Zavřít recenzi

Toyota Aygo 1.0 VVti

“Jednoduché a svižné autíčko s úsporným motorem a nízkými náklady na provoz”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 2020 
  • Typ motoru:  
  • Stav km při koupi: 5 km 
  • Stav km nyní: 2 500 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 2 měs.
  • Průměrná spotřeba: 4,7 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

5
 
Hodnocení celkem 8.2
Nemohu vzhledem ke krátké době příliš hodnotit spolehlivost. Spíše se zaměřím na generační rozdíly mezi aygem 1. a 2. generace.
S první generací jsem byl spokojen, byl to takový trabant v moderním kabátě, se skvělou technikou a spolehlivostí. Najel jsem s ním cca 106 000 km, tak snad mohu porovnávat.
Aygo 2. generace je oproti staršímu bráškovi kus auta (samozřejmě stále jsme v kategorii mini), hlavně co do robustnosti. Uvnitř vozu je vše tak nějak mohutnější, pevnější. Také více odhlučněné. Dveře při zabouchnutí nevydávají dunivý zvuk. Po nastartování nebyl slyšet ani zvuk motoru, ani nebylo cítit vibrace. Často jsem při stání na křižovatce přidáním plynu zjišťoval, jestli motor nechcípnul. Také za jízdy je vůz mnohem tišší. Tříválcový akord je rozeznatelný až ve vyšších otáčkách.
Dveře jsou těžší, pro manipulaci s nimi je potřeba více síly, než u první generace. Zrovna tak je to s pátými dveřmi, které již mají dvě plynové vzpěry a mají větší odpor pri pohybu. Geniální je zadní deska za oknem - to byla největší slabost předchozích kolíňat. Zde je již vyřešeno, po otevření dveří se úplně odklopí nahoru a nepřekáží při nakládce.
Vůz se zdá celkově větší i vyšší, než předchůdce, zejména při mytí se to zdá. Podle porovnání technických údajů ale vyšlo najevo, že jde jen o klam. Je naducanější, mohutnější, ale venkovní rozměry jsou téměř stejné (delší o 4 cm, a o 1 cm nižší). Kola jsou větší, a je možnost použít i 15 palcové disky, což u předchozí generace nešlo. (Nebylo povoleno)
V různých testech tolik zatracované světlomety svítí perfektně. Bál jsem se, že bude špatně vidět v noci, ale opak je pravdou. Svítí lépe než ta předchozí.
Jízda je mnohem komfortnější, nejen vzhledem k většímu tichu, ale i lépe naladěnému podvozku. Mnohem lépe filtruje nerovnosti, do zatáček se však o něco více naklání. Starter točí motorem o poznání lehčeji a rychleji, takže motor chytá na brnknutí. Spotřeba u syrového motoru se pohybuje mezi 4,7 -4,8 na okreskách a ve městě. Na dálnici kolem 5,3. Celková průměrná spotřeba podle PC je 4,7, skutečná měřením plná - plná vychází 4,8. Jezdím svižně, ale s citem, kvůli záběhu. Nevytáčáím motor, ani ho netýrám nízkými otáčkami.
Jediným zjištěným záporem je mnohem méně místa na nohy v zadní řadě. U předchzího ayga si vzadu mohla dát 18 letá slečna nohu přes nohu. V tomto aygu je ráda, když se pohodlně usadí. je to dáno hlavně větší mohutností předních sedadel, a zřejmě i větším kufrem o pár litrů (zřejmě posunuli zadní lavici trochu dopředu). Co se týče asistentů, je jich tady už v základu přehršle a nemám chuť je ani vyjmenovávat. Radio s USB přehrává vše, i ty flešky, které neuměl Pioneer ve starém autě.
Musím varovat před verzí bez centrálního zamykání (nechápu, že se to ještě v dnešní době vůbec může vyrábět). Zevnitř dveří totiž nejsou snadno nahmátnutelné čudlíky, jako u staré verze, ale zamykání a odemykání zadních dveří přes přední dveře je na vykloubení ruky. Centrál se dá domontovat, ale pro tento typ to zatím umí jediná firma a ta je v Praze.
Takže suma sumárum koupí nové verze ayga nic nezkazíte, rozhodně není horší než ta první, spíše naopak. Auto je při zachování původních rozměrů dospělejší a bezpečnější, komfortnější, a stále úsporné. Jen náhradní díly jsou dražší, než u C1 a P 108, toyota má jinou cenovou politiku. Naštěstí těch dílů nebude mnoho potřeba, pokud nedojde k havárii. Vozítko mohu doporučit.

Silné stránky

Nízké povinné ručení
ekonomický provoz
spolehlivost značky
kvalita provedení
svižný a pružný motor

Slabé stránky

Závady a opravy na autě

Zatím žádné, na to je moc brzo.
<
Přejít na standardní verzi stránky »