Zavřít recenzi

Škoda Rapid 1.0 TSI 81kW

“Stručně řečeno. Pokud chcete rodinné auto a na Český sen Octávii nemáte peníze, tak je Rapid ideální volba. Na svoji kategorii lehké, celkem velké auto s obrovským kufrem a cena si myslím je také dobrá.”
Foto 1 / 4
  • Rok výroby: 2019 
  • Typ motoru: 1.0 TSI 81kW 
  • Stav km při koupi: 18 km 
  • Stav km nyní: 8 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 11 měs.

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

9
 
Hodnocení celkem 8.4
V první řadě musím říci, že jsem poměrně nenáročný řidič a zároveň si nemusím hodit ego za volantem a navyšovat společenský status podle vlastněného vozu. Přiznám se, že beru Škodu jako VW a to beru jako záruku jakési německé kvality a bytelnosti oproti Francii, Koreii atd. Kromě čtyřoké Octávie se mi i jejich vzhled prostě líbí. Takže jsem nad jinými výrobci moc neuvažoval.


Výběr auta:

V říjnu 2019 jsem plánoval nákup(v létě 2020) roční Fabie Combi s nájezdem kolem 20k jako náhradu za moji Fabii 1 Combi. Bál jsem se litrového motoru 1.0 TSI. Jenže jsem jako služební auto dostal Rapid Liftback 1.0TSI 81kW Ambition+ a po pár jízdách jsem zjistil, že motor je pro běžného řidiče více než dostačující a hlavně se za mě (189cm) v Rapidu pohodlně vejde další dospělí. Na ŠkodaPlus (mám v nich větší důvěru než v pochybné bazary) jsem zjistil že roční Fabie Combi stojí stejně jako roční Rapid, takže jsem chtěl rok počkat a koupit ročního Rapida ve výbavě Style za cca 300-330tisíc (cena říjen 2019). Naštěstí mě někdo na fóru skodahome upozornil na výprodej skladovek Rapida. Jen tak pro srandu jsem si vyfiltroval mnou požadovanou barvu a vlastnosti a zjistil jsem, že mám přesně to co jsem hledal 25min od domova za cenu 335tisíc.

Přiznám se, že beru Škodu jako VW a to beru jako záruku jakési německé kvality a bytelnosti oproti Francii, Koreii atd. Kromě čtyřoké Octávie se mi i jejich vzhled prostě líbí.


Nákup:
V Plzni tedy měli nový Rapid LiftBack 1.0 TSI 81kW Style + (Skibox, 16 kola, Sunset, Zimní paket,Chrom paket,Škoda Connect, multifunkční volant, BiXenony,Corner,černý interiér, Škoda Surround a já nevím co ještě) za 335tisíc, ale přeplacení na úvěr se cena vyšplhala na 352tisíc. Při platbě cash okamžítě byla cena ještě vyšší, takže se úvěr vyplatil + na dva roky plné pojištění na vše za 10tisíc ročně. Za 352tisíc jsem tedy měl pouze Rapid, ale fungl nový se zárukou 5let nebo 100tisíc km. Ročně najedu cca 9-12tisíc, takže pro mě 5let.

Při koncové ceně 352tisíc jsem uvažoval, zda si raději nevybrat bazarovou Octávii, kterou bych sehnal v horší výbavě s nájezdem cca 100-140tisíc. Problém byl v tom, že ač beru Octávii jako mnohem lepší auto, tak ji nutně nevyužiji. Společenský status si vylepšovat nepotřebuji a hlavně by mě po nákupu a v dalších letech čekali další investice do oprav. Tyto opravy by byly samozřejmě mnohem vyšší vzhledem k vyšší kategorii vozu. Mám spoustu kamarádů, kteří koupili starší Octavie, Passaty a dokonce Superby, aby se pak chytali za hlavu, když platili za nákladné servisy. Když si spočítám kolik bych během 5let vrazil do Octávie, která by měla při koupi najeto 140tisíc, tak se mi to prostě pro moje využítí nevyplatí.


Motor:
Pro běžné ježdění naprosto vyhovující. Přešel jsem z Fabie 1 1.4 16V 55kW. Čtyři dospělí a dítě a nemám naprostý problém. Je třeba motor držet nad 2k otáček, aby se nedusil a počítat s tím, že pro výkon musím podřadit. Po testu ve Světě motorů bylo dokázáno, že 100 000km motor bez problému vydrží a není důvod proč by neměl vydržet alepsoň 300k. Já těch 100k budu mít za cca 8let.

Výbava:
Přiznám se, že jsou věci, které jsou oproti mému, hůře vybavenému, služebnímu vozu příjemné (automaticky zatmavovací zpětné zrcátko, zadní stěrač, tempomat,skibox na pruty,mlhovky Corner,Xenony,chromové lišty,multifunkční volant, osvětlení klik a interieru při otevření dveří ...) a pak jsou tu dle mého zbytečnosti (světelný senzor, dešťový senzor,).

Podvozek:
Při přechodu ze 14let staré Fabie jsem si dost polepšil, ale je pravda, že služební vůz je na 15 pohodlnější. Je znát přezutí na 15 zimní kola, ale zase vyhrává vzhled. Brzy výborné. Kotoučové i vzadu. Na dálnici ve větru se auto hodně nepříjemně houpe s plave. bohužel nemám srovnání zrovna třeba s Octávii.

Vzhled:
Mě se Rapid moc líbí. Facelift a vyšší výbava tomu dost pomáhá. Pár chromových lišt a vzhled se neskutečně zvedne. Sunset (zatmavená zadní okna), chrom, 16 kola a auto hned vypadá úplně jinak, než holé chudinky ze starších let.

Interiér:
Opět facelift, černý interiér, 6repro + Surround, výborné rádio, hezký volant. Mě se to líbí. Vše takové jednoduché a elegantní. Plasty bohužel na omak tvrdé a levné. Občas někde něco zavrže.

Klady:
za tu cenu, a při jeho váze, velmi živý motor. Obří kufr+skibox. Sice použitá starší technika, ale na druhou stranu ještě bytelná a léty prověřená. Cena oproti téměř stejně velké Octávii. Spotřeba. Podélný prostor. Do budoucna levné náhradní díly a dostupnost servisu. Přesné řazení.


Zápory:
Facelift a 7let úprav změnil Rapid výrazně, ale i tak se na něm prostě šetřilo. Občas vrže palubní deska. Při větru plave. Úzký interiér. Dojezd okna pouze u řidiče. Zřejmě mě čeká záruční výměna kompresoru klimatizace Sanden, což je častá závada Rapida i Fabie. Dost slabé plechy karoserie, ale to je u nových Škodovek standard (už se těším na kroupy).


Stručně řečeno. Pokud chcete rodinné auto a na Český sen Octávii nemáte peníze, tak je Rapid ideální volba. Na svoji kategorii lehké, celkem velké auto s obrovským kufrem a cena si myslím je také dobrá.


Silné stránky

Obří kufr + skibox
Výkon motoru
Stará, ale léty prověřená technika
Spotřeba
Podélný prostor
Levné náhradní díly
Dostupný servis

Slabé stránky

Šetřilo se
Občas vrže palubní deska
Při větru plave
Úzký interiér
Dojezd okna pouze u řidiče

Závady a opravy na autě

Zřejmě mě čeká záruční výměna kompresoru klimatizace Sanden, což je častá závada Rapida i Fabie.
<
Přejít na standardní verzi stránky »