Hodnocení a zkušenosti s autem
Superb nebyl prvoplánový. Koukal jsem nejdříve po golfech (předchozí auto byl Golf IV) nebo Octávii případně Passatu. Ale naskytla se zajímavá koupě právě Superba s malým nájezdem 68000km. Doloženým, ale znáte to.
Přečetl jsem si nějaké recenze a Superb vycházel poměrně dobře. Navíc, jak si plno lidí špatně myslí, technický základ má v Octavii II, a ne Passatovi. Což je výhoda kvůli levnějšímu servisu a jednodušší technice. S Passatem byl dvojče Superb první generace. A i motor 1.4TSI s 92kW nehodnotili v testech nejhůře. Jen bacha na známé problémy s rozvodovým řetězem. No, říkal jsem si 92kW a 200Nm, to nemůže přece na těžké auto stačit!
Ale první testovací jízda mě opravdu vyvedla z omylu. To auto s ním nejede vůbec špatně a má se čile k světu. Jasně, na trhání asfaltu to není, ale i s rodinou jede fakt solidně. 200 Nm od 1500 ot. je prostě znát. A druhá věc, co mě překvapila je spotřeba. Při jízdě okreskami kolem rychlosti 90 km/h si vezme 6,5 až 7 litru benzinu. Na delší trase to bude určitě ještě méně. Což je podle mého skvělé. To samé papal i můj golf. Jen je třeba hlídat si ty rozvody. Od roku 2012 má sice motor novou konstrukci napínáku, ale i tak je třeba být ve střehu.
Mě dělá takový specifický zvuk chvilku ráno po startu. Ale koukal mi na to kamarád, co dělá škodovky celý život, a říkal, že tohle je ok. I na pár fórech řešili to samé a mělo by to být v pořádku. Ale v nejbližší době je nechám stejně raději udělat.
V interiéru vládne pocit kvality. Palubní deska má skvělý design a zpracování na úrovni. A ty budíky…ty miluju. To je prostě paráda. Sedadla jsou na moji menší postavu velikostí akorát. Jen jsou v oblasti bederní páteře málo prohnutá. Ano, bederní opěrku mám na max. a stejně by to kousek ještě sneslo. No, možná mám specifická záda, ale třeba v golfu to bylo o něco lepší. Jinak polstrování a tuhost na jedničku. Všude možně jsou různé úložné prostory a háčky. Na začátku jsem jen řešil dva pazvuky, které jsme ale již odstranily.
Prostor v podélném směru asi nemá cenu komentovat, bylo to nošení dříví do lesa. A v příčném si nestěžuji, za mě akorát.
Podvozek je jistý, v zatáčkách podrží. Oproti golfu je zase o kus dále. Ten zatáčku přeci jen nevykroužil s takovou jistotou. Naladění je spíše tvrdší. Ale jinak nemám nějaké větší výtky. Občas sem tam něco zavrže, četl jsem, že to u Superba bývá. Řízení je příjemné, jde lehce, ale není ani úplně přeposilované. Řazení přesné, bez velkých vůlí.
Vůz nemá nijak excelentní výbavu, ale já jsem spokojen. Climatronic je výkonný a doufám, že nebude zlobit. Fajn věcička je světelný senzor, takže nemusím řešit denní svícení, jestli je večer, potkávací světla apod. Např. i přes den, kdy svítí denní světla, ale začne pršet, tak se rozsvítí potkávací. To je dobrý. Rádio s CD přehrávačem je základní Swing, ale hraje hodně dobře. Spíš mě štve, že jde uložit pouze šest stanic. Co mi chybí citelně, tak je ale spíš Bluetooth a parkovací senzory.
Hlavní světla jsou „jen“ halogenová, ale svítí dostatečně a nemusím pak řešit drahé bixenony.
Kufr je velký, šikovný je simply clever organizér v podobě navíjecího pásu, který se dá na sloupkách posouvat po podélných ližinách. S čím trochu bojuju, je celková délka auta :-) . Už si zvykám, ale pravdou je, že do města to moc praktické není. No, teď už je to jedno.
Takže Superb mě zatím baví, mám z něj radost.