Zavřít recenzi

Škoda Felicia 1.3

“Já jsem s autem spokojený :)”
Foto 1 / 6
  • Rok výroby: 1998 
  • Typ motoru: 781.136M 
  • Stav km při koupi: 92 500 km 
  • Stav km nyní: 98 200 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 5 let
  • Průměrná spotřeba: 7 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

10
 
Hodnocení celkem 9.2
Vozidlo jsem kupoval v roce 2016 jako druhé vozidlo do rodiny (chtěl jsem nějaké auto co odvozí něco na zahradu, popř. se protáhne do obchodu na nákup a nebude náročné na údržbu, což Felicie naprosto splňovala) v autobazaru AAA Auto v Ostravě, byla to jedna z těch hezčích Felicií co tam měli. Na rozdíl od jiných Felicií nebyla až v tak žalostném stavu, korozi byly chycené páté dveře, zadní lemy a lehce přední blatníky, což je u Felicie taková klasika, ale kupodivu prahy a podvozek byl v super stavu. Vozidlo jezdilo u nás tady v Moravskoslezském kraji, konkrétně na Jablunkovsku, má ještě staré SPZ za které jsem rád a určitě je měnit nebudu. První majitel byl podle velkého TP ročník 1935, pak vozidlo odkoupil, zdědil (podle stejného přímení) jeho syn ?, který s autem pojezdil 4 roky a pak ho dal do AAA Auto, já jsem tedy 3 majitel tohoto vozidla. Hned na začátek po koupi jsme Felicii pěkně protáhli, jeli jsme s ní až do Luhačovic z Orlové, přítelkyně mi říkala že jsem blázen že tuhle cestu chci absolvovat s tímhle autem od kterého nevím co mám čekat, ale já po cestě jen vzpomínal na staré časy kdy jako 18 letý kluk jsem na tomhle autě začínal svou řidičskou kariéru :). Felicie tuhle cestu samozřejmě zvládla tam i zpět na jedničku. Poté auto bylo využíváno jen sporadicky, sem tam na dojíždění do práce, když bylo třeba přivézt něco na zahradu a v zimě šla pod plachtu a nejezdila, až na jednu výjimku kdy mi v zimě odmítlo startovat naftové auto co jsme měli. To tehdy už stála pod plachtou 4, 5 měsíců teď už si přesně nevzpomínám, jen jsem dal do auta baterku a naskočila hned napoprvé a týden lítala a startovala i v -10 napoprvé :). V roce 2019 jsem přišel o papíry, tak jsem uvažoval co s ní, přítelkyni se s ní moc jezdit nechtělo, nemá posilovač :D. Nakonec jsem dostal souhlas od přítelkyně a rozhodl jsem si jí nechat a čekání na papíry si zpříjemnit opravou, tzn. vyvařit, udělat spojku, přední brzdy, chladič, který pokapával a opravit ještě to co člověk při opravě najde :). Na cestu se tedy vrátila po 2 letech v červnu 2021. Je kompletně . vyvařena, krom prahu a podlahy (tady jsem použil Bitumen a vystříkal jsem i dutiny) a možná to bude znít směšně ale vzhledem k nízkému nájezdu (auto mělo při koupi něco přes 90 xxx km najeto, ale moc jsem těm km nevěřil, už jen kvůli stavu, počítal jsem že má tak o 100 xxx km víc, ale nakonec jsem nechal udělat výpis z Cebie, kde na mne vyskočily hodně zajimavé věci, jednak že auto má najeto to co je na tachometru, akorát jí někdo stáhl o 2500 km, to nechápu proč, ale i to že nikdy nebyla bouraná) jí plánují za pár let jako veterána :).

Exteriér
Exteriér vozidla mi přijde že nikoho neurazí a ani nenadchne (mne se kupříkladu líbí více přední část před faceliftem, ale 100 lidí 100 chutí).
U faceliftovaného modelu oceňuji větší přední světla (prý dávali ty stejné světla na Octavii I před faceliftem), které při použití kvalitnějších žárovek svítí opravdu pěkně.
Co se týče ještě exteriéru tak je vozidlo vybaveno předními mlhovými světly (jinak nic zajímavého na autě není chybí ostřikovače předních světel atd.).

Interiér
Jelikož se jedná o model po faceliftu tak v interiéru jsou použity už šedé plasty a budíky mají modernější design (mne se více líbí budíky z modelu 1.6, ty už mám doma ale zatím jsem je nenamontoval do vozidla). Interiér vozidla nevrže je prostorný a přijde mi bytelný. Co se týče sedadel jsou tam klasické, i po delší jízdě z nich nebolí zadní část těla, aspoň mne ne, jen je škoda že se nedají nastavovat, do budoucna bych chtěl ty co se dávali do GLX.
Krom autorádia člověk nic v interiéru co se týče elektroniky nenalezne.
Okna jsou všechny na kliku to stejné i zrcátka :).
Do interiéru jsem si akorát dodělat středovou část s loketní opěrkou, držáky na pití a lepší Audio s reproduktory.
Nevím jestli se dá považovat za nějakou příplatkovou výbavu cyklovač předních stěračů ? to mne ještě napadlo že to kolega ve Felicii nemá.
Kupodivu je v autě funkční i vyhřívání zadního okna, to už jsem viděl že to na některých autech nefungovalo.

Motor

K tomu bych napsal jen spolehlivost a jednoduchost (a když už jsme u motoru tak oproti moderním motorům je zde ke všemu přístup, jelikož pracují v automobilce, tak vím jak je to komplikované se k některým věcem dostat, tady se hned dostane člověk ke všemu), dokud auto neshnije nebo nezakážou benzín, tak tady bude navěky. Stačí měnit pravidelně olej a filtry a motor se Vám za to odvděčí (zatím mezi výměnami olej nedolívám, tuk tuk, voda se vyřešila výměnou chladiče). Jedinou výhradu k motoru mám pokud člověk jezdí sám, popř. s přítelkyni a menšími dětmi tak motor je plně dostačující. Problém nastane jakmile člověk do kufru hodí pár pytlů např. rašeliny nebo vozidlo osadí 4 dospělými cestujícími (3 lidi vzadu moc rád nevozím nebo spíše záleží na váze pasažérů :D, možná je to už tlumiči které příští rok půjdou na výměnu a nebo vlastnosti vozidla, na té první Felicii jsem to taky měl, ale vozidlo si hodně sedne a pak dřou kola o podběhy).
Motor je pak třeba více vytáčet aby člověk nebyl brzdou provozu, což se projeví i na spotřebě vozidla
Když už jsme u spotřeby tak tady vše záleží na noze řidiče, obsazenosti vozidla a ročním období. V létě na delší trase se člověk pohybuje se spotřebou mezi 5 až 6 l, při kratších trasách nebo větším zatížení plynového pedálu to je kolem 7 l popř. lehce přes 7 l. Nejvíce spotřeba roste na dálnici, zde doporučuji se pohybovat co se týče rychlosti kolem 110 km/h (jednak bude dobrá spotřeba a nebude už motor moc trpět).
My moc na dálnici nejezdíme, za celou dobu co auto máme bylo auto na dálnici možná tak 5x a to už hodně přeháním, jsme ten typ lidí kteří jedou raději bočními cestami, kochají se krajinou a když je po cestě nějaký hrad, zámek, zajímavé místo, tak zastavíme projdeme se uděláme foto :) V zimním období se spotřeba pohybuje o cca 1 litr víc.

Jízdní vlastnosti

Za mne jsou jízdní vlastnosti dobré, na nějakou ostřejší jízdu to není stavěné (to stejné i motor), ale i na lesních a horších cestách auto je pohodlné a při osazení lepších pneumatik toho auto v horším terénu a zimních počasí docela dost zvládne (jednou jsme byli na chatě kterou vlastní strýc a nachází se v hůř dostupném místě kde je potřeba 4x4, s Felicii jsme zvládli dojet k chatě, místy to vypadalo beznadějně, ale nějak jsme se vždy pohli, akorát to odnesl kryt pod motorem, ale olejová vana zůstala nepoškozena).
Jelikož ve vozidle není posilovač řízení ani ABS tak je vše na zkušenostech řidiče :).
A za co jsem opravdu rád že je zde manuální ruční brzda (ty nové auta co děláme mají elektronickou, ono to není zase až tak špatné, ale jak se kousne motorek vzadu ve třmenu tak to stojí za to).

Pokud to mám shrnout tak vozidlo splnilo to co splnit jako druhé vozidlo do rodiny mělo (až nad očekávání) levné na provoz, spolehlivé, odveze to co se od něho očekávalo.

Silné stránky

Prostorný interiér (oproti jiným moderním autům)
Topení (auto fakt rychle topí)
Zatím levné a dostupné náhradní díly
Motor (jeho jednoduchost a spolehlivost)
Jednoduchost vozidla
Vydrží i hrubší zacházení

Slabé stránky

Bezpečnost (bourat bych nechtěl)
Koroze (absence antikorozního nástřiku)
Při větší venkovní teplotě tendence k přehřívání

Závady a opravy na autě

Při koupi
5 dveře docela dost chycené (kolem lišty)
zadní lemy blatníku (hodně chycené)
přední blatníky (lehce chycené)

Opravy 2019-2021
Vyvaření 5 dveří, nové zadní lemy blatníků, nové lemy předního blatníků + nové přední blatníky
Komplet spojka (přitlačák, lamela, ložisko), výměna manžet na poloosách + výměna oleje v převodovce
Nový chladič, teplotní čidlo + komplet výměna chladící kapaliny
Nové přední brzdy (kotouče, brzdové desky), pročištění a seřízení zadních brzd + výměna brzdové kapaliny
Nové čepy řízení a spodního ramene + geometrie
Výměna oleje v motoru + filtru
Veškeré filtry (vzduchový, palivový)
Výměna řemene
Zprovoznění podsvícení palubní desky (půlka žárovek v palubní desce ko, bylo je docela těžké sehnat)
Výměna zadního dílů výfuku

PS: Každý měsíc se dělalo něco co výplata dovolila, čas na to byl 2 roky a radši to nemám ani spočitané kolik to stálo :D
<
Přejít na standardní verzi stránky »