Zavřít recenzi

Toyota ProAce L2 2.0

“Auto zničené omezenou variabilitou lavice druhé řady, vysoko umístěnými pedály, chcípáním motoru, legislat. terorismem”
  • Rok výroby: 2020 
  • Typ motoru: 2.0D-4D 150k 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 5 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Jak dlouho auto používáte? 5 měs.

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

5
 

Jízdní vlastnosti

5
 

Komfort

4
 

Provozní náklady

5
 

Náhradní díly

5
 
Hodnocení celkem 4.8
Auto je pohodlné, prostorné a pohledné jenom má sebevražedné nedostatky dané EU a výrobcem.
Jedním z nich je chcípání motoru při rozjezdu či přeřazení na nižších stupních. Část této závady je ve zjevně vyšší poloze pedálu kdy už se noha nedotýká podlahy a nemá tak oporu paty. Takže se snadno rozkýve do cukavého startu.
Asi bude vhodné to za výrobce dodělat podomácku vypodložením koberečku nějakou tlustší gumou.
Je to závada nepříjemná a také nebezpečná, člověk s tím musí počítat a snažit se to podchytit, nebo se s tím naučit specificky pracovat.
Další nebezpečnou věcí je Start-Stop system který odvádí pozornost a zvyšuje možnost havárie.
Pak je tu i nebezpečný přední veletlustý A sloupek kterým si výrobce vyřešil tuhost karoserie na triko problémů řidiče s možným přehlédnutím čehokoliv i za ním, pomalu až velikosti stodoly.
Nechutná je neposuvná druhá řada - trojsedačka a velmi mizerné umístění a provedení sklápění opěradla.
Existuje sice možnost mít třeba verzi se třemi řadami sedadel kde poslední 2 řady sedadel jsou posuvné, ale kam dát třetí řadu když ji nepotřebujete v 99,9 % a nepříjemnost obtížné manipulace přetahování mezi autem a skladem (třeba i půdou v X tém patře) když ji chtějí na technické prohlídce.
Není možné nijak dodatečně vyměnit legálně za posuvy ačkoliv je to technicky možné, což opět vede k nelegální montáži posuvů a sedadel z jiných aut.
Legislativní sabotáže výrobců s variantností sedadel i tam kde je na to technicky vše jako kotvení sedadel i pásů lze označit jen jako zločin na zákaznících. Pro mne je to důvod se výrobcům mstít kde to je jen trochu možné.
Odpustil bych prkotiny typu nepravidelných spár karoserie, či hrbatou návaznost, ale legislativa výrobce se sedadly je už přes čáru.
Když chcete mít 5 sedadel a nemít přepážku, pak je to horor.
Kdyby alespoň nebyla druhá řada sedaček konstruována zjevným ignorantem inteligence, tak by pod ní byl vyšší průchozí otvor, byla možnost sklopit do lůžkové úpravy abych nemusel zabírat prostor vožením molitanu navíc, dala by se třeba zasunot obráceně zády ve směru jízdy.
Opakuje se to u všech možných dodávek stejně jako ten příliš tlustý přední A sloupek.
Auto jsem si koupil jen po nalákání na údajnou slevu 250 tis. a po faktu, že mě dotlačili k nevratné záloze 30 tis., prý mají více zájemců ve frontě, což nakonec nebyla pravda a pro což navíc nebyl ani zákonný důvod.
Prostě prodejce na Kladně znějící jako Lowman? se ke mně zachoval jako hochštapler. Navíc nesmím auto 9 měsíců prodat, jinak bych musel vracet údajnou slevu. Varuji před tímto prodejcem co má další loupeživá hnízda v Ústí N/L a Praze.
S autem bych mohl být maximálně spokojen nebýt sprostého prodejce a zejména neřešitelnosti přihlouplé druhé řady sedaček, která je variantně skoro nulová.
Po demokratických volbách nastupují nikým nevolení lobbisté a nalobují zejména v automobilismu lumpárny vůči kupujícím. Vše pro vyšší prodeje a zisky.
Z tohoto pohledu doporučuji držet si staré dodávky a nové ať si natlučí do špic.
Mluví o sobě jako o špičce a člověk který má konstrukční vzdělání, celoživotní praxi konstrukční i výrobní aby přemýšlel jak nenápadně upravit to co zdrbal výrobce aby za to nedostal flastr.
Proč kupříkladu není možnost zakoupit otočné přední sedačky? Proč si nemohu dát druhou baterii do držáku pod podlahu kde je spousta místa, chladnější prostor než u motoru, nižší těžiště a ještě lepší možnost rozložení váhy na nápravy, když počítám i se silnějším vodičem kvůli délce vedení?
I ten A sloupek lze konstrukčně vyřešit jako štíhlejší!
Každý by si za to klidně připlatil, výhled z auta je základní potřeba.
Hlavně že za cokoli vašeho na čelním skle může být pokutováno.
Bylo by vhodné vytvořit svaz majitelů aut proti výrobcům a legislativě !!

Silné stránky

vzhled, pohodlí, prostor, výkon 110 kW

Slabé stránky

Pedály vysoko
Chcípající motor při řazení niž. stupňů
Naprosto hloupá málo variabilní lavice 2 řady
Tlustý A sloupek
Není městský motor, tedy benzín
Akumulátor vysoko v horku, místo pod podlahou

Závady a opravy na autě

Zatím nic, chcípání motoru i po vypnutí Start-Stop systému je prý ekologická zoufalost aby nebyl plyn přidáván příliš neekologicky.
<
Přejít na standardní verzi stránky »