Hodnocení a zkušenosti s autem
Thalie je vlastně moje první vlastní auto, co jsem si koupil. Byl jsem rozmazlovaný naturbenejma dízlama v rodině, v hlavní roli Octavia I, kterou jsem měl možnost rok jezdit a Scenic I, se kterým jsem jezdil od prvního dne řidičáku minimálně 2 roky. Potřeboval jsem něco na ježdění do školy, na brigádu, za přítelkyní, občas nějaká ta vyjížďka na výlet, hlavně nějaký ne moc náročný auto na údržbu a s levným pojištěním. Tak jsem hledal, hledal, a našel pár kousků, co se mi líbilo, jenže, jak to bývá, všechny hned zamluvený. Tak mi zbylo jen jedno auto - Thalie. Měla poměrně malej nájezd, vypadala hodně zachovale (1. majitel) a byla za hubičku. Tak jsem ji nakonec vzal.
Rozhodnutí zatím vůbec nelituju, a dá se říct, že mě auto i dost překvapilo. Jasně, není to Octavie, ale tu má kdekdo (u nás v rodině jsou 3). Auto je v podstatě výbava Authentique, takže kde nic, tu nic, ale posilovač aspoň má. Na druhou stranu - nemá se zase co pokazit. Je to prostě hrozně jednoduchý, mechanický, lehký a malý auto.
U auta mě velice překvapil kufr. Ten má asi 510 litrů, takže se co něj vejde všechno, co potřebuju (dá se v něm i spát). Další věc, co mě překvapila je nasedání a vystupování z auta. Oproti Octavii je Thalia podstatně výš, a když do ní lezu, tak si se svýma skoro 190cm neotluču kolena o volant, což se mi stává pokaždý, když sedám do Octavie. Dostávám se k sedačkám. Sezení je za volantem pro mě docela pohodlný, sedačky jsou měkčí, než v O1, ale na dlouhý cesty to může dělat problém na záda. Místa mám kolem sebe i nad hlavou ještě opravdu dost. Na zadních sedačkách místa moc není, takže na dlouhý trasy to asi nebude úplně pohodlná jízda, ale sedl jsem si tam a vejdu se tam s přehledem, ale jak jsem již zmiňoval, víc jak 1 osobu stejně často nevozím, takže zadní sedačky mi zatím slouží jen jako místo pro batoh. Co mě ale na interieru dost štve - nemám si kam položit svůj 6.3 telefon, není na to zkrátka nikde místo, v kapse ho v autě nerad vozím, takže než jsem si dokoupil držák do auta, vozil jsem ho v kastlíku. Auto je uvnitř do cca. 70km/h poměrně tiché, kolem 90 km/h je už kdecos slyšet. Super věc je podle mě i podvozek. Sice se auto dost naklání, když se zatáčky řežou z ostra, ale zase pro srovnání s Fábií nebo Octavií zvládá nerovnosti podstatně líp.
No a je tu motor. Není to žádná 2.6l i6 twinturbo bestie, ale stará a poctivá 1.4 8v 55 kw atmosféra, která naprosto bohatě stačí na moje popojížďky, na závodníka si nehraju a nepředjíždím, abych si něco dokazoval, takže OK. Spotřebu mám okolo 6-7 litrů, což je samozřejmě víc než u dieselu, ale není to vůbec žádná katastrofa. Ten motor je tak starej, že je prakticky nezničitelnej. Stačí jen měnit olej a lít do toho benzín. Rozhodně bych se doporučil vyhýbat dálnicím, protože tohle auto na to opravdu není, má moc krátké převody a při 100km/h to točí už tak 3500-4000 ot./min. a to roste pěkně spotřeba.
Auto za 3 měsíce, co ho mám zatím nemělo žádnou závadu, kromě samozřejmě výše zmíněných oprav/závad, se kterými jsem auto kupoval, ale tak brzdy jsou potřeba měnit u všech aut. Bolest Thálií je prostě výfuk, který mám děravý jako cedník, s tím se nedá nic dělat, ale zase plusem je, že karoserie Thalie NEREZNE.
Zatím jsem s tímhle autem velice spokojený, nikde žádná elektrika, žádná klima, kterou v létě stejně nepoužívám a radši si stáhnu okna, zkrátka auto, kde se jen tak něco nerozbije.
A hodně lidí všude naráží na vzhled auta, že je to nejošklivější auto světa kvůli tomu kufru a podobně. Ale upřímně, českej klenot - Fabia sedan není taky nic extra krásnýho a dělala se taky se stejným motorem :) Pak je tu verze sedan pro Megane například, nebo Opel s géčkovou Astrou úplně stejná písnička. Podobných aut se tu najde víc, ale Thalia si takovou reputaci určitě nezaslouží.