Zavřít recenzi

Škoda Fabia 1.2

“Spolehlivý vůz co jezdí za málo peněz a uveze hodně muziky.”
Foto 1 / 3
  • Rok výroby: 2003 
  • Typ motoru: 1.2HTP 40kW (AWY) 
  • Stav km při koupi: 110 000 km 
  • Stav km nyní: 305 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 5 let
  • Průměrná spotřeba: 5,1 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

6
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

10
 
Hodnocení celkem 8.6
Rozhodně nejsem vozem zklamán. Velice nízká spotřeba (od jara do podzimu mezi 4,7 - 4,9 l/100km a v zimě okolo 5,4 l/100km), provozní náklady velice nízké, náhradní díly se seženou stále nové, ale mnohdy to jistí nějaký kvalitní vrakáč, který málo kdy zklame. Co bych asi vytknul je to, že interiér je hodně nevkusný. Tvrdé plasty, i po ošetření hned šednou, neustále něco v kabině škrká, vrže a křupe ale jinak co bych za ty prachy chtěl. do města je to unikátní spolehlivé a spořivé auto, a jelikož denně najezdím do práce a z práce okolo 100 km tak je to pro mne hodně důležitá součást mého života, a taková součást, je potřeba spolehlivá, aby mne nenechala ve štychu, což za těch bezmála skoro 200000 km, zatím neudělal. Zvládl vždy v pohodě Itálii (Limone sol Garda = 1650 km tam a zpět), Španělsko (Platja de Aro celkem asi 3500 km i s popojížděním) a Chorvatsko (Baška = celkem okolo 2500 km i s pošusty). Takže mám v toto auto důvěru, ale je jasné, že náhradní svíčky, náhradní zapalovací cívku, dostatek chladící kapaliny, destilovanky, náhradní klínový řemen a plno dalších pišišáren vozím v autě stále nikdy nevíš co se stane, a kde :-) Jediné co je hrozné, je ten komfort ve voze, který prostě není žádný. Musel jsem si koupit drahé sedačky pro řidiče i spolujezdce aby se dalo jet stovky kilometrů bez přestávky, ale zadní sedačky, tam nikdy za celých 5 let kromě psa neseděl. to bych nikomu neudělal takový trest :-)

Silné stránky

Nízká spotřeba
Dostupné náhradní díly i po tolika letech
Pocit z jízdy (netrhá asfalt, ale jezdí krásně)
Ticho (jen slyším trošku cvrčet rozvodový řetěz)

Slabé stránky

Interiér co vrže, vrže a vrže !
Občas zlobí zadní pravý zámek, prý klasika
Při studeném startu se někdy třese

Závady a opravy na autě

Auto jsem kupoval ve stavu tachometru okolo 110000 s tím, že byli už původním majitelem měněny rozvody (z řemene na řetěz) okolo 100000, protože prý došlo nejspíše k drobnému přeskočení, a rozhodilo se mírně časování (?), ještě měnil přední tlumiče, dělal před prodejem údajně přetěsnění hlavy a výměnu svíček a trochu seřizoval řízení co se geometrie týče. Když jsem koupil auto, tak jsem jej hned dal známému do servisu, a ten mi vyměnil svíčky, obě lambda sondy, cívky, termostat (uplně kompletní včetně čidla teploty vody) a ještě mi vyměnil klínový řemen a vodítko řemene včetně napínáku, které bylo mírně vychýlené (dal tam nové ocelové z VW Lupo) a ještě mi vyměnil na předním stěrači motůrek, který už dosluhoval, na předních brzdách mi dal nové destičky a nějakou pružinu, co prý byla nějaká divná (to nevím co tím myslel, ale budiž), a dal mi tam i novou (vrakovišťovou) Saharu, která se prý vůbec netočila + samozřejmě vyměnil olej i zestárlou brzdovku a servo kapalinu. Dle jeho slov, nikdo s tím autem nedělal nic jiného než ty rozvody a těsnění hlavy (a kdo ví jak kvalitně, ale jede do dnes a nikde nic neteče ani neprosakuje do chladícího okruhu ani do oleje. Jelikož servisní intervaly byly u těchto vozů od výrobce nesmyslně dlouhé, tak jsem si sám udělal termíny sám viz. Olej po cca. 15000 Km, kompletně nová chladící kapalina po 40000, s tím i brzdovka, servo kapalina a svíčky to vše ve 40000 jen tak preventivně, a je faktem, že ten tříválec ty svíčky oddělává hodně dobře. Asi ve 210000 mi odešlo čidlo chladící kapaliny (auto při startu v zimě chcípalo ve volnoběhu a starty byly hrozně třesavé - problém tím byl vyřešen), potom mi odešla zase Sahara, ale objevil se problém v tom, že na drátech k sahaře, byl jeden drátek oholený od bužírky, a ten zkrátil tu saharu asi i minulému majiteli (jen se divím, že to nevzalo pojistku ventilátoru, ta byla ok i když jsem jí raději měnil spolu s dalšími pojistkami. Asi ve 255000 mi začali praskat žárovky v levém světlometu, a tak mi známý udělal kompletní nové rozvedení napájení předních světel, ais tam byly vadné kabeláže. Potom mi odešla odvětrávací hadička zpětného odvodu vzduchu, protože ten dekl na motoru byl už od výroby u těch prvních verzí 2003 hodně nešťastně řešený, a zadní část krytu se vzduchovým filtrem klepal (jako klepe kdejaký starý tříválec) do hadičky, až jí prostě otřískal. Vyřešil jsem to po výměně kompletním obalením hadičky 12mm mirelonovou trubkou a bylo po problému (udělal jsem tak i u dalších hadiček, které odvádějí vzduch. Takže nemohu říci, že toto auto má špatný motor, a jsem s ním spokojený. Všechny zásahy co byly, nebyla vada motoru, ale pouze komponentů různých okruhů, nebo únava plastových materiálů atp. Ale kdyby se neudělaly řetězové rozvody tak by to asi byl zásadní problém. Rozvody jsou při slušném zacházení dle mého doživotní. Auto má nyní v květnu 2022 najeto 305700 km, a stále cítím, že má ještě velkou životaschopnost :-) Koupě rozhodně nelituji, byť po 50000 za vůz, jsem musel ještě 25000 vypláznout za prvotní servisní opravy ještě, než jsem s ním začal jezdit :-)

Doplnění recenze ze dne 21.07.2022

Stav km nyní: 314 000 km

Teď v létě mám spotřebu okolo 4,7 litrů takže spokojenost maximální. Je to vše o těch startech a tom, jak teplý motor je. Když v létě praží slunce, motor se už se 30°C startuje a za 3 - 4 minuty má 90°C. V zimě nemá provozní teplotu ani za 15 minut.

<
Přejít na standardní verzi stránky »