Zavřít recenzi

Renault Thalia 1.4 8v 55 KW

“Auto je super pro studenta, důchodce nebo ženu na mateřské, kteří nechtějí dát za auto hromadu peněz a cpát je do oprav.”
Foto 1 / 6
  • Rok výroby: 2004 
  • Typ motoru: K7J 700 
  • Stav km při koupi: 84 250 km 
  • Stav km nyní: 85 300 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 3 měs.
  • Průměrná spotřeba: 6.6 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

10
 
Hodnocení celkem 8.8
Thalie je vlastně moje první vlastní auto, co jsem si koupil. Byl jsem rozmazlovaný naturbenejma dízlama v rodině, v hlavní roli Octavia I, kterou jsem měl možnost rok jezdit a Scenic I, se kterým jsem jezdil od prvního dne řidičáku minimálně 2 roky. Potřeboval jsem něco na ježdění do školy, na brigádu, za přítelkyní, občas nějaká ta vyjížďka na výlet, hlavně nějaký ne moc náročný auto na údržbu a s levným pojištěním. Tak jsem hledal, hledal, a našel pár kousků, co se mi líbilo, jenže, jak to bývá, všechny hned zamluvený. Tak mi zbylo jen jedno auto - Thalie. Měla poměrně malej nájezd, vypadala hodně zachovale (1. majitel) a byla za hubičku. Tak jsem ji nakonec vzal.

Rozhodnutí zatím vůbec nelituju, a dá se říct, že mě auto i dost překvapilo. Jasně, není to Octavie, ale tu má kdekdo (u nás v rodině jsou 3). Auto je v podstatě výbava Authentique, takže kde nic, tu nic, ale posilovač aspoň má. Na druhou stranu - nemá se zase co pokazit. Je to prostě hrozně jednoduchý, mechanický, lehký a malý auto.

U auta mě velice překvapil kufr. Ten má asi 510 litrů, takže se co něj vejde všechno, co potřebuju (dá se v něm i spát). Další věc, co mě překvapila je nasedání a vystupování z auta. Oproti Octavii je Thalia podstatně výš, a když do ní lezu, tak si se svýma skoro 190cm neotluču kolena o volant, což se mi stává pokaždý, když sedám do Octavie. Dostávám se k sedačkám. Sezení je za volantem pro mě docela pohodlný, sedačky jsou měkčí, než v O1, ale na dlouhý cesty to může dělat problém na záda. Místa mám kolem sebe i nad hlavou ještě opravdu dost. Na zadních sedačkách místa moc není, takže na dlouhý trasy to asi nebude úplně pohodlná jízda, ale sedl jsem si tam a vejdu se tam s přehledem, ale jak jsem již zmiňoval, víc jak 1 osobu stejně často nevozím, takže zadní sedačky mi zatím slouží jen jako místo pro batoh. Co mě ale na interieru dost štve - nemám si kam položit svůj 6.3 telefon, není na to zkrátka nikde místo, v kapse ho v autě nerad vozím, takže než jsem si dokoupil držák do auta, vozil jsem ho v kastlíku. Auto je uvnitř do cca. 70km/h poměrně tiché, kolem 90 km/h je už kdecos slyšet. Super věc je podle mě i podvozek. Sice se auto dost naklání, když se zatáčky řežou z ostra, ale zase pro srovnání s Fábií nebo Octavií zvládá nerovnosti podstatně líp.

No a je tu motor. Není to žádná 2.6l i6 twinturbo bestie, ale stará a poctivá 1.4 8v 55 kw atmosféra, která naprosto bohatě stačí na moje popojížďky, na závodníka si nehraju a nepředjíždím, abych si něco dokazoval, takže OK. Spotřebu mám okolo 6-7 litrů, což je samozřejmě víc než u dieselu, ale není to vůbec žádná katastrofa. Ten motor je tak starej, že je prakticky nezničitelnej. Stačí jen měnit olej a lít do toho benzín. Rozhodně bych se doporučil vyhýbat dálnicím, protože tohle auto na to opravdu není, má moc krátké převody a při 100km/h to točí už tak 3500-4000 ot./min. a to roste pěkně spotřeba.

Auto za 3 měsíce, co ho mám zatím nemělo žádnou závadu, kromě samozřejmě výše zmíněných oprav/závad, se kterými jsem auto kupoval, ale tak brzdy jsou potřeba měnit u všech aut. Bolest Thálií je prostě výfuk, který mám děravý jako cedník, s tím se nedá nic dělat, ale zase plusem je, že karoserie Thalie NEREZNE.

Zatím jsem s tímhle autem velice spokojený, nikde žádná elektrika, žádná klima, kterou v létě stejně nepoužívám a radši si stáhnu okna, zkrátka auto, kde se jen tak něco nerozbije.

A hodně lidí všude naráží na vzhled auta, že je to nejošklivější auto světa kvůli tomu kufru a podobně. Ale upřímně, českej klenot - Fabia sedan není taky nic extra krásnýho a dělala se taky se stejným motorem :) Pak je tu verze sedan pro Megane například, nebo Opel s géčkovou Astrou úplně stejná písnička. Podobných aut se tu najde víc, ale Thalia si takovou reputaci určitě nezaslouží.

Silné stránky

Pohodlí za volantem
Zvládání nerovností
Poměrně nízká spotřeba
Provozní náklady
Dostupnost náhradních dílů
Váha auta, která je zároveň i nevýhoda
Velký kufr
Nekoroduje karoserie
Nekrade se
Rozměry auta (ideál do města)

Slabé stránky

Krátké převody
Hluk při vyšších rychlostech
Protijedoucí kamion auto celkem dost rozhodí
Ne moc snadný přístup do kufru (ale je to sedan)
Koroze výfuku

Závady a opravy na autě

- Výměna zadních paken
- Výměna klaksonu
- Svářený výfuk
- Nutná výměna předních kotoučů a destiček
- Nutná výměna komplet výfuku

<
Přejít na standardní verzi stránky »