Zavřít recenzi

BMW 530

“Tretry za sako”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 2012 
  • Typ motoru:  
  • Stav km při koupi: 160 000 km 
  • Stav km nyní: 280 000 km 
  • Způsob řazení: automat 
  • Průměrná spotřeba: 7.7 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

4
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

6
 
Hodnocení celkem 6.6
Auto jsem kupoval jako jeté se servisní knihou od společnosti CarTech - na počítadle bylo cca 160tkm. Ihned po koupi jsem nechal udělat všechny provozní kapaliny a olej měnil po cca 15tkm, ale při cca 230 tkm mi motor odešel. Nechal jsem ho vyměnit a v servise mi bylo řečeno, že u těchto typů (530 xD, 190 kW) motory odchází na klice díky používání loglife olejů a výměny olejů po více než 20 tkm. Pokud si budete pořizovat doporučuji řádnou kontrolu výměny oleje, pokud budou intervaly vyšší než 15 tkm (v mém případě byl interval cca 22 tkm), raději se autu vyhněte.
Tak a teď k zážitkům z jízdy - toto je můj již několikátý Bavor a upřímně řečeno asi nejméně řidičsky přívětivý. Začínal jsem na 525i E39, které mi přišlo řidičsky nejlepší. Poté jsem osedlal E61 535d - toto auto bylo řidičsky taky velice přívětivé, ale na e39 lehce ztrácelo. Zato ale pro mě bylo pohodlnější a více sofistikované - pro mě byl tento Bavor nejlepší (měl jsem ho i v 525d 130 kW - tady byla úchvatná spotřeba, ale motor už byl trochu dýchavičnější).
To, že jsem uvedl, že auto je řidičsky nejméně přívětivé ovšem neznamená, že by se řídilo špatně, to je jen mé lehké povzdechnutí nad tím, čím pětka byla a kam se posunula. Při řízení vždy lehce vzpomínám na Mercedesy, které nerovnosti překonávají houpavým stylem, jako tato pětka, předchozí modely byly tvrdší a na nerovnostech spíš odskakovaly než by je prohoupaly. Ano, pětka začíná fotrovatět, možná i dědkovatět. Navzdory tomu se ale špatně neřídí, ale již to není tak dobrý nástroj na klikaté silničky, jako jeho starší sourozenci. Kde ale musím auto vypíchnout, je dálniční provoz. Auto se na dálnicích cítí jako doma a odmění se velice pohodlnou jízdou a výbornou spotřebou (na dálnici v DE při tempu 180km/h byla spotřeba 8l), které napomáhá 8mi stupňový automat. Auto je postavené na platformě sedmičky, a je to znát. Co ztratilo na sportování, to nabylo na pohodlnosti. Takže pokud budete cestovat na dálky, tak je to určitě výborná volba. Kilometry požírá jak Baloun paštiku ve vlaku. Pokud si ale chcete trochu pošpásovat, tak se u této značky poohlédněte spíš po starším typu.
Něco trochu k provozním nákladům - olej měním cca po 15tkm (cca do 8tis Kč), olej v převodovce výměna co 60 tkm (cca 15 tis Kč), průměrná spotřeba mi svítí 7.7l/100 km - počítač jsem nuloval asi před 40ikm. Přední náprava (xD) - cca 14 tis poloosa (28 obě), motor s výměnou a novými rozvody mě stál cca 150tis Kč (samozřejmě použitý)

Závady a opravy na autě

výměna motoru cca 230 tkm
výměna přední nápravy cca 180 tkm
běžná údržba
<
Přejít na standardní verzi stránky »