Zavřít recenzi

Daewoo Matiz 0,8

“Nenáročné auto, hodně vydrží, příliš úzké”
  • Rok výroby: 2000 
  • Typ motoru:  
  • Stav km při koupi: 5 km 
  • Stav km nyní: 198 000 km 
  • Způsob řazení:  
  • Jak dlouho auto používáte? 15 let
  • Průměrná spotřeba: 5,3 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

5
 

Jízdní vlastnosti

4
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

7
 
Hodnocení celkem 6.2
Měl jsem dva Matizy. Slabší 0,8 a silnější 1,0. Ten slabší měl menší spotřebu asi o půl litru. Akcelerace byla podobná, litrový motor lépe držel ve stoupání do kopce. Měl kW i Nm navíc, a to se pochopitelně projevilo hlavně při jízdě do kopce. Na rovince a z kopce rozdíl minimální. Auto se příjemně řídí, se servem je to balada, bez serva to taky jde. Tříválec má lepší zvuk. Podle mě má tříválcový Matiz nejlepší zvuk motoru ze všech aut vůbec. Tříválce jsem vlastnil od novoty až do konce, celkem skoro 200 tis. km a 15 let provozu, takže o Matizech toho vím opravdu hodně. :-) Druhého Matize litrového jsem měl 4 roky. První Matiz zrezivěl, druhý Matiz jsem naboural. Jsou to fajn auta, mám hodně vzpomínek, spousta nostalgie, hlavně když si vybavím všechny ty výlety... Auto není jen spotřební zboží, auto má tak trochu i duši a něco jako individualitu. :-) Je to samozřejmě nadsázka. Matizy jsou super na parkování, do města. Velmi praktické auto, dá se tím vozit i stavební materiál. Jedinou nevýhodu spatřuji v úzkém rozchodu kol. Toyota Aygo nebo Renault Twingo jsou o 12 cm širší, a to je obrovsky poznat. Zdá se to detail? Jen 12cm? No u auta to má zásadní rozdíl na jízdní vlastnosti. To je jediná věc, kterou jihokorejští inženýři nedomysleli. Nikdy jsem nepochopil, proč udělali Matize tak úzkého. Tím pádem se nakláněl a byl citlivý na boční vítr. Ale jinak motory super - krátké převody, zvuk jak v závodním autě. :-) Jak říkám, nostalgie. :-)

Silné stránky

nízká spotřeba
pěkný vzhled

Slabé stránky

úzký rozchod kol, auto se naklání
citlivost na boční vítr, auto je nestabilní

Závady a opravy na autě

Koroze karosérie, zejména prahy, dveře, zadní blatníky
<
Přejít na standardní verzi stránky »