Zavřít recenzi

Subaru XV 1,6

“Velmi pohodlný crossover, se kterým se nemusíte bát ani do náročnějšího terénu”
Foto 1 / 3
  • Rok výroby: 2021 
  • Typ motoru: 1,6 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 12 000 km 
  • Způsob řazení: automat 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 15 měs.
  • Průměrná spotřeba: 7,5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

10
 
Hodnocení celkem 10.0
Vozidlo jsme kupovali jako nové, je to náš první automobil této značky. Auto jsme vybírali pro manželku, která ho denně používá převážně v městském a příměstském provozu a částečně též po nezpevněných cestách (příjezdová cesta k domu je bez asfaltového povrchu a v kopci). Prioritně byla požadavkem vyšší světlá výška, dobrý výhled z vozu, nejlépe pohon 4x4, automatická převodovka, benzinový motor, schopnost případně pohodlně odvézt na dovolenou čtyřčlenou rodinu se dvěma dospívajícími dětmi. Cena maximálně okolo 600.000,-Kč. Vzhledem k malým vnitřním rozměrům jsme museli z výběru vyřadit všechny zvýšené vozy B segmentu, tedy např. Škoda Kamiq, Renault Captur, Peugeot 2008 add. které ovšem stejně pohon 4x4 nenabízely. Bohužel, situace na trhu už v loňském roce byla taková, že moc vozů ani o třídu vyšších mezi tzv. crossovery či SUV, naše požadavky nesplňovalo. Bez ohledu na zařazení do konkrétního segmentu se jednalo vlastně pouze o Suzuki Vitara /S Cross, Dacia Duster 1,3T a Mitsubishi ASX. Všechny uvedené modely jsme poctivě vyzkoušeli. Vzhledem k tomu, že auto bude používáno často i na krátké jízdy, vyřadili jsme raději kvůli přímovstřikovým turbomotorům Suzuki i Dacii a zbylo nám pouze ASX. (Mimochodem Suzuki nás zklamalo kvalitou interiéru, ale třeba i špatně se dovírajícími dveřmi - zkoušeli jsme čtyři vystavené vozy, u všech jsme zavírali dveře na 2-3 pokusy, Duster je kategorie sama o sobě, za danou cenu poskytuje celkem dost, ale některé věci jsme mu nemohli odpustit, ASX je celkově sympatické auto, ale bohužel už se tehdy doprodávalo a výběr byl mizerný, někteří dealeři s prodejem úplně skončili a na autě samotném se zub času v řadě ohledů již podepsal) Nakonec jsme úplně náhodou navštívili autosalon Subaru a svezli se s modele XV, který byl za akční cenu 607.000,-Kč. Už po usednutí do vozidla bylo znát, že ze všech zmíněných aut je XV zdaleka nejprostornější. Bylo znát, že Vitara je přeci jenom o třídu menší kategorie, ale i v porovnání s ASX byl interiér XV prostornější a to zejména pro osoby sedící vzadu. Při nastavení sedadla řidiče na postavu výšky cca. 185 cm si za něj s velkou rezervou a pohodlím sedne i osoba s téměř 190cm. Při zkušební jízdě nás ihned nadchnul neuvěřitelný komfort s jakým zdolává nekvalitní silnice, ten podvozek je prostě famózní. Další věc, která nás hned upoutala při pohledu na XV, byla světlá výška, dle katalogu 220mm - mezi běžnými crossovery a SUV téměř bezkonkurenční. Dále velice kvalitní vnitřní zpracování (byť na dnešní dobu trochu retro) se spoustou měkčených plastů. I v základní výbavě až na malé výjimky prakticky nic nechybí a naprosto jedinečné je pojetí asistenčních systémů, které na rozdíl od velké většiny současných aut v XV vůbec neotravují a navíc perfektně fungují. Vše se dá jednoduše taktéž vypnout, některé i trvale a nemusí je pak člověk před každou jízdou opakovaně deaktivovat. Když si vzpomenu na vypínání asistenta jízdy v pruzích např. u Škody Kamiq, tak mě polévá studený pot. V základní výbavě člověk dostane u XV prakticky vše důležité, chybí snad jen hlídání mrtvého úhlu a alespoň nějaký parkovací asistent. Už v základu je vybaveno automatickou klimatizací, adaptivním tempomatem, nechybí ani multifunkční volant, všechna okna v elektrice, vyhřívané sedačky, zrcátka i stěrače, Android Auto/Apple CarPlay, elektronická parkovací brzda (pro někoho to může být mínus) a mnoho dalšího. Absence parkovacího asistenta byla vyřešena dodatečným dokoupením parkovací kamery (8.000,-Kč i s montáží přímo od Subaru – lze instalovat jak dozadu tak i dopředu) Někomu by mohl u základní výbavy vadit volant bez koženého obšití. Ten je ovšem dobře zpracovaný a vypadá celkem hodnotně. Často v recenzích zmiňovaný slabší výkon 1,6 motoru v reálu žádná tragédie není. Je pružný, v nižších rychlostech celkem dynamický, má okamžité reakce na sešlápnutí plynového pedálu a jezdí se s ním ve výsledku velice dobře. Pružnost ztrácí až při dálničních rychlostech. Je velice tichý (a to dokonce i při vytáčení) a naprosto kultivovaný. Proti turbomotorům kterými jsou vybavení někteří výše uvedení konkurenti, je samozřejmě motor XV podstatně méně dynamický, zde pak záleží na prioritách a způsobu jízdy. CVT převodovka zde funguje velice dobře a její odladění se Subaru velice povedlo. Po těchto zjištěních jsme začali počítat a hodnotit. Za 607.000,-Kč bylo k mání auto s naprosto bezkonkurenčními jízdními vlastnosti mezi crossovery a SUV do řekněme 700.000,.Kč. Dále s nejlepšími terénními schopnostmi ve své třídě a zřejmě mezi všemi SUV a crossovery do oněch zmíněných 700.000,-Kč, se stálým pohonem 4x4, s automatickou převodovkou, s prostorným, praktickým a výborně zpracovaným interiérem, s atmosférickým motorem bez přímého vstřiku bez DPF filtru, kterému nevadí žádné jízdní režimy, tedy ani krátké jízdy, s jednoduchými, dobře svítícími a levnými halogenovými žárovkami, což všechno jsou vlastnosti, které jsou předpokladem dlouhého a bezproblémového života bez potenciálních finančních katastrof za opravy. K tomu jako bonus 5 let a 200.000 km záruka, která se dá prodloužit na 250.000 km a 7 let. Tento souhrn vlastností nikdo jiný za tuto cenu nenabídnul. To pak člověk i promine poněkud mělký zavazadlový prostor o průměrném objemu 385l. Rozbité cesty, retardéry, městkou dlažbu, výmoly a jiné nerovnosti auto zvládá bez jakéhokoli bouchání, poskakovaní, naprosto plavně až to chvílemi připomíná komfort starých Citroenů s hydropneumatickým odpružením. Jako takový bonus pro nás byl samotný nákup vozidla u dealera, který v nás dokázal navodit určitou atmosféru a pocit, že kupujeme něco kultovního, něco úžasně mechanicky poctivého a precizního, parťáka, který vás nikdy nezradí. Tento pocit pramenil jak z představení systému pohonu 4x4, motoru boxer, ale taktéž z formy předání klíčů (retro rarita: základní výbava má startování klíčkem, který je navíc nesklopný, stejně jako u Mitsubishi ASX) společně s originálním jakýmsi šanonem obsahujícím různé propagační odznaky, samolepky, klíčenku a publikací o historii značky a jejích technických řešení. Pro fanouška do aut pak nemusí být nepodstatná též ta skutečnost, že SUBARU je jistým způsobem technický unikát, nikde jinde než zase v Subaru totiž takovou techniku člověk nenajde a kupuje si tedy naprostý originál. V dnešní době kdy až na malé výjimky značky splývají do obřích koncernů, které produkují prakticky stejná auta, jenom v různých designových přebalech pod různým továrním označením, jsou pro každého skutečného fanouška aut značky jako Subaru, ale třeba i Honda nebo Mazda či BMW, jedněmi z posledních skutečných originálů, které dávají zavzpomínat na časy, kdy svět (nejen automobilový) byl ještě normální.

První rok a tři měsíce provozování XV zatím jenom potvrdilo všechny pozitivní dojmy, které jsme od počátku nabyli. Famózní jízdní vlastnosti bylo možno ozkoušet i v zimních podmínkách, kdy se auto chovalo naprosto suverénně. Rozjezdy na sněhu v prudkých kopcích byly bez jakéhokoliv zaváhání. Trakce na nezpevněném povrchu a průjezdnost terénem je prostě famózní. A ten zvuk motoru, no nádhera. Negativa jsme prozatím žádná nenašli, taktéž provoz je dosud bez jakékoliv závady a reklamace. Perfektní je taktéž výběr různého příslušenství včetně například kovových krytů na diferenciál a dalších doplňků do terénu. Průměrná spotřeba s podílem 2/3 města, zbytek okrsky a dálnice se ustálila na 7,5 l/100km. Při hodně spořivé jízdě se bylo možno dostat lehce pod 7l, na 6,8l/100km. CVT automat se 7 virtuálními stupni je vcelku dobře naladěn a velmi připomíná klasický automat. Vysavačový efekt se prakticky nevyskytuje. Podvozek je poctivě téměř komplet zakrytován a těch málo míst kde není, je opatřeno dodatečným nástřikem. Častá slabost některých nejen japonských aut v podobě povrchové koroze podvozku někdy již po několika prvních tisících kilometrech se u XV nikde neobjevila, dokonce i všechny šrouby na podvozku jsou bez stopy koroze, stejně jako výfuk. V létě cesta k moři ve čtyřech lidech s rakví na střeše, průměr 7,3 l/100km, při 63 litrové nádrži byl k dispozici i slušný dojezd okolo 800km. Dálničních 130km/h naprosto v pohodě udrží i v těch největších dálničních stoupáních při naprosté akustické pohodě, motor není prakticky vůbec slyšet. Co bych určitě doporučil je z originálního příslušenství dokoupit alespoň přední lapače nečistot a ochranné/designové folie které se lepí na spodní část předních a zadních dveří, případně prahové nástavce (ty jsou ale docela drahé). XV má totiž kola lehce přesahující okraje blatníků a díky tomu od kol odletující bláto a kamínky končí právě v této části dveří a časem by mohlo takto dojít k jejich poškození. Bohužel originálně montované plastové kryty prahů tomu ne zcela zabrání. Dále je škoda absentující 12V zásuvky v kufru. Toto jsme vyřešili prodlužovací šňůrou ze zásuvky ve středové loketní. Pro zadní sedadla nejsou k dispozici žádné USB konektory, výdechy klimatizace jsou pevné pod předními sedadly. To je jen několik málo drobností, které alespoň nám ale nijak nevadí. Potěší naopak kapsy s prolisy na pet lahve ve všech dveřích, které se mimochodem otevírají téměř do pravého úhlu. Úžasný je výhled z vozu do všech stran. Skvělé je též jednoduché ovládání, žádné hledání nastavení klimatizace nebo rádia přes dotykové displeje. Velmi kvalitní je zpracování interiéru ve kterém nic nechrastí, nevrže a použité materiály jsou na dotek velice příjemné. Jednoznačně se jedná o poctivě postavené a kvalitně smontované auto s vynikajícími jízdními vlastnostmi, prostornou karoserií a s předpokladem dlouhověkého bezproblémového provozu. První roční garanční servis stál cca. 7.000,-Kč, servisní interval 12 měsíců/15.000km, spotřeba motorového oleje za rok provozu 0. Sada zimních kompletů: pneumatiky Nokian rozměru 225/60 R17, originál alu disky, 4x senzory tlaku - cena 41.000,-Kč. Z výroby je XV obuté na pneumatikách značky Yokohama uvedeného rozměru. Celé auto je vyrobené v Japonsku. Sympatickou zkušeností je i zjištění, že majitelé Subaru se na silnicích velice často vzájemně zdraví, přesně v duchu hesla ,,Zdravím SUBARU,, z originálních samolepek prodávaných Subaru BUTIKEM.

Silné stránky

Jízdní vlastnosti, prostor v interiéru, zpracování

Slabé stránky

Závady a opravy na autě

Žádné

Doplnění recenze ze dne 22.09.2023

Stav km nyní: 21 000 km

Doplnění recenze po 26 měsících provozu a 21.000 najetých kilometrech. Vozidlo je stále absolutně bez závad, bez reklamací, vše funguje jak má. S ničím nebyl sebemenší problém, dokonce i multimediální systém funguje bez zaváhání, což dnes není u mnoha značek zcela obvyklé. Druhá servisní prohlídka proběhla po druhém roce provozu a 20.000 najetých kilometrech, stála 7.000,-Kč. Olej to mezi výměnami žádný nespotřebovalo, tedy alespoň měřitelné množství. Servis Subaru tam dává 5W40 Motul. V zimě jsme s autem byli týden v Tatrách krátce po sněhové kalamitě a bylo úžasné užít si s XV jízdu v hlubokých vyjetých kolejích, v navátém sněhu, prudkých stoupáních a klesáních na zasněžených cestách, až nám bylo líto, že ke konci dovolené začal sníh odtávat. Dlouhodobá průměrná spotřeba benzinu dle palubního počítače je 7,6 l/100km. Při druhé servisní prohlídce, tedy po dvou zimách provozu, včetně pobytu na horách a v létě u moře jsem podrobně prohlédl auto i ze spodu. Byl jsem překvapen, že je téměř netknuté. Žádná povrchová koroze na nápravách, nápravnicích, výfuku či podlaze. Oproti předchozímu modelu XV to je zjevný pokrok, čemuž zřejmě přispělo i to, že ramena náprav jsou vyrobena z hliníkové slitiny. Jelikož máme doma stejně starého Kamiqa, který se navíc v zimě nikam na hory nepodíval, schválně jsem obě vozidla v tomto porovnal a zjistil jsem, že Kamiq už má některá místa na zadní nápravě napadená povrchovou korozí, stejně tak už i přední vinuté pružiny začínají rezavět. O hloubkové korozi zadních brzdových kotoučů ani nemluvě. XV se tedy v tomto ohledu jeví jako podstatně odolnější, což nahlodává obecně přijímané tvrzení, že škodovky nereznou a japonci ano. Co bych vozidlu vytknul a zapomněl jsem to uvést v původní recenzi? Boky kufru by mohly být potažený kobercem, plast co tam je se může poškrábat. Lze to řešit originál gumovou vanou s vysokými bočnicemi, která je však jako doplněk zbytečně drahá (cca. 5000,-Kč). Komu by nějaký ten škrábanec v kufru případně vadil, tak si jí však stejně koupí.

Doplnění recenze ze dne 18.11.2024

Stav km nyní: 30 000 km

Doplnění recenze ze dne 18.11.2024

Stav km nyní: 30.000 km
Doplnění recenze po třech letech a třech měsících provozu a najetých cca. 30.000 km. Jelikož jsme s naším XV letos započali čtvrtý rok provozu, máme za sebou 3 zimní období a blíží se čtvrté, troufám si říci, že některé postřehy z provozu už můžou leccos napovědět i optikou dlouhodobějšího uživatele. Prvotní nadšení samozřejmě dávno upadá a člověk bývá mnohem kritičtější než v prvopočátečním nadšení z nové věci. Co tedy přinesly uplynulé měsíce a roky provozu našeho SUBARU?
Začněme pozitivními poznatky. Co nepřestává bavit na tomhle vozidle, jsou jízdní vlastnosti na všech površích, za všech povětrnostních podmínek, kultivovanost jízdy, komfort podvozku, jistota v extrémních podmínkách (sníh, led). V době minulé i současné každý měsíc vystřídám i díky zaměstnání celou řadu vozidel různých značek i stáří a s klidným svědomím můžu konstatovat, že defacto všechna současná Subaru, tedy XV (nyní Crosstrek) nevyjímaje, na této podvozkové platformě v uvedených ohledech mezi mainstreamovými značkami těžko najdou konkurenci. Ano, můžeme se zde bavit o výkonu motoru 1,6, který je skutečně určený vysloveně pro pohodové řidiče bez nároků na výrazně dynamickou jízdu. Ale když se pohybuji v hranicích legálních rychlostí a v běžném provozu, s autem nejsem ani jsem nikdy nebyl brzdou provozu. Taktéž jsem nikdy neměl problém bezpečně předjet pomaleji jedoucí vozidlo. Navíc motor je velice tichý a kultivovaný a to i při dálničních rychlostech. Vždy, když se vracím za jeho volant po použití právě nějakého z těch ,,oturbených,, rychlíků, XV mi vykouzlí na tváři úsměv právě díky své plynulosti jízdy, která vyplývá ze sice decentnějšího, ale ve všech rychlostech a otáčkách lineárního zrychlení, okamžité reakci na přidání plynu, absenci jakýchkoliv vibrací a parádního, výborně utlumeného zvukového projevu. Zvuk motoru boxer má prostě své kouzlo. Vše samozřejmě do jisté míry závisí na vyrovnání se s určitým specifickým charakterem CVT převodovky. Lineartronik v naší základní výbavě nemá pádla pod volantem na volbu virtuálních převodových stupňů a tak řidič, aby zamezil zbytečnému skokovému podřazování a vyhánění motoru do vysokých otáček, musí se naučit citlivější práci s plynovým pedálem. V tomto smyslu je někdy méně lépe než více. Pokud tedy nechceme při každém razantním zrychlování vyhnat otáčky motoru do výšin, je lepší plyn dávkovat s větším citem. Na dálnici to pak především značí rozumnější využívání adaptivního tempomatu, kdy je lepší nastavit odstup od vpředu jedoucích vozidel na delší vzdálenost, aby vozidlo při každém předjíždění nereagovalo na poslední chvíli a nehnalo automaticky auto do zbytečně vysokých otáček s cílem rychle dohnat přednastavenou rychlost před tím ztracenou pozdním, ale razantním zpomalováním.
Dále co je třeba ocenit je zpracování interiéru. Přestože design je už na dnešní dobu trochu zastaralý, zpracování a použité materiály jsou na velice slušné úrovni a nikde nejsou známky nějakého opotřebení. Interiér nevrže ani nechrastí. Při parkování ve městě člověk ocení skutečně malý poloměr otáčení a výborný výhled z vozu. CVT je pak ve městě také přínosem, jelikož citlivost a plynulost při popojíždění je například ve srovnání s DSG převodovkami používané v řadě jiných vozidel nesrovnatelná.
Co se týče spotřeby, ta se pohybuje od 7,3 do 8,5 podle stylu jízdy. V náročném profilu silnice, tedy v kopcích a ve ztížených podmínkách samozřejmě může vystoupat až k 9-10l/100km, ale dlouhodobý průměr máme cca. 7,9l/100km.
Dále musím opět zmínit pozitivní zjištění, co se týče antikorozní ochrany. Nejvíce rizikový je u dnešních aut v tomto ohledu podvozek. Subaru XV má větší část podvozku zakrytovanou, na některých místech má zvýšenou ochranu z výroby, na některých dodatečnou ochranu od importéra a několik málo míst, zejména v oblastí po kufrem, je opatřeno jen lakováním. Nikde se ovšem ani po více než třech letech provozu nevyskytly stopy po korozi. Další kritická místa jsou nápravy a jejich součásti. Jelikož jsou samotné nápravy údajně vyrobeny ze slitiny hliníku, nenesou žádné stopy koroze. Kde jsem však po třetí zimě našel na několika málo místech náznaky povrchové koroze, jsou nápravnice. Jedná se však o zcela minimální výskyt a proti stejně starým vozidlům některých jiných značek je to celkem slušný výsledek a pro mě samotného příjemné překvapení. Dá se říci, že podvozek vypadá stále skoro jako nový. Dokonce jsem nenašel ani žádný spojovací materiál (šrouby, matky) s náznaky počínající koroze.
A nyní se dostávám k negativním poznatkům, které se týkají v některých případech pouze naší základní výbavy, v některých případech všech výbav, někdy jde o čistě subjektivní pocity, že něco by mohlo být vymyšleno a vyrobeno lépe, někdy se jedná o maličkosti, někdy však i o zásadnější výtky. Některé věci jsem již zmínil v hlavní recenzi, ale přesto považuji za potřebné je připomenout.
Začněme vnější částí vozidla. Za největší nedostatek v této oblasti považují v recenzi již zmíněný negativní sklon spodní části profilu dveří a s tím spojený přesah předních kol, kdy pak odlétající kamínky od pneumatik (zejména v zimě při aplikaci posypu na silnicích) částečně otloukají lak na uvedeném místě dveří . Už po první zimě jsem do okamžiku dodatečné aplikace folie měl záseky v laku, které by později zcela určitě začaly korodovat. Nemůžu to nazvat jinak než konstrukční chybou, kterou o to víc nechápu u vozidla, u kterého se předpokládá, že nebude jezdit jen a pouze ve sterilním prostředí letních německých dálnic. V podstatě každé dnes používané vozidlo to má z výroby vyřešené, pouze SUBARU XV ne, dokonce i nový Crosstrek je v tomto smyslu stejně chybně vyroben. Ano, dá se dokoupit zmíněná folie, dají se dokoupit zástěrky, dá se koupit a namontovat plastový nástavec na prahy, ale proč to proboha není vyřešeno z výroby? Stačilo by v daném místě na dveře nalepit kus plastu a bylo by to vyřešené. Mimochodem některé verze v USA jsou už s takovouto ochranou prodávány jako nové.
Další věcí, kterou musím zmínit je spíše vlastnost než chyba, na kterou si každý vlastník tohoto auta musí zvyknout. Vzhledem k charakteru motoru, specifickým výfukovým svodům, použitím tepelných štítů a jejich vystavení vysokým teplotám, je každé zastavení vozidla po delší jízdě doprovázeno výrazným praskáním a lupáním vycházejícího z těchto tepelně namáhaných součástek. Do jisté míry je to přítomné u každého vozidla, ale zde hovořme v tomto smyslu o skutečně nezvykle intenzivním hluku. Není to však vada, ale vlastnost.

Další takovou vlastností jsou na můj vkus extrémně vysoké otáčky po studeném startu. Ty dosahují téměř 2000 což mi přijde absurdně moc, navíc do zařazení ,,D,, je řídící jednotka takto drží nekonečně dlouho.
Jestliže musím ocenit vcelku slušnou odolnost laku proti odletujícím kamínkům, tak naopak musí zkritizovat jeho odolnost proti agresivnímu působení zbytků hmyzu, smůle a jinému obdobnému znečištění. Doslova po pár hodinách působení zaschlých zbytků hmyzu se nevratně začne v některých případech ničit lak. V případě metalických laků tuto skutečnost nemohu potvrdit ani vyvrátit, jelikož ho nemáme. Řešením je tedy co možná nejdříve z laku tyto nečistoty odstranit. U žádného auta, které jsem kdy provozoval, jsem tento problém v takovém měřítku nezaznamenal.

Nyní přejdu k interiéru. Záměrně se nezabývám prvky výbavy, jelikož tyto si může každý dohledat a jsou dané. Každý kupující by si měl dopředu před koupí ujasnit, co v autě chce mít a co může postrádat, a podle toho vybírat. Zaměřím se tedy na funkčnost toho, co v našem XV je. Automatická klimatizace funguje dosud bez problémů, nemusela být doplňována. Infotainment také běží bez problémů, telefony se přihlašují na první pokus. Vzhledem k tomu, že toto XV nemá bohužel bezdrátové Android Auto (tudíž ani Apple Car play), musí se připojovat přes USB, což funguje sice dobře, ale je trochu zkomplikované umístěním k tomu určeného USB A konektoru, který je ,,utopený,, v přístrojové desce před voličem převodovky, kam je ne zcela ideální přístup. Jelikož mu chybí podsvícení, v noci je připojení kabelu velmi obtížné.

Jako u celé řady jiných japonských aut obdobného konstrukčního stáří absentuje podsvícení ovladačů, stahování skel zadních dveří. Taktéž automatické dojezdy oken jsou přítomny pouze u předních dveří. Oboje sice patří do zmíněné kategorie výbavy, kterou si dopředu má každý potenciální zákazník ohlídat, já se ovšem přiznám, že jsem to přehlédl a u toho podsvícení si ani nejsem jistý, zda to v seznamu výbavy bylo uvedeno.

To je asi tak vše, co mne napadá. Nechci se příliš opakovat. Všechny ostatní aspekty a poznatky z provozu XV popsané v hlavní recenzi se nezměnily. Úplně na závěr pak musím uvést, že vozidlo dosud nemělo žádnou závadu. Nicméně se v během podzimu sporadicky objevil jistý problém, který je v procesu řešení. Při velmi pomalé jízdě, například při parkování , se v některých případech ozve zpod vozidla jistý pazvuk, který je víceméně slyšitelný pouze vně vozidla, v interiéru není prakticky zaznamenatelný. V rámci servisní prohlídky nebyla příčina zjištěna ani se technikům nejprve nepodařilo tento nestandartní zvukový projev vůbec zachytit. Nyní je to v procesu řešení a o výsledku samozřejmě napíšu. Auto se jinak chová naprosto normálně ve všech režimech jízdy a ani diagnostika nikde nehlásí žádnou chybu. Podotýkám, že vozidlo je stále v záruce (5 let, 200.000km). Přes tuto prozatím malou ,,kaňku,, na jinak čistém štítu spolehlivosti XV, musím konstatovat, že manželka pro níž bylo vozidlo primárně kupováno, je s ním naprosto spokojená a rozhodně by ho neměnila.

<
Přejít na standardní verzi stránky »