Zavřít recenzi

Škoda Fabia 1.2

“Mezi inženýry jako já, kteří studovali strojírenství, jsou někteří nadšenci, kteří pociťují zvláštní výzvu řídit auto s takovým motorem až do maximálního počtu kilometrů.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 2007 
  • Typ motoru:  
  • Stav km při koupi: 250 600 km 
  • Stav km nyní: 273 940 km 
  • Způsob řazení:  

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

5
 

Jízdní vlastnosti

6
 

Komfort

2
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

10
 
Hodnocení celkem 6.6
Myslím, že toto auto je jedním z nejlepších aut pro začínající řidiče. Mladí začínající řidiči mají tendenci jezdit velmi rychle, a toto auto má samo o sobě rychlostní limit díky slabému motoru. Pokud chceš šetřit palivo, jako u všech ostatních aut, musíš používat velmi nízké otáčky. Podle mých zkušeností by to mělo být kolem 2500–3000 ot./min. Pak je to v pořádku. Když zapneš klimatizaci a jedeš v zácpě v Praze, není překvapivé, že spotřeba je kolem 9–10 l/100 km. Spotřeba paliva na palubním počítači není přesná, měla by být o 0,5–1 l/100 km vyšší. Ale kromě léta je to v pořádku. Jezdil jsem do práce brzy ráno kolem 5:30–6:00 a bez klimatizace jsem téměř vždy dosáhl spotřeby 5 l/100 km z Prahy do Řeže (ÚJV). Spotřeba na dálnici bohužel není ideální, ale ani špatná. Z Prahy-Zličína do Plzně často zkouším jezdit rychlostí 130–140 km/h a spotřeba je kolem 7 l/100 km bez klimatizace, s klimatizací 8 l/100 km.

Je už dobře známo, že tento motor není ideální pro tepelné hospodářství, proto má druhý válec vyšší teplotu. Myslím, že poškozený druhý vstřikovač byl z tohoto důvodu. Podle mého názoru by se motorový olej měl měnit každých 150 provozních hodin. Vzduchový filtr se také špiní rychleji. Měním vzduchový filtr každých 15 000 km a vidím, že je již znečištěný. Takže motor bohužel není tak spolehlivý, majitel musí motor velmi pečlivě udržovat. Osobně vždy tankuji s přídavkem Millers Oils Petrol Power ECOMAX. Jak všichni ví, auta s těmito motory jsou už docela stará, hodnota aut se v současnosti pohybuje kolem 20 000–30 000 CZK. Chci toto auto používat, dokud motor nevypoví službu, protože náklady na opravu by byly rozhodně vyšší než cena auta. Jako strojní inženýr mám však za cíl s tímto motorem ujet ještě 700 000 km, abych mohl na počítadle vidět 1 milion km. Kdo ví?

Nejsem rodilý mluvčí češtiny, tato recenze byla strojově přeložena pomocí ChatGPT.

Silné stránky

Žádná ztráta oleje
levná údržba
autoservisy v Česku už tento motor dobře znají.

Slabé stránky

Krátký interval výměny motorového oleje
vysoká spotřeba paliva při nízkém výkonu
se zapnutou klimatizací je spotřeba katastrofální

Závady a opravy na autě

Už při koupi auta zobrazila OBD2 diagnostika chybový kód, který signalizoval vynechávání zapalování ve druhém válci. Po 3–4 měsících se rozsvítila oranžová kontrolka údržby motoru a plynový pedál přestal úplně fungovat. Poprvé byly vyměněny zapalovací svíčky a druhá zapalovací cívka, ale stejný problém se objevil znovu po 1–2 měsících. Tentokrát byl vyměněn druhý vstřikovač (cca 7000 CZK). Od té doby motor neukazuje žádný chybový kód již dva roky.
<
Přejít na standardní verzi stránky »