Honda CRX

>> zpět na Honda
Honda

Auta značky Honda:

  • Accord
  • CBR
  • CR-V
  • CRX
  • Civic
  • HR-V
  • Jazz
  • Prelude
  • 599
  • 919
  • ANF Innova
  • Aerodeck
  • Ape
  • Benly
  • Big Red
  • CB
  • CBF
  • CR-Z
  • CRB
  • CRF
  • City
  • Concerto
  • Deauville
  • Dio Cesta
  • Dominator
  • Dream
  • Dylan
  • Element
  • Elite
  • FMX 650
  • FR-V
  • Fit
  • Foresight
  • Forza
  • FourTrax
  • Gold Wing
  • Gorilla
  • Gyro Canopy
  • Helix
  • Hornet
  • Insight
  • Integra
  • Lead
  • Legend
  • Logo
  • Metropolitan
  • Monkey
  • NSR
  • NSX
  • NX
  • Odyssey
  • PS
  • Pan European
  • Pantheon
  • Pilot
  • Rebel
  • Reflex
  • Ridgeline
  • Ruckus
  • S 2000
  • SH
  • SLR 650
  • SP
  • Shadow
  • Shuttle
  • Silver Wing
  • Sky
  • Smart Dio
  • Steed
  • Stream
  • Super Cub
  • TRX
  • Today
  • Transalp Travel
  • V65 Magna
  • VFR
  • VLX
  • VT
  • VTR
  • VTX
  • Valkyrie
  • Varadero
  • Vigor
  • XL
  • Zoomer

Honda CRX - historie značky auta

Honda CRX logo značky Honda CR-X je sportovní kompaktní auto s pohonem předních kol, vyráběno společností Honda v letech 1983-1991, a poté nahrazeno modelem Honda CR-X del Sol. Evropský model auta byl vybaven motorem ZC o síle 130 hp (97 kW) a 2+2 uspořádáním sedadel. Auto prošlo úpravou v roce 1988, a během své historie bylo populární pro svůj výkon, hbitou manipulaci a dobrou spotřebu paliva. V roce 1988 byl CR-X Si jmenován jedním z 10 nejlepších vozů všech dob.
První generace

  • Výroba: 1983-1987
  • Podvozek: EC1 AF AE532
  • Typ karoserie: 3 -dveřový hatchback
  • Powertrain
  • Motor:
  • 1.3 L 58 hp I4
  • 1.3 L 60 hp EV1 I4 (1984-1986)
  • 1,5 L 58-76 hp EW1/D15A2 I4 (1984-1985)
  • 1.5 L 91 hp EW3/4 I4 (1985-1987)


CR-X první generace byla v některých oblastech mimo Japonsko prodávána jako Honda Civic CRX. Původní 1,3 l auto (kód podvozku AE532) dosáhlo podle EPA spotřeby přibližně 3,4 l na 100 kilometrů, a v roce 1984 bylo při příznivých jízdních podmínkách dosaženo ještě lepšího výsledku.
Druhá generace

  • Výroba: 1987-1991
  • Powertrain
  • Rozvor: 2301 mm
  • Délka: 3759 mm / 3754 mm
  • Šířka: 1674 mm / 1669 mm
  • Výška: 1273 mm / 1270 mm


Podvozek auta byl výrazně změněn v roce 1988. Mnohé motory byly vybaveny vstřikováním paliva jako standard. VTEC motor používající proměnného časování ventilů zajišťuje lepší výkon při vysokém rozsahu otáček, a přitom zachovává nízkou spotřebu paliva. Modely auta vybavené motorem VTEC také obdržel několik předělávek, jako aktualizované nárazníky, světla, kapoty, brzdy či tlumiče, a nový design palubní desky. Některé z těchto konstrukčních změn byly přidány i do souběžných modelů neobsahujících motor VTEC. »  Honda CRX - historie značky auta (dokončení článku)  »

Honda CRX - vyberte si ojeté auto z nabídky autobazarů:

Honda CRX 1.6 16V, muzika, podvozek, atd Honda CRX 1.6 16V, muzika, podvozek, atd

Alu kola, Centrální zam. klíčem, Elektrická okna 2x, Podvozek regulace tuhosti, Podvozek regulace výšky, Podvozek sportovní, Převodovka manuální, Rádi

390 000,- Kč

Autosalony a autobazary Honda:

Acura s.r.o.

prodej nových automobilů, prodej ojetých automobilů, prodej autodoplňků, prodej originálních náhradních dílů, prodej nových autodílů, výkup za hotové,

www.acura.cz | Chomutov 1, Vinohradská 5647

FEDERAL CARS Hodkovická, s.r.o.

Autorizovaný dealer Honda a Mazda Autobazar a servis všech značek. Prověřená vozidla se zárukou. Výhodné financování a pojištění vozidel. Stálý př

www.federalcars.cz | Liberec, Hodkovická 449

Honda CRX - historie značky auta (dokončení článku)


Jednou z možností pro auto CR-X určené pro japonský domácí trh byla skleněná střecha, čili pevná skleněná deska, navazující na horní část čelního skla. Druhá generace CR-X dávala v USA na výběr mezi třemi různými úrovněmi výbavy:

  • - standardní (někdy označená "DX") s 16 - ventilovým "D15B2" motorem a Dual-Point Fuel Injection (DPFI)
  • - HF ("vysoká účinnost paliva"), což je model s 8-ventilovým "D15B6" motorem a vícebodovým vstřikováním (MPFI)
  • - Si model s 16-ventilovým "D16A6" motorem a MPFI (vícebodovým vstřikováním)


Modely "DX" byly k dispozici s automatickou převodovkou, všechny ostatní modely měly pětistupňovou manuální převodovku. Modely "Si" byly vybaveny posuvným střešnín oknem. Úprava byla na všech vozech druhé generace provedena na zadní části auta s tím, že na horní polovině zadní části vozidla byl instalován skleněný panel, který napomáhal v lepší zadní viditelnosti.
V roce 1992 Honda nahradila CR-X novým modelem s názvem Honda Civic del Sol. Del Sol je obecně považován za třetí generaci CR-X, ačkoli je to velmi odlišné auto. Ve Spojených státech del Sol přišel ve třech stupních výbavy: S, Si a VTEC. Modely z let 1994 až 1997 představily 160 hp (120 kW) DOHC VTEC motor. Výroba del Sol skončila v roce 1997, a třináct let po ukončení výroby CR-X, tedy v roce 2010, Honda vydala auto CRZ považované za nástupce CRX.
Auto má dobré hodnocení bezpečnosti ve výsledcích NHTSA Crash testů na US NCAP 1997.Stejně jako Civic, vzhledem k široké dostupnosti náhradních dílů, bylo auto CR-X populární pro použití v motorsportu. V dnešní době se auto používá pro autokros a silniční závody.

Na závěr pár statistických údajů

V naší databázi je celkem 1 inzerátů vozidel značky Honda CRX.

Pro zajímavost, nejdražší auto značky Honda CRX v naší databázi je vozidlo Honda CRX 1.6 16V, muzika, podvozek, atd, r.v. 1992. Cena, kterou za toto vozidlo prodejce v inzerátu požaduje je 390 000,- Kč.

Nejnovějším inzerátem značky Honda CRX z naší nabídky, je inzerát na prodej auta Honda CRX 1.6 16V, muzika, podvozek, atd, r.v. 1992. Chcete-li si pořídit svůj vlastní vůz značky Honda CRX, tak toto auto může být vaše za 390 000,- Kč.