Zavřít recenzi

Renault Espace 2.0

“Prostorný vůz s velmi dobrou ovladatelností, který dle mého názoru momentálně na trhu nemá alternativu.”
  • Rok výroby: 2007 
  • Typ motoru: 16V 
  • Stav km při koupi: 80 000 km 
  • Stav km nyní: 225 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 6 let
  • Průměrná spotřeba: 9 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

6
 

Náhradní díly

6
 
Hodnocení celkem 7.4
Spoustu prostoru, perfektní výhled všemi směry (chybí bohužel parkovací kamera),skvěle odstupňovaná převodovka, motor jen 100KW-nic moc na 1850kg vážící vůz ,ale s ESPACEm se nezávodí, že jo.Na 6 st. můžete na rovině od 70km/hod a pokud jste rozjetý tak na ni zvládá kopec v pohodě. Pokud chcete něco svižnějšího doporučuji alternativu s turbem (chlazeným vodou)nebo diesel, ale ten asi nebude mít spolehlivost benzinové verze. Motor je absolutně bez problémů jen doporučuji nepřešvihnout výměnu oleje zejména při provozu na LPG-10tis. km, olej degraduje díky vyšším teplotám rychleji a motor má variabilní časování ventilů takže na tom určitě dost záleží. Výměnu zvládne každý kdo má garáž a při nej. oleji od ELF to nestojí víc jak 800kč i s fitrem.Výměna vzduchového filtru je trošku náročnější a jen napoprvé jen pozor na vyháknutí hadice od posilovače brzd ze sacího potrubí-není to vidět a nemusí to vždy vyskočit samo. Také doporučuji výměnu svíček max po 30tis km, samozřejmě záleží na typu, já používal NGK dvouelektrodové sada za 600kč. Slyšel jsem o spoustě problémech s elektronikou obecně, nicméně já jsem neměl žádnou závadu vč. jinak prý velmi problematického alternátoru (chlazený vodou), možná to bylo jen základní výbavou což v případě ESPACE obnáší : okna v elektrice, man. klima ale dvouzónová. Dále se hodně mluví o elektrické parkovací brzdě-absolutně skvělá záležitost pokud funguje jak má-neměl jsem jediný problém kromě přidírajících se třmenů (vyměněny hned po koupi vozu viz. opravy) ,tyto jsou klasické jako u jiného auta jen za páky místo ,,ruky tahá elekromotor pod podlahou vozu.Jak jsem četl na různých fórech tak mám dojem, že závady jsou v mnohých případech vytvořeny ,,uměle v našich skvělých autoservisech, protože naši automechanici jsou nejlepší a manuály od výrobců aut jsou úplně k ničemu takže při výměně destiček se místo klasického odbrždění přes táhlo-spínač (jak říká dílenský manuál) použije nouzové odpojení mezi sedadly a pak se to neumí ,,nahodit zpět. Stejně tak je známá brzd. kapalina DOT4, nevím jak ostatní vozy s ESP, ale RENAULT vyžaduje DOT4 HP-což znamená nižší viskozitu-kvůli rychlosti otevírání ventilů v systému ESP-ABS.Koneckonců na obalu kapaliny je specifikováno její použití (BOSCH to určitě). Stejně tak jsem neměl jediný problém se startovací problém-jediný kdo ho měl byl v jednom nejmenovaném servisu-neuměl ji vložit,skvělý systém spolu se startovacím tlačítkem (od roku 2002-u RENAULTU) Já měl štěstí na mechanika,nebyl ješitnej a sehnal si dílenský manuál a udělal vše tak jak se má (nikdo učenej z nebe nespadl a co platilo před 20 lety nemusí platit dnes) Ještě jedna perlička-nerezový výfuk, stále ve skvělé kondici, vč. katalyzátoru a pro zaryté antiplynaře-diag. motoru se mi rozsvítila jen když mi vynechalo zapalování-vadná zap. cívka viz. opravy.

Závady a opravy na autě

Přidírající se zadní brzdy-výměna brzdových třmenů, prasklá zadní pružina-výměna obou, prasklá přední pružina-výměna obou + horní uložení a tlumiče na celém voze.Postupná výměna všech zapalovacích cívek (místo origo BERU použity NGK, doporučuji, nová od BERU vydrží tak 30tis. km a pak začne postupně odcházet),výměna tyček stabilizátorů, výměna čepů na př. nápravě,výměna kotoučů a desek ATE nebo TRW obojí OK.Samozřejmě rozvody a řemen pohonu příslušenství, oleje (i v převodovce) filtry, brzdová kap., chladící kapalina (každé dva roky!!),svíčky.Prasklé lanko stahování okénka-výměna stahovačky, výměna autobaterie.
<
Přejít na standardní verzi stránky »