Hodnocení a zkušenosti s autem
Měl jsem dva Matizy. Slabší 0,8 a silnější 1,0. Ten slabší měl menší spotřebu asi o půl litru. Akcelerace byla podobná, litrový motor lépe držel ve stoupání do kopce. Měl kW i Nm navíc, a to se pochopitelně projevilo hlavně při jízdě do kopce. Na rovince a z kopce rozdíl minimální. Auto se příjemně řídí, se servem je to balada, bez serva to taky jde. Tříválec má lepší zvuk. Podle mě má tříválcový Matiz nejlepší zvuk motoru ze všech aut vůbec. Tříválce jsem vlastnil od novoty až do konce, celkem skoro 200 tis. km a 15 let provozu, takže o Matizech toho vím opravdu hodně. :-) Druhého Matize litrového jsem měl 4 roky. První Matiz zrezivěl, druhý Matiz jsem naboural. Jsou to fajn auta, mám hodně vzpomínek, spousta nostalgie, hlavně když si vybavím všechny ty výlety... Auto není jen spotřební zboží, auto má tak trochu i duši a něco jako individualitu. :-) Je to samozřejmě nadsázka. Matizy jsou super na parkování, do města. Velmi praktické auto, dá se tím vozit i stavební materiál. Jedinou nevýhodu spatřuji v úzkém rozchodu kol. Toyota Aygo nebo Renault Twingo jsou o 12 cm širší, a to je obrovsky poznat. Zdá se to detail? Jen 12cm? No u auta to má zásadní rozdíl na jízdní vlastnosti. To je jediná věc, kterou jihokorejští inženýři nedomysleli. Nikdy jsem nepochopil, proč udělali Matize tak úzkého. Tím pádem se nakláněl a byl citlivý na boční vítr. Ale jinak motory super - krátké převody, zvuk jak v závodním autě. :-) Jak říkám, nostalgie. :-)
Silné stránky
nízká spotřeba
pěkný vzhled
Slabé stránky
úzký rozchod kol, auto se naklání
citlivost na boční vítr, auto je nestabilní