Leona natankujete plnou nádrž, tak např. při parkování slyšíte jak se palivo pohybuje.
Infotaimant Golf vs LEON. Golf na první pohled luxusnější, možnost ovladat gesty (dle mně zbytečnost), hladší plocha displeje na které ulpívají otisky. U Leona je homepage zase v odstínu červené, že vám připadá, že je tam několik stejných tlačítek (dá se na to zvyknout časem). Zvyknout se dá na obojí. U obou pokud používate SD kartu na hudbu vyžaduje alespoň class 10 (jinak se to seká, na fotky je to jedno) tzn. s rychlejším čtením dat.

TO JE VŠE K ROZDÍLŮM AUTOMOBILŮ. Co mají společné, tak je to jednoduchost řízení, dynamicka motorová jednotka, spotřeba hodně závislá na jízdním stylu (zastavování, zrychlování), rychlosti, nákladu. Při dálniční rychlosti při dodržování rychlosti je cca kolem 5,3l. Je možné se dostat pod 4l. Při opravdu rychlé jizdě s silnějšímu provozu neni težkě se dostat přes 6.0l až k 7.0l. Nádrže jsou malinké, takže dojezd je od 750 - 850 km. Lze se dostat i výše, ale ne moc.

Jízdní vlastnosti velmi dobré - komfortní jízda (na 17 je znát tvrdší podvozek i lepší stabilitu), při prúdkem brždění je nutné dávat pozor, aby se auto nerozhoupalo. ALe mluvím o velkých rychlostech.

Infotaimant natočený směrem k řidiči u obou značek.

Cena LEON je levnější při stejné výbavě. Cena autorizoavného servisu je asi o cca 200 Kč/h méně ve prospěch Seatu.

Servisní zastopuení je ve prospěch Golfu (je jich více).


Oba vozy jsou velmi povedené kousky. Chybí mi jen srovnání s Octavii, která má o něco větší kufr. Nechtěl jsem tuctové auto - ačkoliv věřím, že má své praktické přednosti.

Silné stránky

Výborné jízdní vlastnosti
Dynamická motorová jednotka
Audio
Komfort
Skoro dokonalá jízda
Spotřeba závislá na jízdním stylu

Slabé stránky

Oproti Golfu postráda několik drobností ve výbavě
dojezdová rezerva
malá nádrž

Závady a opravy na autě

Opravy zatím žádné - nicméně budu je řešít se servisem při první prohlídce.

Závady, které budu konzultovat:

2x jsem měl auto v nouzovém režimu - poprvé rozblikala se mi kontrolka žhavení a počítač psal závada na Stop Start systému. Po druhé to bylo velmi podobné, akorát PC nepsal o jakou závadu se jedná. Oba problémy vyřešilo krátkodobé vypnutí motoru cca 10-20 min. Po opětovném nastartování vše fungovalo a nic neblikalo. Rychlé vypnutí a nastartování nefungovalo, musel to být opravdu 10-20 min. Jednou jsem navštívil autorizovaný servis a tam mi bylo řečeno, že mohu jít dal pokud to zhaslo, Chyba mohla být při nízkem napětí. (mimochodem manuál říká okamžitě navštívit servis).

Infotaiment již 2-3x se mi stalo, e mi zcela zamrznul a nešlo ho vypnout, zapnout nic. POuze by pomolo nejspíš vypnout a zapnout motor. Však jednou se mi to stalo při zapnuté navigaci v cizím prostředí a nebylo kde zastavit.

Doplnění recenze ze dne 12.11.2020

Stav km nyní: 46 000 km

Tak další závady jsou na světě:
1. opětovně se mi pár krát dostalo auto do nouzového režimu s rzosvícením kontrolek a informací, abych zajel do servisu - závada Start/stop systému. Stačilo vypnout motor a nechat chvílí odpočívat. Poté jakoby se nic nestalo. Tak jsem zajel do nejbližšího servisu co se dá s tím dělat a jestli s tím můžu jít. Odpověď byla: když už to nesvítí, tak to neřešte. Došlo k nějakému zkratu. No neměl jsem čas to řešit a nechal to tak. Na nějakou dobu se to uklidnilo. Uvidíme...

2. Dotyková obrazovka se neustále restaruje. Hlavně když je připojena s mým novým telefonem přes AppleCar. Stane se to často i bez tohoto připojení. Nejlepší je když jste na neznámem místě potřebujete navigaci. TOP! Naštěstí zapínací tlačítko funguje jako tvrdý reset když to podržíte cca 10 s. Vyjádření servisu je no žádná nová aktualizace od výrobce není, takže neřešte.

3. Mám koženou páku manuální převodovky. No co nechceš kůžička se ošoupává cca po 1 roce! Vyjádření servisu a prý i výrobce. Jedná se o běžné opotřebení. Ajaj, kvalita materiálu ne pokulhává, ale selhává i u koncernu. MOhu zaslat foto k posouzení pokud bude mít někdo zájem. Dejte do komentu e-mail a posuĎte sami. 13 let starý GOLF má řadící páku skoro v hezčím stavu.

Pozn. s kvalitou kůžičky má i můj známý s LEONem FR r.v. 2020, kterému dodali nové auto již s odřeným volantem. Jemu to ještě uznali, jelikož se prodejce sám přiznal, že o tom věděl ještě před prodejem. Takž byl objednaný nový volant. Doba dodání 1,5 měsíce.

Další doplním příště. Jinak celkově pořád to jede a hlavní účel to plní jak má. Dlouhodobá spotřeba 5,2 l/100 km, a to jezdím všechny jizdní styly - rychle, sport, na spotřebu, město, mimo město, dálnice.

Doplnění recenze ze dne 15.07.2023

Stav km nyní: 138 000 km

Krátké doplnění:
Co se ještě porouchalo? Nic! S občasným zamrznutim infotaimentu se člověk zžije a ví co ho může zaseknout a co rozmrznout.

Co se servisovalo krome oleje, filtru (interval 30.000 km)?
Jednou se rozsvitila kontrolka motoru- vymazala se chyba a bez potizi jede dal.

Co brzdy?
Vse puvodni vč. desticek. Poslední servis řekl výměna až v příštím intervalu (to rikali už 2x).

Stále se mi s autem jezdi dobře. Mel jsem možnosť jezdit chvili s Golfem, tak Seat ma trochu horší zapracovaní, je komfortnejší (sedačky i podvozek). Seat ma matný interiér - deke čistý. Golf ma piano lak, je to rychle upatlane.

<
Přejít na standardní verzi stránky »